Siirry suoraan sisältöön

Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2 (2 op)

Toteutuksen tunnus: SY10006-3010

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2023 - 31.10.2023

Ajoitus

05.02.2024 - 25.02.2024

Opintopistemäärä

2 op

Virtuaaliosuus

2 op

Toteutustapa

Etäopetus

Yksikkö

Sairaanhoitajakoulutus (SH)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 40

Koulutus

  • Sairaanhoitajakoulutus

Opettaja

  • Satu Kinnunen

Vastuuopettaja

Satu Kinnunen

Ryhmät

  • KAKK24
    Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2024
  • SHFS24
    Sairaanhoitaja (AMK), monimuoto, syksy, 2024, Fast Track

Tavoitteet

Opintojakson jälkeen tiedät palveluohjauksen lähtökohdat ja osaat soveltaa palveluohjausta sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä. Osaat kuvata asiakkaan osallisuutta ja toimijuutta edistävän palveluohjausprosessin. Tunnistat ammatillisen roolisi moniammatillisesti toteutuvassa palveluohjauksessa sekä osaat nimetä moniammatillisen työn toimintatapoja. Paikallistat kansallisten tietolähteiden yhteyden palveluohjaukseen.

Sisältö

- Palveluohjauksen eri ulottuvuudet
- Asiakkaan osallisuutta ja toimijuutta tukeva palveluohjausprosessi
- Palveluohjaus työotteena ja moniammatillisena yhteistyönä
- Kansallisten tietolähteiden hyödyntäminen palveluohjauksessa

Aika ja paikka

Opintojakso ajoittuu 1.jaksolle.

Oppimateriaalit

Tarkemmin moodlessa.

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla tutustutaan palveluohjaukseen sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujen asiakaslähtöisenä ja yhteensovittavana työtapana. Opintojakso pitää sisällään opetusta, itsenäisiä tehtäviä sekä opitun kiteyttämistä tiimin kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson kokonaistyömäärä on 2 op x 27 tuntia, yhteensä 54 tuntia jakautuen opetukseen, ohjaukseen sekä itsenäiseen ja tiimityöskentelyyn.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson arviointi on hyväksytty/ hylätty. Hyväksytty arviointi edellyttää opetuksiin ja ohjauksiin osallistumista, itsenäistä tehtävien tekoa sekä hyväksyttyä tiimitehtävää.