Matkailupalvelujen tuotteistaminen ja markkinointi 3 (11 op)
Toteutuksen tunnus: LUT6030-LUA21L1
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2021 - 30.04.2021
Ajoitus
20.09.2021 - 17.12.2021
Opintopistemäärä
11 op
TKI-osuus
10 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Matkailun koulutus
Opettaja
- Ekaterina Miettinen
- Tuija Kainulainen
- Mikko Lahti
Vastuuopettaja
Mikko Lahti
Ryhmät
-
LUTNS19Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2019
Tavoitteet
Opiskelija
- ymmärtää markkinoinnin osana yrityksen liiketoiminnan strategista kehittämistä
- osaa hankkia tietoa matkailun toimialasta ja matkailuyrityksen markkinoista
- osaa laatia verkkomarkkinoinnin menetelmiä ja keinoja hyödyntävän markkinointisuunnitelman matkailuyritykselle tai matkailutapahtumalle
Sisältö
Elämystalous, matkailijakäyttäytyminen, tuotekehityksen keskeisiä menetelmiä ja työkaluja, tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet. Markkinoinnin johtaminen osana matkailuyrityksen strategista kehittämistä, asiakkuuden hallinta, brändiarvon kehittäminen, verkkomarkkinointi, markkinointisuunnitelman laadinta matkailuyritykselle / matkailutapahtumalle.
Opetusmenetelmät
Keskeinen sisältö:
Tuotteistamisen ja tuotekehityksen keskeiset menetelmät ja työkalut. Menetelmien ja tiedon vieminen käytäntöön. Tuoteinnovaatioiden suojaaminen, immateriaaliset oikeudet.
Revenue Management-perusteet.
Markkinoinnin suunnittelu matkailuyrityksessä, asiakasarvon ja kilpailuedun määrittely, tuote- ja hintapäätökset, markkinointiin liittyvät strategiset päätökset, viestinnällisten toimenpiteiden suunnittelu ja budjetointi, tulosten seuranta.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Arviointi: 0-5. Arvioinnin perusteet: Oppimistehtävät, jatkuva näyttö eli opiskelijan aktiivisuus opetustilanteissa, vastuuntunto, huolellisuus ja järjestelmällisyys annettujen tehtävien suorittamisessa. Toimiminen osana työryhmää.