Espanjan perusteet (5 op)
Toteutuksen tunnus: KEP7001-3003
Toteutuksen perustiedot
Ilmoittautumisaika
01.04.2021 - 30.09.2021
Ajoitus
16.09.2021 - 18.12.2021
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Kielten ja viestinnän opetus (KVO)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Isabel Munoz-Hidalgo
Vastuuopettaja
Isabel Munoz-Hidalgo
Ryhmät
-
TOP21_22Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
Tavoitteet
Opintojakson suoritettuaan opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa espanjaa. Hän soveltaa kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asioimistilanteissa. Hän osaa viestiessään käyttää kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä. Opiskelija pohtii omaa kielenoppimistaan ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Sisältö
Ääntämisen periaatteet. Itsestä kertominen. Arkipäivän puhetilanteet. Nykyajasta kertominen (aikamuodot).
Aika ja paikka
Tiistaina ja Torstaina
Klo 16:15 - 17:45
Syyskuussa pidetään tunnit etänä (lähetän viesti, jossa löytyy ohjeet ilmoitauttuneille). Lokakuussa jatketaan normaalisti luokassa (ilmoitetaan tila myöhemmin)
Oppimateriaalit
Buenas Migas 1 (pakollinen)
(Katriina Kurki, Olli-Pekka Lindgren, Alberto Miranda Cañellas, Juan Rafols)
Otava
Opetusmenetelmät
Tämän opintojakson laajuus on 5 op, 133 tuntia, joista n. 52 on lähiopetusta.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Sovitaan opintojakson alettua
Välitentti Vko: 43- 45
Lopputentti Vko 48 - 49
Suullinen osuus Vko 48-49
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Tämä opintojakso on mahdollista suorittaa AHOT- menettelyn avulla. Jos olet jo suorittanut vastaavan kurssin, tai jos opintojakson kuvaus vastaa omasta osaamista (esim. olet asunut espanjankielisiä maissa), sovi opettajan kanssa ennen opintojakson alkua tapaaminen.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson laajuus on 5 op eli 133 tuntia, joista n. 52 on lähiopetusta
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssilla on pakollisia kirjallisia tehtäviä.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kirjalliset tentit (40%); Suullinen tentti (20%); Aktiivinen läsnäolo (20%); Kirjalliset tehtävät (20%)
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa vähän espanjaa, vaikka tekee vielä paljon virheitä. Hän kykenee soveltamaan kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asiointitilanteissa. Viestintä on vielä hidasta ja katkonaista, ja tarvitse puhekumppanin apua.
Opiskelija osaa käyttää jonkin verran viestiessään kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä.
Opiskelija pohtii omaa kielenoppimistaan ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa melko hyvin espanjaa. Hän kykenee usein soveltamaan kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asiointitilanteissa. Viestintä on vielä hidasta ja katkonaista, mutta ei tarvitse paljoa apua puhekumppanilta.
Osaa viestiessään käyttää kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä.
Opiskelija osaa pohtia omaa kielenoppimistaan, ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.
Englanniksi
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa ääntää, lukea ja kirjoittaa melko sujuvasti espanjaa. Hän osaa soveltaa erittäin hyvin kielitaitoaan yksinkertaisissa suullisissa ja kirjallisissa tutustumis- ja asiointitilanteissa. Viestintä on hyvällä tasolla ja ei tarvitse apua. Opiskelija osaa viestiessään käyttää kielikulttuurin mukaista kohteliasta kieltä.
Opiskelija osaa pohtia omaa kielenoppimistaan, ja hän suhtautuu myönteisesti espanjan kielen oppimiseen ja opiskeluun.
Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista vuorovaikutusta lähityöskentelyssä, etätehtävien suorittamista sekä kirjallisten ja suullisen tenttien läpäisyä.