Raportointi ja kirjoitusviestintä (2 op)
Toteutuksen tunnus: SY10004-3029
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.01.2025 - 31.01.2025
Ajoitus
13.01.2025 - 31.03.2025
Opintopistemäärä
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Minna Hoffren
Vastuuopettaja
Olli Haapiainen
Ajoitusryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 5. Avoin AMK: 5.)
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
SSAK25Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2025
Pienryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuasi osaat kirjoittaa muodoltaan, sisällöltään ja kieliasultaan tarkoituksenmukaisia opinnoissa tarvittavia tekstejä. Osaat käyttää opinnäytetyön ohjetta omissa teksteissäsi. Osaat hakea tarvitsemaasi tietoa ja arvioida lähteiden luotettavuutta. Osaat myös arvioida omaa viestintäosaamistasi. Opettelet omien viestintätaitojen reflektointia ja tavoitteiden asettamista.
Sisältö
Opintojakso sisältää
- korkeakoulutasoisen kirjoittamisen periaatteet
- asiakirjastandardin ja opinnäytetyön ohjeen mukaisen raportoinnin
- referointia ja viittaustekniikkaa
- tiedonhankinta ja lähdekritiikki
- kielenhuoltoa.
Opetusmenetelmät
Opintojakso sisältää yhden tallennettavan infokerran. Muutoin opintojakson suorittaminen tapahtuu kokonaan itseopiskeluna. Itseopiskelu sisältää materiaaleihin tutustumista sekä harjoitus- ja oppimistehtävien tekemistä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
- infokerta (tallennetaan) 2h
- itsenäinen työskentely 52h
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
- osallistuminen infokerralle tai infon katsomisen jälkikäteen
- harjoitustehtävien tekeminen
- oppimistehtävien tekeminen ja palauttaminen annetussa aikataulussa.
Opintojaksolla on kuusi palautettavaa oppimistehtävää:
1. Silmukointiharjoitus
2. Minä kirjoittajana -teksti
3. Lähdeluettelotehtävä
4. Koe lähdeviitteistä
5. Essee lukemisesta