Siirry suoraan sisältöön

Suullinen viestintä (2 op)

Toteutuksen tunnus: SF10025-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.04.2024 - 30.04.2024

Ajoitus

26.08.2024 - 20.12.2024

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

1 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Kielten ja viestinnän opetus (KVO)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

15 - 45

Koulutus

  • Fysioterapeuttikoulutus

Opettaja

  • Olli Haapiainen

Vastuuopettaja

Olli Haapiainen

Ryhmät

  • SFAK23
    Fysioterapeutti (AMK), monimuoto, kevät, 2023

Tavoitteet

Ymmärrät viestintätaitojen merkityksen opiskelussa ja työelämässä. Osaat ottaa huomioon vastaanottajan, tilanteen ja alan vaatimukset sekä viestiä ymmärrettävästi ja vakuuttavasti erilaisissa opiskelun ja työelämän vuorovaikutustilanteissa. Osaat toteuttaa selkeän suullisen esityksen omaan alaasi liittyvästä aiheesta. Osaat analysoida kirjallisuutta sosiaalialan näkökulmasta.

Sisältö

Vuorovaikutustaidot ja hoitotyöhön liittyvät keskeiset viestintätilanteet:
asiakastyötaidot, viestintätaidot
* puheilmaisu ja esiintymistaito
* keskustelu- ja kuuntelutaito
* suullisen esityksen suunnittelu ja toteutus
* oman viestinnän analysointi sekä vertaispalautteen antaminen.

Oppimateriaalit

Moodle-materiaalit
Yhteisötoimijat-sivusto
Jyväskylän yliopiston puhevieistnnän verkkomateriaaleja.
Yhdistyslaki.

Opetusmenetelmät

Ymmärrät viestintätaitojen merkityksen opiskelussa ja työelämässä. Osaat ottaa huomioon vastaanottajan, tilanteen ja alan vaatimukset sekä viestiä ymmärrettävästi ja vakuuttavasti erilaisissa opiskelun ja työelämän vuorovaikutustilanteissa. Osaat toteuttaa selkeän suullisen esityksen omaan alaasi liittyvästä aiheesta.


Sisältö
Vuorovaikutustaidot ja hoitotyöhön liittyvät keskeiset viestintätilanteet:
asiakastyötaidot, viestintätaidot
* puheilmaisu ja esiintymistaito
* keskustelu- ja kuuntelutaito
kokous- ja neuvottelutaito
* suullisen esityksen suunnittelu ja toteutus
* oman viestinnän analysointi sekä vertaispalautteen antaminen.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Ei tenttiä.
Hyväksytysti suoritetut oppimistehtävät ja hyväksytty oppimispäiväkirja jakson kokoavana tehtävänä.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Ei tenttiä.
Hyväksytysti suoritetut oppimistehtävät ja hyväksytty oppimispäiväkirja jakson kokoavana tehtävänä.