Pelisuunnittelu (5 op)
Toteutuksen tunnus: HM10045-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.04.2025 - 30.04.2025
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 20.10.2025 - 19.12.2025
- Toteutus ei ole vielä alkanut.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Medianomikoulutus (HM)
- Toimipiste
- Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 15 - 25
- Koulutus
- Media-alan koulutus
- Opettajat
- Seppo Nevalainen
- Juha Valonen
- Juha Linna
- Vastuuopettaja
- Juha Valonen
- Ryhmät
-
HMNS24Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2024
- Opintojakso
- HM10045
Arviointiasteikko
H-5
Sisällön jaksotus
Kuvattu Moodle-ympäristössä
Tavoitteet
Opiskelija:
- tunnistaa eri työvälineiden käyttötarkoituksia mediatuotannossa
- osaa valita mediatuotannon tarpeisiin parhaiten soveltuvat työvälineet ja -ohjelmistot
- hallitsee profiloitumisosaamisensa työvälineohjelmistojen peruskäytön
- osaa etsiä omaa oppimistasi tukevaa tietoa käytetyistä työvälineohjelmista ja tekniikoista
- osaa arvioida omaa osaamistaan suhteessa kaupallisten työtehtävien vaatimustasoon
Sisältö
Opintojakso pitää sisällään Unity 2D/3D -pelisuunnittelun perusteiden ja ohjelmoinnin alkeiden opiskelua. Käytetty ohjelmointikieli on C#. Opiskelijat tuottava joko itsenäisesti tai pareittain yksinkertaisen 2D-platformer demon. Aikaisempi kokemus ohjelmoinnista ei ole välttämätöntä. Keskeinen tavoite on tutustua Unity-ympäristöön ja tunnistaa mahdollisia omia vahvuuksia pelisuunnittelun prosessissa.
Aika ja paikka
Tikkarinne-Kampus, lähiopetus löytyy resurssikalenterista tunnuksella Pelisuunnittelu HM10045-3001
Oppimateriaalit
Kuvattu Moodle-ympäristössä
Opetusmenetelmät
Kuvattu Moodle-ympäristössä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT-hyväksiluku/korvaaminen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Viikottaiset tehtävät ja lopputyön ohjeistus Moodle-ympäristössä
Lisätiedot
Moodle-oppimisympäristö: https://m.karelia.fi/course/view.php?id=1532§ion=0