Skip to main content

Effective Case Management (2 cr)

Code: SS10035-3001

General information


Enrollment
01.10.2024 - 31.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
20.01.2025 - 28.02.2025
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
2 cr
Local portion
2 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosionomikoulutus (SS)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Katja Sorjonen
Kirsi Lindlöf
Irmeli Stenberg-Louko
Teacher in charge
Katja Sorjonen
Groups
SSNS22
Bachelor of Social Services, Full-time Studies, Fall, 2022
Course
SS10035

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

You understand the structural approach to case management and you can strengthen clients participation in planning, implementing and developing case management. You understand the big picture of social and health services and service chains and can put into practice case management based on segment.

Content

- The structural approach to case management
- Clients participation in planning, implementing and developing case management
- The big picture of social and health services and service chains
- Client segments
- Different kind of environmets in case management.

Location and time

Opintojakso toteutuu lähiopetuksena 20.1.-28.2.2024 välisenä aikana.

Materials

Tarkemmin opintojakson Moodlessa.

Teaching methods

Opintojaksolla asiakas- ja palveluohjausta tarkastellaan kehittämisen ja rakenteiden sekä asiakkaiden osallisuuden näkökulmasta.
Opintojakson sisällöt ovat
1. Asiakkuussegmentointi ja palvelujen vaikuttavuus
2. Palveluohjauksen erilaiset toimintaympäristöt
3. Asiakkaiden osallisuus

Toteutus sisältää lähiopetusta, mahdollisia vierailukäyntejä sekä asiantuntijoiden luentoja.

Employer connections

Opintojakso toteutetaan tiiviissä yhteistyössä työelämän kanssa. Työelämäyhteistyön muotoina käytetään vierailijaluentoja ja tutustumiskäyntejä. Lisäksi opintojakson oppimateriaalit ja aiheet valitaan ajankohtaisista työelämän konteksteista opintojaksolle. Opintojakso on mahdollista suorittaa myös hankkeessa, joka liittyy asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.

Completion alternatives

Opintojakso on mahdollista suorittaa hankkeissa, jotka liittyvät asiakas- ja palveluohjauksen kehittämiseen.

Student workload

Opintojakson työmäärän on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen lähiopetukseen sekä itsenäiseen ja pienryhmätyöskentelyyn.

Go back to top of page