Skip to main content

Corporate and Social Communication (5 cr)

Code: HM10058-3001

General information


Enrollment
01.04.2024 - 30.04.2024
Registration for the implementation has ended.
Timing
02.09.2024 - 15.11.2024
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Medianomikoulutus (HM)
Campus
Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Degree programmes
Degree Programme in Media
Teachers
Martha Balerina
Olli Haapiainen
Teacher in charge
Martha Balerina
Groups
HMNS22
Media (BA), Full-time Studies, Fall, 2022
Course
HM10058

Evaluation scale

H-5

Objective

Student:
- is able to communicate according to the situation, channel, and other parties involved while acting as a member and representative of the work community
- knows which areas are included in the community or company communication and understands their significance in the creation of the community or company image (brand) and in product marketing
- is able to use various channels in both external and internal communication
- is able to plan and implement community and marketing communication in a multichannel manner

Content

The basics of community or company communication: marketing communication, media communication, communication in the digital age, stakeholder communication, tourism communication, planning of communication and marketing campaigns, realistic campaign plan, producing marketing materials.

Teaching methods

Opiskelija
- osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työyhteisön jäsenenä ja sen edustajana
- tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja tuotteen markkinoinnissa
- osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä
- osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti

Avainkäsitteet:
Yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, digiajan viestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä, viestintä- ja markkinointikampanjan suunnittelu, toteutuskelpoinen suunnitelma kampanjaksi, markkinointimateriaalin tuottaminen.

Go back to top of page