Harjoittelu 3, Toimintaterapian interventiot (8 op)
Toteutuksen tunnus: SK10020-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 01.06.2025
Opintopistemäärä
8 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Toimintaterapeuttikoulutus (SK)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
25 - 35
Koulutus
- Toimintaterapeuttikoulutus
Opettaja
- Jatta Papunen
- Johanna Åkerlund
- Sanna Tiainen
Vastuuopettaja
Sanna Tiainen
Ryhmät
-
SKAS23Toimintaterapeutti (AMK), monimuoto, syksy, 2023
Tavoitteet
TAVOITTEET ja HARJOITTELUTEHTÄVÄT:
1. Opiskelija osaa luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen osana interventioprosessia
Harjoittelutehtävä: Opiskelija reflektoi terapeuttisen vuorovaikutussuhteen kehittymistä interventiossa ja ammatillisia valmiuksia vuorovaikutussuhteen rakentamiseen.
2. Opiskelija osaa toteuttaa toimintaterapia-interventioprosessin (suunnitelma, aloitus, toteutus ja lopetus)
Harjoittelutehtävä: Terapiapalaute kirjaus ja raportointi sekä suullinen palaute asiakkaalle.
3. Opiskelija osaa toteuttaa moniammatillisesti tehtävän tai moniammatillisuutta edistävän kehittämissuunnitelman ja tehtävän. (40H)
Harjoittelutehtävä: Opiskelija hankkii toimeksiantajan kehittämistyölleen ja toteuttaa sen työparin kanssa. Jos toteutus on sellainen, joka toteutetaan paikkaan, jossa on moniammatillisia toimijoita työpari voi olla oman alan opiskelija. Jos kehittämistehtävä tehdään toimintaterapia-alalle, se toteutetaan yhdessä jonkin toisen alan opiskelijan kanssa (sosionomit, fysioterapeutti, hoitotyö) tai sen tarkoitus on edistää moniammatillista yhteistyötä.
4.Henkilökohtainen tavoite: Opiskelija nimeää itselleen harjoitteluun henkilökohtaisen tavoitteen.
Sisältö
Harjoittelu työpaikalla ja siihen kuuluvat tehtävät sekä osallistuminen kontaktiopetukseen
Moniammatillisesti toteutettava tai moniammatillisuutta edistävä projektityö (40h) toimeksiantajalle
Aika ja paikka
Harjoittelu suoritetaan kevätlukukauden aikana yksilöllisesti suunnitellulla aikataululla.
Suositus 2-3 päivää /vko 12 viikon ajan.
Harjoitteluun 3 kuuluvan projektityön voi aloittaa jo edellisenä lukukautena ja siitä voidaan sopia harjoitteluohjaajan kanssa.
Harjoitteluun 3 integroitu Ammatillinen kasvu 1 op toteutuu itsenäisenä, etä- ja lähikontaktiopetuksena.
Opetusmenetelmät
TAVOITTEET ja HARJOITTELUTEHTÄVÄT:
1. Opiskelija osaa luoda terapeuttisen vuorovaikutussuhteen osana interventioprosessia
Harjoittelutehtävä: Opiskelija reflektoi terapeuttisen vuorovaikutussuhteen kehittymistä interventiossa ja ammatillisia valmiuksia vuorovaikutussuhteen rakentamiseen.
2. Opiskelija osaa toteuttaa toimintaterapia-interventioprosessin (suunnitelma, aloitus, toteutus ja lopetus)
Harjoittelutehtävä: Terapiapalaute kirjaus ja raportointi sekä suullinen palaute asiakkaalle.
3. Opiskelija osaa toteuttaa moniammatillisesti tehtävän tai moniammatillisuutta edistävän kehittämissuunnitelman ja tehtävän. (40H)
Harjoittelutehtävä: Opiskelija hankkii toimeksiantajan kehittämistyölleen ja toteuttaa sen työparin kanssa. Jos toteutus on sellainen, joka toteutetaan paikkaan, jossa on moniammatillisia toimijoita työpari voi olla oman alan opiskelija. Jos kehittämistehtävä tehdään toimintaterapia-alalle, se toteutetaan yhdessä jonkin toisen alan opiskelijan kanssa (sosionomit, fysioterapeutti, hoitotyö) tai sen tarkoitus on edistää moniammatillista yhteistyötä.
4.Henkilökohtainen tavoite: Opiskelija nimeää itselleen harjoitteluun henkilökohtaisen tavoitteen.
Harjoitteluun 3 on integroitu Ammatillinen kasvu 1 op
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Opiskelija osoittaa osaamisensa harjoitteluun kuuluvilla oppimistehtävillä ja osallistumalla aktiivisesti harjoitteluun sekä harjoitteluun kuuluvaan lähikontakiopetukseen sekä etäohjauksiin.
Hyväksytty suoritus edellyttää työpaikalla harjoittelua, harjoittelun 3 oppimistehtävien palauttamista ohjeistetussa aikataulussa ja hyväksyttyä suorittamista.
Ammatillisen kasvun hyväksytty suoritus edellyttää siihen kuuluvien tehtävien suorittamista. Tarkempi kuvaus ammatillisen kasvun moodlessa.