Skip to main content

Profitable Tourism Business (5 cr)

Code: PR10019-3001

General information


Enrollment
01.04.2023 - 30.04.2023
Registration for the implementation has ended.
Timing
30.10.2023 - 15.12.2023
Implementation has ended.
Number of ECTS credits allocated
5 cr
Local portion
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Restonomikoulutus (PR)
Campus
Wärtsilä Campus Karjalankatu 3
Teaching languages
Finnish
Seats
20 - 60
Teachers
Teppo Tarnanen
Keijo Koskinen
Teacher in charge
Teppo Tarnanen
Groups
PRAS22
Hospitality Management (BA), Tourism and Catering, blended learning, Fall, 2022
Course
PR10019

Objective

They can use financial statements to assess the growth, profitability, liquidity and solvency of a company. They can determine the cost of a product or service, use different pricing methods and assess the profitability of products, customers and the company as a whole.
They will be able to use budgeting and other tools for financial planning.
They will be able to draw up an investment plan for a tourism business and assess its profitability.

Content

Interpretation of financial statements.
Pricing based on incremental and operating cost accounting.
Distribution of sales revenue within the network between the company, subcontractors and distribution channels.
Inventory management and profitability.
Budgeting: profit and loss budgeting. Sensitivity analysis as a tool for budgeting. Liquidity, cash budgeting.
Investment planning.

Teaching methods

Tilinpäätöksen tulkinta tilinpäätösasiakirjojen pohjalta: opiskelija osaa arvioida yrityksen kasvua, kannattavuutta, maksuvalmiutta ja vakavaraisuutta.
Opiskelija osaa selvittää tuotteen tai palvelun kustannukset, hyödyntää erilaisia hinnoittelumenetelmiä ja arvioida tuotteiden, asiakkuuksien ja koko yrityksen kannattavuutta.
Opiskelija osaa hyödyntää yrityksen talouden suunnitteluun tarkoitettuja budjetointi- ym. työkaluja. Tulosbudjetointi. Maksuvalmius, kassabudjetointi. Varaston hallinta ja kannattavuus. Herkkyysanalyysi budjetoinnin apuna.
Myyntitulon jakautuminen verkostossa yrityksen, alihankkijoiden ja jakelutien välillä.
Opiskelija osaa laatia investointisuunnitelman matkailualan yritykselle ja arvioida investoinnin kannattavuutta.

Go back to top of page