Skip to main content

Basics of Digital Marketing (5 cr)

Code: LL10047-3001

General information


Enrollment
01.04.2024 - 30.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
26.08.2024 - 30.09.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
40 - 90
Degree programmes
Degree Programme in Business Economics
Teachers
Anu Karreinen
Lotta Lilja
Teacher in charge
Lotta Lilja
Groups
LLNS22
BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2022
Course
LL10047

Evaluation scale

H-5

Objective

The course serves as an independent introduction to digital marketing and / or as an introduction to the other courses in the module. After the course, you will understand the effects and opportunities of digitalization for business and marketing. You will understand the importance of data in marketing decision making and measuring results. You will understand how purchasing has changed with digitalization and how the customer persons and the stages of the customer’s purchasing path affect the choice of digital channels and messages.

Content

1. The role of digitalization and digital marketing in business. Digital Marketer's ABC.
2. Change in customer buying behavior. Customer persons and the customer's buying path.
3. Data-based marketing: Growth hacking, data analysis, data sources
4. Multichannel marketing, omnichannel
5. Measuring Marketing: How are goals set for marketing and how are they measured?

Location and time

Verkko-opintoina. Vapaaehtoista ohjausta tehtävien tekoon tarjotaan neljä kertaa opintojakson aikana.

Materials

Annetaan opintojaksolla

Teaching methods

Opintojakso suoritetaan itsenäisinä verkko-opintoina. Suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä sekä aktiivista opiskeluotetta.

Opintojakso toimii johdantona seuraaville digimarkkinoinnin opintojaksoille. Voit osallistua muille syksyn digimarkkinoinnin opintojaksoille samalla, kun suoritat tätä opintojaksoa.

Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?

Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.

Student workload

Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää

Go back to top of page