Impactful Leadership, Quality Management and Development (6cr)
Code: SG10026-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2024 - 30.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2024 - 20.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Geronomikoulutus (SG)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Applied Gerontology
- Teachers
- Tiina Soininen
- Terhi Myller
- Teacher in charge
- Terhi Myller
- Groups
-
SGAK22Degree Programme in Applied Gerontology, Blended Learning, Spring, 2022
- Course
- SG10026
Evaluation scale
H-5
Objective
- You are able to define the key principles and practices of leadership.
- You are able to apply methods of development work, project management, and quality management.
- You understand the principles of socially and economically sustainable leadership and development work.
- You are able to utilize evaluation and benchmarking data, as well as other key sources of information, in leadership, development, and quality management.
Content
- Key leadership theories and operational models
- Methods for project and development work
- Work culture
- Occupational well-being
- Recruitment
- Social and economic sustainability
- Quality management and impact
- Evidence-based practices in leadership, quality management, and development
Location and time
Etäopiskelu 100%.
Materials
Hoppania, H-K., Olakivi A. & Zechner, M. (2017). Johtamisen rajat vanhushoivassa. Teoksessa: Kulmala J. (toim.) Parempi vanhustyö: Menetelmiä johtamisen kehittämiseen. s.202-224. PS-Kustannus.
Korhonen A., Jylhä V., Korhonen T., Holopainen A. (2018). Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin. Hoitotyön tutkimussäätiö & Skhole, Nordestedt. (Löytyy Karelian kirjastosta verkkokirjana.)
Olakivi, A., van Aerschot, L., Puthenparambil, J. M., & Kröger, T. (2021). Ylikuormitusta, lähijohtajan tuen puutetta vai vääränlaisia tehtäviä: Miksi yhä useammat vanhustyöntekijät harkitsevat työnsä lopettamista? Yhteiskuntapolitiikka, 86(2), 141–154.
Teaching methods
Opintojaksolla opiskelijat syventyvät johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan sisältöihin itsenäisesti opiskellen. Opintojakson numeraalisesti arvioitava tuotos on yksin tai opiskelijaparin kanssa tehtävä portfolio, jossa opiskelija osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisensa.
Employer connections
Opintojakso kiinnittyy geronomiopetussuunnitelmassa johtamisen ja kehittämisen harjoitteluun.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Student workload
6 op kokonaisuus vastaa noin 162 h opiskelijan työtä
- Tallenteiden kuuntelemiseen ja materiaalien lukemiseen ja tutustumiseen on varattu aikaa noin 80 h. Monivalintatentin ja keskustelualuetehtävän tekemiseen on varattu aikaa noin 10 h. Itsenäiseen opiskeluun, muistiinpanojen ja osaamista tukevan portfolion tekemiseen on varattu aikaa 72 h.
Portfoliossa tulee huomioida jokaisen opiskeltavan teeman sisältöjä.