Siirry suoraan sisältöön

Voimavaralähtöinen työote huoltajien kanssa tehtävässä yhteistyössä (5 op)

Toteutuksen tunnus: SS10056-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.03.2024 - 19.05.2024

Ajoitus

03.06.2024 - 31.07.2024

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Avoimen AMK:n opinnot (AVOIN)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

10 - 120

Koulutus

  • Avoimen AMK:n opinnot
  • Sosionomikoulutus

Opettaja

  • Seija Ollaranta
  • Mirka Nisula

Vastuuopettaja

Mirka Nisula

Ajoitusryhmät

  • Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 20. Avoin AMK: 20.)
  • Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 0. Avoin AMK: 0.)

Ryhmät

  • TOP23_24
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
  • KAKK24KE
    Karelia, avoin, kaikki, kesä, 2024

Pienryhmät

  • Pienryhmä (schedulingGroup) 1
  • Pienryhmä (schedulingGroup) 2

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi:
- ymmärrät voimavaralähtöisen työotteen merkityksen huoltajien kanssa tehtävässä yhteistyössä
- ymmärrät mikä merkitys voimavaralähtöisyydellä on perheen hyvinvoinnin näkökulmasta
- lisäät osaamistasi huoltajien kanssa tehtävässä yhteistyössä ja sovellat tietämystäsi omaan substanssiosaamiseesi

Sisältö

- Sosiaalipedagoginen työote huoltajien kanssa tehtävässä yhteistyössä
- Positiivinen pedagogiikka menetelmänä
- Osallisuuden lisääminen ja osallistamisen menetelmät

Aika ja paikka

Opinnot suoritetaan verkko-opintoina Moodle-oppimisympäristössä itsenäisesti opintojakson aukioloaikana.

Oppimateriaalit

Opinnoissa käytettävä materiaali ilmoitetaan opintojakson Moodle-ympäristössä.

Opetusmenetelmät

Opintojakso toteutetaan verkko-opintoina. Opintojaksolla opiskelija perehtyy teoreettisiin näkökulmiin (opintojakson sisältöjen ja tavoitteiden mukaisesti) sekä soveltaa opintojakson tehtävien ja kokoavan raportin muodossa oppimistaan omaan substanssiosaamiseensa.

Tavoitteet:
Opiskelija ymmärtää voimavaralähtöisen työotteen merkityksen huoltajien kanssa tehtävässä yhteistyössä.
Opiskelija ymmärtää mikä merkitys voimavaralähtöisyydellä on perheen hyvinvoinnin näkökulmasta.
Opiskelija lisää osaamistaan huoltajien kanssa tehtävässä yhteistyössä ja soveltaa tietämystään omaan substanssiosaamiseensa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakso sisältää tehtäviä, jotka tehdään itsenäisesti opintojakson aikana ajalla 3.6.2024-31.7.2024. Mikäli hyväksytyn suorituksen saaminen edellyttää tehtävien täydentämistä, niin opiskelija saa täydennyspyynnön opettajalta ja lisäaikaa tehtäväsuorituksen täydentämiseen. Opintojakson hyväksytty suorittaminen edellyttää kaikkien tehtävien hyväksyttyä suoritusta.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 5 op = 135 h, joka sisältää opintojakson aineistojen opiskelun sekä tehtävien tekemisen.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Hyväksytty suoritus edellyttää kaikkien opintojakson tehtävien hyväksyttyä palauttamista.

Sisällön jaksotus

Opiskelija voi edetä opintojakson Moodlessa, opintojakson sisältöjä ja tehtäviä tehden ajalla 3.6.2024-31.7.2024.

Lisätietoja opiskelijoille

Opintojakson suorittamiseen tarvitset tietokoneen ja verkkoyhteyden. Opintojakso ohjeistaa opiskelijaa opintojen etenemisessä. Tarvittaessa opintojakson opettaja on opiskelijan käytettävissä opintojakson aikana ajalla 1.6.2024-13.6.2024. Opintojakson opettaja ei ole tavoitettavissa ajalla 14.6.2024-31.7.2024. Opintojakson arviointi tapahtuu, kun kaikki vaaditut tehtäväsuoritukset on palautettu/opintojakson päättyessä. Opintojakson arviointi on hyväksytty-täydennettävä-hylätty.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson tehtävien suorittaminen hyväksytysti opintojakson tavoitteiden mukaisesti.

Opintojakson tavoitteet ovat:
-Opiskelija ymmärtää voimavaralähtöisen työotteen merkityksen huoltajien kanssa tehtävässä yhteistyössä.
-Opiskelija ymmärtää mikä merkitys voimavaralähtöisyydellä on perheen hyvinvoinnin näkökulmasta.
-Opiskelija lisää osaamistaan huoltajien kanssa tehtävässä yhteistyössä ja soveltaa tietämystään omaan substanssiosaamiseensa.