Impactful Leadership, Quality Management and Development (6 cr)
Code: SG10026-3001
General information
- Enrollment
- 01.04.2024 - 30.04.2024
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 26.08.2024 - 20.12.2024
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 0 cr
- Virtual portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Distance learning
- Unit
- Geronomikoulutus (SG)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 10 - 50
- Degree programmes
- Degree Programme in Applied Gerontology
- Teachers
- Tiina Soininen
- Terhi Myller
- Teacher in charge
- Terhi Myller
- Groups
-
SGAK22Degree Programme in Applied Gerontology, Blended Learning, Spring, 2022
- Course
- SG10026
Evaluation scale
H-5
Objective
- Osaat määritellä keskeiset johtamisen periaatteet ja käytännöt
- Osaat soveltaa kehittämis- ja projektityön sekä laadun hallinnan menetelmiä
- Osaat sosiaalisesti ja taloudellisesti kestävän johtamis- ja kehittämistyön periaatteet
- Osaat hyödyntää arviointi- ja vertailutietoa ja muita keskeisiä tiedonlähteitä johtamisessa ja kehittämisessä sekä laadunhallinnassa
Content
- Keskeiset johtamisen teoriat ja toimintamallit
- Projekti- ja kehittämistyön menetelmiä
- Työkulttuuri
- Työhyvinvointi
- Rekrytointi
- Sosiaalinen ja taloudellinen kestävyys
- Laadunhallinta ja vaikuttavuus
- Näyttöön perustuvuus johtamisessa, laadunhallinnassa ja kehittämisessä
Location and time
Etäopiskelu 100%.
Materials
Hoppania, H-K., Olakivi A. & Zechner, M. (2017). Johtamisen rajat vanhushoivassa. Teoksessa: Kulmala J. (toim.) Parempi vanhustyö: Menetelmiä johtamisen kehittämiseen. s.202-224. PS-Kustannus.
Korhonen A., Jylhä V., Korhonen T., Holopainen A. (2018). Näyttöön perustuva toiminta. Tarpeesta tuloksiin. Hoitotyön tutkimussäätiö & Skhole, Nordestedt. (Löytyy Karelian kirjastosta verkkokirjana.)
Olakivi, A., van Aerschot, L., Puthenparambil, J. M., & Kröger, T. (2021). Ylikuormitusta, lähijohtajan tuen puutetta vai vääränlaisia tehtäviä: Miksi yhä useammat vanhustyöntekijät harkitsevat työnsä lopettamista? Yhteiskuntapolitiikka, 86(2), 141–154.
Teaching methods
Opintojaksolla opiskelijat syventyvät johtamisen, kehittämisen ja laadunhallinnan sisältöihin itsenäisesti opiskellen. Opintojakson numeraalisesti arvioitava tuotos on yksin tai opiskelijaparin kanssa tehtävä portfolio, jossa opiskelija osoittaa opintojakson tavoitteiden mukaisen osaamisensa.
Employer connections
Opintojakso kiinnittyy geronomiopetussuunnitelmassa johtamisen ja kehittämisen harjoitteluun.
Exam schedules
Ei tenttiä.
Student workload
6 op kokonaisuus vastaa noin 162 h opiskelijan työtä
- Tallenteiden kuuntelemiseen ja materiaalien lukemiseen ja tutustumiseen on varattu aikaa noin 80 h. Monivalintatentin ja keskustelualuetehtävän tekemiseen on varattu aikaa noin 10 h. Itsenäiseen opiskeluun, muistiinpanojen ja osaamista tukevan portfolion tekemiseen on varattu aikaa 72 h.
Portfoliossa tulee huomioida jokaisen opiskeltavan teeman sisältöjä.