Pelikehityksen perusteet, DTNS23P (5 op)
Toteutuksen tunnus: DT10029-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2024 - 31.10.2024
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 13.01.2025 - 01.06.2025
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 10 - 80
- Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
- Opettajat
- Seppo Nevalainen
- Vastuuopettaja
- Seppo Nevalainen
- Ryhmät
-
DTNS23Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2023
- Opintojakso
- DT10029
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
Tunnet pelien keskeiset pelien GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit ja osaat hyödyntää niitä pelimoottorissa.
Osaat toteuttaa pelihahmon pelimoottorin avulla.
Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle pelille.
Tunnistat pelien eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
Osaat käsitellä ääniassetteja ohjelmallisesti pelimoottorissa.
Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
Omaat yleiskäsityksen pelisuunnittelun perusperiaatteista.
Osaat luoda valikko- ja pelikenttiä pelimoottorin avulla.
Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
Osaat luoda peliobjekteja pelimoottorin valmiista ja pelimoottoriin tuoduista asseteista.
Osaat luoda ja käyttää materiaaleja pelimoottorin avulla.
Sisältö
Pelikehityksen osa-alueisiin perehtyminen.
Peliprojektin toteuttaminen
Visuaalinen skriptaus
Peliassettien ohjelmallinen hyödyntäminen
Pelimoottorin käyttö
Opetusmenetelmät
Esitietovaatimuksena: yleiset kehittäjätaidot -opintokokonaisuus (Tietoturva sovelluskehityksessä, API-rajapinnat, sovellusarkkitehtuurit)