Basics of Digital Marketing (5 cr)
Code: LL10047-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2024 - 30.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2024 - 30.09.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 5 cr
- Local portion
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Campus
- Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 40 - 90
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Economics
- Teachers
- Anu Karreinen
- Lotta Lilja
- Teacher in charge
- Lotta Lilja
- Groups
-
LLNS22BBA, Business Economics, Full-time studies, Fall, 2022
- Course
- LL10047
Evaluation scale
H-5
Objective
The course serves as an independent introduction to digital marketing and / or as an introduction to the other courses in the module. After the course, you will understand the effects and opportunities of digitalization for business and marketing. You will understand the importance of data in marketing decision making and measuring results. You will understand how purchasing has changed with digitalization and how the customer persons and the stages of the customer’s purchasing path affect the choice of digital channels and messages.
Content
1. The role of digitalization and digital marketing in business. Digital Marketer's ABC.
2. Change in customer buying behavior. Customer persons and the customer's buying path.
3. Data-based marketing: Growth hacking, data analysis, data sources
4. Multichannel marketing, omnichannel
5. Measuring Marketing: How are goals set for marketing and how are they measured?
Location and time
Verkko-opintoina. Vapaaehtoista ohjausta tehtävien tekoon tarjotaan neljä kertaa opintojakson aikana.
Materials
Annetaan opintojaksolla
Teaching methods
Opintojakso suoritetaan itsenäisinä verkko-opintoina. Suorittaminen edellyttää verkkoluentojen kuuntelua, kurssimateriaalien itsenäistä läpikäymistä sekä aktiivista opiskeluotetta.
Opintojakso toimii johdantona seuraaville digimarkkinoinnin opintojaksoille. Voit osallistua muille syksyn digimarkkinoinnin opintojaksoille samalla, kun suoritat tätä opintojaksoa.
Kurssin aiheet:
1. Digitalisaation ja digimarkkinoinnin rooli yrityksen liiketoiminnassa. Digimarkkinoijan sanasto.
2. Asiakkaan ostokäyttäytymisen muutos. Asiakaspersoonat ja asiakkaan ostopolku.
3. Dataperusteinen markkinointi: Kasvuhakkerointi, datan analysointi, tiedon lähteet.
4. Markkinoinnin monikanavaisuus, omnichannel
5. Markkinoinnin mittaaminen: Miten asetetaan tavoitteet markkinoinnille ja miten niitä mitataan?
Kunkin osion aikana tutustut aiheeseen liittyvään aineistoon itsenäisesti ja teet ja palautat annetut tehtävät (5 tehtävää)
Kurssin suorittamiseen kuuluu lisäksi koko opintojakson kattava oppimispäiväkirja.
Student workload
Opintojakso on laajuudeltaan 5 op, joka vastaa n 130 h työmäärää