Chinese 2Laajuus (4 cr)
Course unit code: C-10088-KK00CT50
General information
- Credits
- 4 cr
- Teaching language
- English
- Institution
- University of Eastern Finland
Objective
After the course, the student can speak about their hobbies, leisure time and everyday routines in Chinese, organize meetings and act as a host to Chinese visitors. The student also learns basic vocabulary and phrases typically used when travelling, such as purchasing tickets, hotel reservations and asking for directions. The course emphasises spoken language which is studied with the help of the pinyin system. The course continues the study of characters mainly with the aid of independent study materials and various dictionary applications. The goal is to both recognize and write 100–150 characters as well as review the 100–150 characters learned on Chinese 1. The study of Chinese customs is integrated into the language studies.
Content
The course includes the vocabulary, characters and structures mentioned in the learning outcomes as well as exercises involving relevant communication contexts. Learning the characters will support the teaching of spoken language.
Qualifications
Chinese 1 or comparable skills; Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) A1.
Assessment criteria, satisfactory (1)
1) Opiskelija hallitsee välttävästi kurssilla opiskeltua sanastoa, fraseologiaa ja rakenteita mutta sanaston tuntemuksen puute aiheuttaa toistoa ja epätäsmällisyyttä ilmaisussa eikä ilmaisu ole läheskään aina kohdekielen mukaista. Kieliopillisia virheitä, jotka vaikeuttavat viestin välittymistä. Opiskelija tuntee joitakin harvoja kurssilla esiteltyjä kohdekielisen kulttuurin ja oman kulttuurinsa eroja ja osaa joissakin tilanteissa mukauttaa viestintäänsä kohdekielisen kulttuurin mukaiseksi. 2) Opiskelija hallitsee tyydyttävästi kurssilla opiskellut sanaston, fraseologian ja rakenteet ja osaa käyttää niitä melko tarkoituksenmukaisesti niin suullisesti kuin kirjallisestikin. Sanaston tuntemuksen puute aiheuttaa toistoa ja epätäsmällisyyttä ilmaisussa eikä ole aina kohdekielen mukaista. Kieliopillisia virheitä, jotka vaikeuttavat melko paljon viestin välittymistä. Opiskelija tuntee joitakin kurssilla esiteltyjä kohdekielisen kulttuurin ja oman kulttuurinsa eroja ja osaa joissakin tilanteissa mukauttaa viestintäänsä kohdekielisen kulttuurin mukaiseksi.
Assessment criteria, good (3)
3) Opiskelija hallitsee hyvin kurssilla opiskellut sanaston, fraseologian ja rakenteet ja osaa käyttää niitä lähes aina tarkoituksenmukaisesti niin suullisesti kuin kirjallisestikin. Kieliopillisia virheitä, mutta virheet eivät estä viestin välittymistä. Opiskelija tuntee lähes kaikki kurssilla esitellyt kohdekielisen kulttuurin ja oman kulttuurinsa erot ja osaa osittain mukauttaa viestintäänsä kohdekielisen kulttuurin mukaiseksi. 4) Opiskelija hallitsee erittäin hyvin kurssilla opiskellut sanaston, fraseologian ja rakenteet ja osaa käyttää niitä tarkoituksenmukaisesti niin suullisesti kuin kirjallisestikin. Joitakin kieliopillisia virheitä, mutta virheet eivät estä viestin välittymistä. Opiskelija tuntee kurssilla esitellyt kohdekielisen kulttuurin ja oman kulttuurinsa erot ja osaa lähes aina mukauttaa viestintäänsä kohdekielisen kulttuurin mukaiseksi.
Assessment criteria, excellent (5)
5) Opiskelija hallitsee erinomaisesti kurssilla opiskellut sanaston, fraseologian ja rakenteet ja osaa käyttää niitä tarkoituksenmukaisesti ja monipuolisesti niin suullisesti kuin kirjallisestikin. Rakenteet ovat lähes virheettömiä eivätkä virheet estä viestin ymmärtämistä. Opiskelija tuntee kurssilla esitellyt kohdekielisen kulttuurin ja oman kulttuurinsa erot ja osaa mukauttaa viestintäänsä kohdekielisen kulttuurin mukaiseksi.
Materials
New Practical Chinese Reader 1, Textbook, 3rd Edition (chapters 3–6) In addition, the teacher distributes material on characters for independent study, other materials and online materials.
Further information
Offering data The course is intended for students of all disciplines. Quota for Open University students: 5 per group. Further information Accreditations or exemptions are not available for the course or parts of the course.
Execution methods
Classroom teaching or blended teaching with online meetings.
Accomplishment methods
Study methods Participation in teaching, course assignments (such as spoken language and character exercises and the culture essay) and the exam. The study methods on the course include classroom teaching, pair and group exercises and guided independent study. There is a maximum of 48 hours of contact teaching and an additional 60 hours of independent study. The course is fast-paced and learning its contents requires participating in contact teaching as well as methodical independent study. Evaluation criteria The minimum attendance requirement for contact teaching is 50%. The successful completion of the course and participating in the exam require active participation and the completion of course assignments within the specified schedule. The exam is graded numerically 0–5, with the lowest passable score of 65% of the maximum score. The retake exam takes place approximately a month after the final exam. After the retake exam, students can participate in an exam the next time the course is offered. Students must register for the retake exam by sending the teacher an email at least ten days before the exam. Students of the UEF Open University can only participate in the first exam.