Multidisciplinary Customer Processes and Service Counselling (6 cr)
Code: SG10011-3003
General information
- Enrollment
- 01.04.2023 - 15.04.2023
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 28.08.2023 - 15.12.2023
- Implementation has ended.
- Number of ECTS credits allocated
- 6 cr
- Local portion
- 6 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Geronomikoulutus (SG)
- Campus
- Tikkarinne Campus Tikkarinne 9
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 15 - 40
- Degree programmes
- Degree Programme in Applied Gerontology
- Teachers
- Terhi Myller
- Helena Ikonen
- Karoliina Keinänen
- Teacher in charge
- Piia Kauhanen
- Groups
-
SGAS22Degree Programme in Applied Gerontology, Blended Learning, Fall, 2022
- Course
- SG10011
Evaluation scale
H-5
Content scheduling
Opintojakso toteutuu ajalla 10.9.-15.11.2023.
Etä- ja lähitunnit toteutuvat syys-lokakuussa. Opintojakson kokoavassa tehtävässä tulee hyödyntää myös Kokonaisvaltainen gerontologinen arviointi -opintojakson antia. Kokoavan tehtävän palautus on 15.11.2023.
Objective
A) Multidisciplinary Client Processes and Service Counselling 4 cr
- You are able to define phases of work processes of the applied gerontology professionals; first stage evaluation, needs' assessment, planning and aims' specification, definition of support and assistance, process evaluation and process closing
-You are able to assess, plan and implement need-based service entity of older people as a part of multiprofessional collaboration
-You are able to choose individual, statutory services and forms of support for older people
- You are able to create an individual service/care/rehabilition plan in multiprofessional collaboration
-You are able describe and apply case-management as an work orientation
-You are able to analyse guidance of older people and implement guidance considering individual needs
Content
- Work processes of applied gerontology professionals
-Case-management and service counselling
-Services and different forms of support and assistance
-Empowered and rehabilitation-supportative orientation
-Multiprofessional collaboration
-Security of clients and patients
-Specific questions of guidance of older people
Location and time
Infotunti etänä (2h), lähipäivä (6h), etäohjaus viikolla (2+1h) + kyselytunti (1h).
Materials
Myller, Terhi, 2022. Sosiaalityön ammatillinen työkulttuuri suhdeperustaisena sosiaalityönä maaseudulla ja kaupungissa. Asiakasprosesseja koskevat luvut 3.2 ja 3.3, sivut 50 - 64. Itä-Suomen yliopisto.
Ristolainen, Hanna, 2022. Ikäihmisten palveluohjausmallien vaikuttavuus. Ikäihmisten palveluohjaus asiakastyönä, luku 3, sivut 63 - 74. Itä-Suomen yliopisto.
Niemelä, Jorma & Kivipelto, Minna 2019. Asiakaslähtöinen palvelupolkumalli tulevaisuuden
sote-keskusten lähtökohdaksi. Työpaperi 37/2019. THL.
Muu opintojaksolla osoitettu kirjallisuus ja lähdemateriaali.
Teaching methods
Opintojaksolla syvennytään asiakasprosesseihin ja palveluohjaukseen geronomin työssä. Asiakasprosessien ja palveluohjauksen käsitteet sisältöineen auttavat jäsentämään geronomin työssä muun muassa asiakkuuksien ja asiakasprosessien kulkua, niiden lakisääteisiä ja teoreettisia vaiheita ja geronomin työtapoja.
Opintojakso koostuu A-osasta 4 op monialaiset asiakasprosessit ja palveluohjaus sekä B-osa 2 op Asiakas-/potilastietojen kirjaaminen monialaisessa yhteistyössä (UEF:n tarjoama verkko-opintokokonaisuus)
Opintojakson A-osa koostuu itsenäisestä opiskelusta, lähipäivästä, yhteisopetuksesta sosionomiopiskelijoiden kanssa (1 kerta) ja kokoavasta tehtävästä, joka palautetaan 15.11.2023 mennessä.
B-osa toteutuu kokonaan verkossa itsenäisenä opiskeluna.
Employer connections
Moniammatillinen yhteistyö. Casetyöskentely ja kokoava tehtävä casen pohjalta.
Student workload
A-osa 4 op, yhteensä 108 h.
Info ja ohjaustunnit yhteensä 7 h, lähipäivä 6 h. Itsenäinen työskentely ja kokoavan tehtävän tekeminen yhteensä 94 h.
B-osa 2 op, yhteensä 54 h itsenäistä työskentelyä.
Further information
Mikäli joudut olemaan poissa lähipäivästä pakollisen esteen vuoksi, tilalle tulee korvaava tallennettava tehtävä case-tapauksesta.