Occupational Therapy Models and Frameworks for Interventions (4 cr)
Code: SK10013-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2024 - 30.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 21.10.2024 - 20.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 4 cr
- Local portion
- 4 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Toimintaterapeuttikoulutus (SK)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 25 - 35
- Degree programmes
- Degree Programme in Occupational Theraphy
- Teachers
- Sanna Tiainen
- Laura Järvinen
- Teacher in charge
- Sanna Tiainen
- Groups
-
SKAS23Bachelor of Health Care, Occupational Therapy, Blended Learning, Fall, 2023
- Course
- SK10013
Evaluation scale
H-5
Objective
Objectives
1. You are able to choose and justify a practical model and an appropriate framework for an occupational therapy intervention.
2. You can explain different ways of implementing occupational therapy and define various client types in occupational therapy.
3. You can distinguish between different forms of professional interaction.
Content
Content
Different working methods and examples of the OPTIM intervention phase:
1. Compensation model
2. Training and teaching model
3. Skills acquisition model for practising the skills needed in activities
4. A restorative model to strengthen body functions and other client elements. Different working methods of an occupational therapist as part of the intervention. Definitions of interventions and clients: individual, group, community. Confidential therapeutic relationship, its establishment and maintenance
Materials
Opintojaksolla ilmoitettava materiaali
Teaching methods
Occupational Therapy Models and Frameworks for Interventions
Objectives
1. You are able to choose and justify a practical model and an appropriate framework for an occupational therapy intervention.
2. You can explain different ways of implementing occupational therapy and define various client types in occupational therapy.
3. You can distinguish between different forms of professional interaction.
Content
Different working methods and examples of the OPTIM intervention phase:
1. Compensation model
2. Training and teaching model
3. Skills acquisition model for practising the skills needed in activities
4. A restorative model to strengthen body functions and other client elements. Different working methods of an occupational therapist as part of the intervention. Definitions of interventions and clients: individual, group, community. Confidential therapeutic relationship, its establishment and maintenance
Further information
Suomeksi
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistaminen ja tunnustaminen (Ahot-näyttö)
Aiemmin hankitun osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen lähtökohtana on opetussuunnitelma. Opetussuunnitelmassa on nimetty opintojakson osaamistavoitteet ja sisällöt. Voit hakea osaamisen tunnistamista aiemmin hankitulla työ- tai opintokokemuksella, mikäli saavutat näytössäsi nämä osaamistavoitteet ja opintojakson sisällöt.
Huomioi, että näistä alla olevista kriteereistä vähintään toinen täyttyy:
- Aiempien opinten tulee olla korkeakoulutasoa (AMK/yliopisto)
- Työelämäkokemuksesta tulee käydä ilmi toimintakyvyn arviointia koskevat työtehtävät.
Selvittääksesi mahdollisuutesi osaamisen tunnistamiseen ja tunnustamiseen (ahot-näyttöön), ole yhteydessä opintojakson vastuuopettajaan sähköpostitse sanna.tiainen@karelia.fi
Otsikoi sähköposti: Toimintakyvyn arviointi Ahot-näyttö/oma nimesi ja opiskelijanumero
Kerro viestissä: Millaiseen työ- tai opintokokonaisuuteen perustuen arvioit saavuttaneesi opintojakson tavoitteet.
Hakemuksen liitteet: Lisää työkokemustasi ja/tai koulutustasi vastaavat liitteet, joilla osoitat ahot-näyttösi aiemman kokemuksen.
Lähetä osaamisen tunnistamisen ja tunnustamisen viestisi opintojakson alkuun mennessä vastuuopettajalle.
Saat vastaavalta opettajalta paluuviestin, jossa saat tiedon, onko sinun mahdollista tehdä ahot-näyttö tästä opintojaksosta. Saat vastausviestissä ohjeet kirjallisen ahot-näytön suorittamista varten. Mikäli et voi osoittaa osaamistasi ahot-näytöllä, saat tästä vastauksen opettajalta ja tulet mukaan opintojaksolle sen toteutusajankohtana.
Tarvittaessa lisätiedot osaamisen tunnistamisesta ja tunnustamisesta voit tiedustella opintojakson vastuuopettajilta.