Siirry suoraan sisältöön

Digitaalisen markkinoinnin perusteet (5 op)

Toteutuksen tunnus: LL10047-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.03.2025 - 01.06.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
5 op
Lähiosuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
40 - 90
Koulutus
Liiketalouden koulutus
Opettajat
Anu Karreinen
Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Lotta Lilja
Ryhmät
LLNS23
Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2023
Opintojakso
LL10047

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Opintojakso toimii itsenäisenä johdantona digitaaliseen markkinointiin ja / tai johdantona moduulin muihin opintojaksoihin. Opintojakson jälkeen ymmärrät digitalisaation vaikutukset ja mahdollisuudet yritysten liiketoimintaan ja markkinointiin. Ymmärrät datan merkityksen markkinoinnin päätöksenteossa ja tulosten mittaamisessa. Ymmärrät, miten ostaminen on muuttunut digitalisaation myötä ja miten asiakaspersoona ja asiakkaan ostopolun vaiheet vaikuttavat digikanavien ja viestien valintaan.

Sisältö

1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Aika ja paikka

Verkko-opintoina. Vapaaehtoista ohjausta tehtävien tekoon tarjotaan neljä kertaa opintojakson aikana.

Oppimateriaalit

Annetaan opintojaksolla

Opetusmenetelmät

Opintojakso suoritetaan itsenäisinä verkko-opintoina. Suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä sekä aktiivista opiskeluotetta.

Opintojakso toimii johdantona seuraaville digimarkkinoinnin opintojaksoille. Voit osallistua muille syksyn digimarkkinoinnin opintojaksoille samalla, kun suoritat tätä opintojaksoa.

Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää

Siirry alkuun