Vuorovaikutus työyhteisössä (2 op)
Toteutuksen tunnus: LL10088-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 27.09.2024
Ajoitus
23.09.2024 - 06.12.2024
Opintopistemäärä
2 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
1 - 80
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Satu Saarinen
Vastuuopettaja
Satu Saarinen
Ajoitusryhmät
- Avoin amk ja RIPA (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
Ryhmät
-
TOP24_25Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2024-2025
-
KAKS24Karelia, avoin, kaikki, syksy, 2024
Pienryhmät
- Avoin amk ja RIPA
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit ja suositeltava lähdekirjallisuus Moodlessa.
Opetusmenetelmät
Opintojakson tavoitteet:
Ymmärrät, mikä merkitys hyvällä vuorovaikutuksella, viestinnällä ja sanattomalla viestinnällä on työyhteisössä. Ymmärrät, mitkä asiat vaikuttavat työyhteisön menestymiseen, miten voit edesauttaa työyhteisön jäsenenä työyhteisösi kehittymistä ja hyvinvointia. Osaat käyttää omia vuorovaikutustaitojasi työyhteisön jäsenenä ja edustajana ammattimaisesti ja ymmärrettävästi sekä osaat ottaa huomioon vastaanottajan, tilanteen ja toimialasi vaatimukset.
Sisältö:
- toimivan työyhteisön periaatteet
- avoin vuorovaikutus
- sanattoman viestinnän merkitys
- yhteistyön merkitys
Suoritustapa:
Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina. Opintojaksoon sisältyy digitaalista opetusmateriaalia ja lähdeaineistoa. Opintojakson aikana opiskelija osallistuu yhteen verkkokeskusteluun ja laatii kaksi essee-tyyppistä tekstiä aihealueista.
Opintojakso soveltuu kaikille, jotka haluavat oppia toimimaan paremmin työyhteisön jäsenenä ja vahvistamaan vuorovaikutustaitojaan.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojakso on verkkototeutus. Opintojakso avautuu 23.9. ja samalla opiskelija saa kurssiavaimen sähköpostitse.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Hyväksyttyy suoritukseen vaaditaan osallistuminen verkkokeskusteluun ja kahden essee-tyyppisen tekstin laatiminen. Lähdekirjallisuutta tulee hyödyntää tehtävien tekemisessä.