Virtuaalinen media (5 op)
Toteutuksen tunnus: HM10065-3001
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ajoitus
07.01.2025 - 14.02.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Medianomikoulutus (HM)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 23
Koulutus
- Media-alan koulutus
Opettaja
- Aarno Savolainen
Vastuuopettaja
Aarno Savolainen
Ryhmät
-
HMNS22Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2022
Tavoitteet
Opiskelija:
- Osaa tuottaa sisältöä virtuaaliseen mediaan.
- Ottaa huomioon visuaaliset ja animaation keinot tiedon esittämisessä.
- Osaa suunnitella ja ottaa huomioon virtuaalisen median erilaiset elementit.
- Osaa esittää tietoa aiheeseen sopivalla ja havainnollistavalla tavalla.
Sisältö
Opintojaksolla tuotetaan sisältöä mm. virtuaalista mediaa varten ja havainnollistetaan tietoa esim. animaatioilla sekä sovelletaan niitä käytäntöön eri tekniikoiden ja palvelujen avulla. Tiedon ja/tai tarinan esittäminen erilaisin menetelmin on yksi keskeinen asia, jossa vaikuttavat sisällön oleelliset asiat ja myös visuaalinen näkökulma sekä liikkeen vaikuttava voima. Infoanimaatioiden tuottamisessa otetaan huomioon myös audiovisuaaliset asiat ja tarinankerronta.
Aika ja paikka
tammikuu-maaliskuu 2025
Oppimateriaalit
Oppimateriaali ja Moodlen työtila ilmoitetaan kurssin alussa.
Opetusmenetelmät
Tällä opintojaksolla tutustutaan monipuolisiin tapoihin esittää tietoa, erityisesti animaatioiden avulla sekä tuotetaan infoanimaatio. Opit, kuinka faktat on hyvä esittää vaiheittain esim. joko kronologisessa tai asiajärjestyksessä. Kurssilla keskitytään animaation hyödyntämiseen tiedon esittämisessä, ja erityisesti liikkeen mahdollisuuksiin ja sen vaikuttavuuteen viestin välittämisessä. Opit käyttämään tarvittavia työkaluja ja/tai verkkopalveluita tiedon animointiin. Tiedon animointi on hyödyllistä esimerkiksi prosessien kuvauksissa, ohjeissa, opasteissa ja kartta-animaatioissa. Tieto voidaan esittää tarinana tai tarina tietona.
Arviointiasteikko
H-5
Lisätiedot
Luova osaaminen, Moniosaajuus, Media-alan osaaminen