Asiakastyön prosessi (5 op)
Toteutuksen tunnus: STS6025-STB20M1
Toteutuksen perustiedot
Ajoitus
01.01.2020 - 31.05.2020
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 45
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Kirsi Lindlöf
- Heli Makkonen
- Heli Rinnekallio
- Sari Johansson
- Tommi Kinnunen
Ryhmät
-
STSAK19Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2019
Tavoitteet
Opintojakson jälkeen olet sisäistänyt metodisuuden ja ammatillisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet vuorovaikutuksessa. Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia. Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön dokumentoinnissa. Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti. Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä. Osaat laatia kriittisen kirjallisuuskatsauksen lähdekirjallisuuden pohjalta.
Sisältö
Metodisuus sosiaalialan työssäAsiakastyön prosessiTavoittellinen suunnitelmaprosessiAsiakastyön dokumentointiSosiaalipedagogiset prosessit asiakastyössäKriittinen lirjallisuuskatsaus (2 op)/ Critical Literature Review (2 etc)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Asiakastyön prosessi, 5 op: 135 h: lähiopetus 44 h, harjoitukset ja simulaatiot, 24 h itsenäinen työskentely ja kriittinen kirjallisuuskatsaus 67 h
Arviointiasteikko
H-5