Skip to main content

Professional Development 2 (1 cr)

Code: SS10031-3002

General information


Enrollment
01.10.2024 - 31.10.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2025 - 31.05.2026
Implementation is running.
Number of ECTS credits allocated
1 cr
Local portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Sosionomikoulutus (SS)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Kirsi Lindlöf
Päivi Putkuri
Teacher in charge
Päivi Putkuri
Groups
SSAK24
Bachelor of Social Services, Blended learning, Spring, 2024
Course
SS10031

Evaluation scale

Approved/Rejected

Objective

You plan for your own future in working life and know how to make choices to achieve your own professional and career goals.
-You understand the importance of study well-being and are able to take into account factors that affect your ability to study and cope, such as strengthening study skills, time management and life management.
-In the development discussion, you can evaluate the development of your own competence and set goals for your development

Content

-development discussion and plan for completing the studies
-information related to international internships and studies
-job opportunities
-Familiarisation with the recruitment process
-Familiarisation with working life practices and rules
-assessing one's own competence and making one's competence visible
- recognising one's strengths and development needs
-job search, getting acquainted with recruitment methods
-career plan update
- the demands of working life now and in the future plan for completing your studies
-study and study well-being
-development discussion

Location and time

Tutor- ja opotunnit
Kehityskeskustelu

Teaching methods

-Suunnittelet omaa tulevaisuuttasi työelämässä ja osaat tehdä valintoja omien ammatillisten ja uratavoitteiden saavuttamiseksi.
-Ymmärrät opiskeluhyvinvoinnin merkityksen ja osaat ottaa huomioon opiskelukykyyn ja jaksamiseen vaikuttavat seikat, kuten opiskelutaitojen vahvistamisen, ajankäytön hallinnan ja elämänhallinnan.
-Osaat kehityskeskustelussa arvioida oman osaamisensa kehittymistä ja asettaa kehittymiselleen tavoitteita

Lukukausi 3
* kehityskeskustelu (tutor). Pohjana käytetään myös ensimmäistä reflektiota. Opiskelujen eteneminen ja oman osaamisen arviointi.
* Tutor-opo -tunnit (ajankohtaiset asiat ja opiskelu-/ työhyvinvointi)

Lukukausi 4
* Tutor-opo -tunnit (tallennus) x 1

Lukukausi 5
* Opintojen etenemisen suunnittelu ja eHops. Keskustelu tutorin kanssa (25 min)
* Työhyvinvointiteema

Student workload

2x27h

Further information

Tarkemmat tiedot AmKas-moodlessa

Go back to top of page