Siirry suoraan sisältöön

Harjoittelu 3, Toimintaterapian interventiot (8 op)

Toteutuksen tunnus: SK10020-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 31.10.2024

Ajoitus

07.01.2025 - 01.06.2025

Opintopistemäärä

8 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Toimintaterapeuttikoulutus (SK)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

25 - 35

Koulutus

  • Toimintaterapeuttikoulutus

Opettaja

  • Jatta Papunen
  • Johanna Åkerlund
  • Sanna Tiainen

Vastuuopettaja

Sanna Tiainen

Ryhmät

  • SKAS23
    Toimintaterapeutti (AMK), monimuoto, syksy, 2023

Tavoitteet

TAVOITTEET ja HARJOITTELUTEHTÄVÄT:

1. Opiskelija osaa luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen osana interventioprosessia

Harjoittelutehtävä: Opiskelija reflektoi terapeuttisen vuorovaikutussuhteen kehittymistä interventiossa ja ammatillisia valmiuksia vuorovaikutussuhteen rakentamiseen.

2. Opiskelija osaa toteuttaa toimintaterapia-interventioprosessin (suunnitelma, aloitus, toteutus ja lopetus)

Harjoittelutehtävä: Terapiapalaute kirjaus ja raportointi sekä suullinen palaute asiakkaalle.

3. Opiskelija osaa toteuttaa moniammatillisesti tehtävän tai moniammatillisuutta edistävän kehittämissuunnitelman ja tehtävän. (40H)

Harjoittelutehtävä: Opiskelija hankkii toimeksiantajan kehittämistyölleen ja toteuttaa sen työparin kanssa. Jos toteutus on sellainen, joka toteutetaan paikkaan, jossa on moniammatillisia toimijoita työpari voi olla oman alan opiskelija. Jos kehittämistehtävä tehdään toimintaterapia-alalle, se toteutetaan yhdessä jonkin toisen alan opiskelijan kanssa (sosionomit, fysioterapeutti, hoitotyö) tai sen tarkoitus on edistää moniammatillista yhteistyötä.

4.Henkilökohtainen tavoite: Opiskelija nimeää itselleen harjoitteluun henkilökohtaisen tavoitteen.

Sisältö

Harjoittelu työpaikalla ja siihen kuuluvat tehtävät sekä osallistuminen kontaktiopetukseen
Moniammatillisesti toteutettava tai moniammatillisuutta edistävä projektityö (40h) toimeksiantajalle

Aika ja paikka

Harjoittelu suoritetaan kevätlukukauden aikana yksilöllisesti suunnitellulla aikataululla.
Suositus 2-3 päivää /vko 12 viikon ajan.

Harjoitteluun 3 kuuluvan projektityön voi aloittaa jo edellisenä lukukautena ja siitä voidaan sopia harjoitteluohjaajan kanssa.

Harjoitteluun 3 integroitu Ammatillinen kasvu 1 op toteutuu itsenäisenä, etä- ja lähikontaktiopetuksena.

Opetusmenetelmät

TAVOITTEET ja HARJOITTELUTEHTÄVÄT:

1. Opiskelija osaa luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen osana interventioprosessia

Harjoittelutehtävä: Opiskelija reflektoi terapeuttisen vuorovaikutussuhteen kehittymistä interventiossa ja ammatillisia valmiuksia vuorovaikutussuhteen rakentamiseen.

2. Opiskelija osaa toteuttaa toimintaterapia-interventioprosessin (suunnitelma, aloitus, toteutus ja lopetus)

Harjoittelutehtävä: Terapiapalaute kirjaus ja raportointi sekä suullinen palaute asiakkaalle.

3. Opiskelija osaa toteuttaa moniammatillisesti tehtävän tai moniammatillisuutta edistävän kehittämissuunnitelman ja tehtävän. (40H)

Harjoittelutehtävä: Opiskelija hankkii toimeksiantajan kehittämistyölleen ja toteuttaa sen työparin kanssa. Jos toteutus on sellainen, joka toteutetaan paikkaan, jossa on moniammatillisia toimijoita työpari voi olla oman alan opiskelija. Jos kehittämistehtävä tehdään toimintaterapia-alalle, se toteutetaan yhdessä jonkin toisen alan opiskelijan kanssa (sosionomit, fysioterapeutti, hoitotyö) tai sen tarkoitus on edistää moniammatillista yhteistyötä.

4.Henkilökohtainen tavoite: Opiskelija nimeää itselleen harjoitteluun henkilökohtaisen tavoitteen.

Harjoitteluun 3 on integroitu Ammatillinen kasvu 1 op

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija osoittaa osaamisensa harjoitteluun kuuluvilla oppimistehtävillä ja osallistumalla aktiivisesti harjoitteluun sekä harjoitteluun kuuluvaan lähikontakiopetukseen sekä etäohjauksiin.

Hyväksytty suoritus edellyttää työpaikalla harjoittelua, harjoittelun 3 oppimistehtävien palauttamista ohjeistetussa aikataulussa ja hyväksyttyä suorittamista.

Ammatillisen kasvun hyväksytty suoritus edellyttää siihen kuuluvien tehtävien suorittamista. Tarkempi kuvaus ammatillisen kasvun moodlessa.