Siirry suoraan sisältöön

Tuotejohtaminen (5 op)

Toteutuksen tunnus: YT10005-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2023 - 29.02.2024

Ajoitus

14.03.2024 - 26.05.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

YAMK / Teknologiaosaaminen ja johtaminen (YTJ)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 40

Koulutus

  • Teknologiaosaamisen johtamisen koulutus

Opettaja

  • Heikki Immonen
  • Jyri Roihuvuo

Vastuuopettaja

Jyri Roihuvuo

Ajoitusryhmät

  • Avoimen opiskelijat (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)
  • Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • ITYS23
    Insinööri (YAMK), Teknologiaosaamisen johtaminen, syksy, 2023
  • KAKK24
    Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2024
  • ITYS22
    Insinööri (YAMK), Teknologiaosaamisen johtaminen, syksy, 2022

Pienryhmät

  • Avoimen opiskelijat
  • Tutkinto-opiskelijat

Tavoitteet

Opiskelija
• ymmärtää tuote- ja palvelupäällikön roolin
• tuntee riskienhallinnan periaatteet tuotteiden ja palveluiden johtamisessa
• osaa johtaa tuote- ja palvelustrategioita organisaation liiketoimintastrategiasta
• tunnistaa tuotteiden tai palveluiden elinkaaren vaiheen
• tunnistaa asiakkaan kokeman arvon (CTQ, CTC, CTD)
• osaa toimia oman toimintaympäristönsä tuoteomistajana, tuotepäällikkönä, palvelupäällikkönä, tuoteryhmäpäällikkönä tai palveluryhmäpäällikkönä
• tuntee portfoliojohtamisen periaatteet

Sisältö

• Tuotejohtaminen
• Tuotekehitys- ja innovaatiostrategia
• Tuotehallinta
• Palvelunhallinta
• Elinkaaren hallinta
• Tuote- ja palveluportfoliot
• Tuotekohtaiset kannattavuuslaskelmat

Aika ja paikka

14.3.2024 klo 8.15-15.30 TEAMS + myöh. ilmoitettava luokkatila
11.4.2024 klo 8.15-11.00 TEAMS
19.4.2024 klo 8.15-11.00 TEAMS
8.5.2024 klo 8.15-11.00 TEAMS

Opetusmenetelmät

Etäopetus + pakolliset oppimistehtävät 3 kpl

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi (1-5) perustuu kokoavan oppimistehtävän arviointiin. Muut oppimistehtävät (2 kpl) on suoritettava hyväksytysti.

Hylätty (0)

Täydennettäväksi arvioidussa raportissa on vakavia puutteita analyysien suorittamisessa tai osa niistä puuttuu (ilman perusteluja) kokonaan.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Tyydyttävässä oppimistehtävän raportissa voi olla puutteita joidenkin analyysien kohdalla tai raportin johdonmukaisuudessa. Teksti on referoivaa.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Hyvässä oppimistehtävän raportissa on käsitelty kaikkia tehtävän analyysejä asianmukaisesti ja riittävän kattavasti. Raportti on selkeä ja siitä ilmenee, että kirjoittaja on perehtynyt aiheeseen.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Kiitettävässä oppimistehtävän raportissa on käsitelty kaikkia tehtävän analyysejä asianmukaisesti ja käyttökelpoisia tuloksia tuottaen. Raportti muodostaa johdonmukaisen ja yhtenäisen kokonaisuuden. Omia valintoja, oivalluksia, kytkentöjä, havaintoja ja kysymyksiä on esitetty ja perusteltu lukijalle.