Siirry suoraan sisältöön

Ryhmätoiminta sosionomin työssä (4 op)

Toteutuksen tunnus: SS10028-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
07.01.2025 - 01.06.2025
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
Sosionomikoulutus
Opettajat
Mirka Nisula
Päivi Putkuri
Vastuuopettaja
Päivi Putkuri
Ryhmät
SSNS23
Sosionomi (AMK), päivä, syksy, 2023
Opintojakso
SS10028

Arviointiasteikko

H-5

Tavoitteet

Tunnistat sosiaali- ja kasvatusalan ryhmätoiminnan piirteitä ja tavoitteita. Osaat tarkastella ryhmätoimintaan liittyviä prosesseja ja ryhmädynaamisia ilmiöitä sekä millaista ohjaajuutta ohjaajalta vaaditaan. Osaat suunnitella ja ohjata tavoitteellista ryhmätoimintaa sekä valita sopivia toiminnallisia menetelmiä käytettäväksi sosiaali- ja kasvatusalan työssä. Osaat hyödyntää arviointitietoa ryhmätoiminnan ja oman ohjaajuuden kehittämisessä. Tunnistat digiohjaamiseen liittyviä erityispiirteitä. Osaat hyödyntää arviointitietoa ryhmätoiminnan ja oman ohjaajuuden kehittämisessä.

Sisältö

Ryhmätoiminnan piirteet ja tavoitteet, ryhmätoiminnan suunnittelu ja arviointi, ohjaajan roolit ja tehtävät, ryhmän kehitysprosessi ja ryhmädynaamiset ilmiöt, digiohjaaminen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ryhmätoiminta sosionomin työssä (4 op) opintojakson suorittaminen osaamisen näyttönä on mahdollista, kun

- Hallitset teoriassa ryhmätoiminta sosionomin työssä -opintojakson tavoitteet.
- Olet käynyt toisen asteen koulutuksen, jossa olet opiskellut ryhmän ohjaamista tai saanut työn kautta koulutusta ryhmän ohjaamiseen.
- Sinulla on työkokemusta sosiaali- ja/tai kasvatusalan ryhmän ohjauksesta, johon voit peilata teoriaosaamistasi.

Huom. Varhaiskasvatuksen opiskelijoiden näytöissä painottuvat varhaiskasvatuksen ryhmäohjauksen erityispiirteet, varhaiskasvatuksen teoriatieto ja kokemus tulee olla varhaiskasvatuksesta.

Siirry alkuun