Effective Case Management (2 cr)
Code: SS10035-3001
General information
- Enrollment
- 01.10.2024 - 31.10.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 20.01.2025 - 28.02.2025
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 2 cr
- Local portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Sosionomikoulutus (SS)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 20 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
- Teachers
- Katja Sorjonen
- Kirsi Lindlöf
- Irmeli Stenberg-Louko
- Teacher in charge
- Katja Sorjonen
- Groups
-
SSNS22Bachelor of Social Services, Full-time Studies, Fall, 2022
- Course
- SS10035
Evaluation scale
Approved/Rejected
Objective
You understand the structural approach to case management and you can strengthen clients participation in planning, implementing and developing case management. You understand the big picture of social and health services and service chains and can put into practice case management based on segment.
Content
- The structural approach to case management
- Clients participation in planning, implementing and developing case management
- The big picture of social and health services and service chains
- Client segments
- Different kind of environmets in case management.
Location and time
Opintojakso toteutuu lähiopetuksena 20.1.-28.2.2024 välisenä aikana.
Materials
Tarkemmin opintojakson Moodlessa.
Teaching methods
Opintojaksolla asiakas- ja palveluohjausta tarkastellaan kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus
Toteutus sisältää lähiopetusta, mahdollisia vierailukäyntejä sekä asiantuntijoiden luentoja.
Employer connections
Opintojakso toteutetaan tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämäyhteistyön muotoina käytetään vierailijaluentoja ja tutustumiskäyntejä. Lisäksi opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle. Opintojakso on mahdollista suorittaa myös hankkeessa, joka liittyy asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.
Completion alternatives
Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.
Student workload
Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen lähiopetukseen sekä itsenäiseen ja pienryhmätyöskentelyyn.