Siirry suoraan sisältöön

Pelien tekoäly (5 op)

Toteutuksen tunnus: LTD6050-LTB22M1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 13.03.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

60 % Lähiopetus, 40 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet

  • Suomi

Paikat

20 - 60

Koulutus

  • Tietojenkäsittelyn koulutus

Opettaja

  • Anssi Gröhn
  • Seppo Nevalainen

Vastuuopettaja

Seppo Nevalainen

Ryhmät

  • LTDNS19
    Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2019

Tavoitteet

- Tiedät pelien tekoäly historian keskeiset kehitysvaiheet.
- Tunnistat pelitekoälyn eri osa-alueet ja niiden keskeiset sovelluskohteet eri peligenreissä.
- Ymmärrät ohjauskäyttäytymisten perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät dialogijärjestelmien perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät reitinhaun perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.
- Ymmärrät ei-pelaajahahmon päättelyn perusperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta.

Sisältö

Kurssilla luodaan yleiskatsaus pelitekoälyn historiaan ja tämän hetken eri sovellutuksiin. Kurssilla tarkastellaan erityisesti ohjauskäyttäytymisiä, dialogijärjestelmiä, reitinhakua ja ei-pelaajahahmon päättelyä. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat myös toteutetaan käytännössä osana peliprojektia.

Arviointiasteikko

H-5