Basics of Interdisciplinary Case Management in Social and Health CareLaajuus (5 cr)
Course unit code: STP7076
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
- Responsible person
- Katja Sorjonen
Objective
Opintojakson jälkeen opiskelija:
1. Osaa soveltaa asiakas- ja palveluohjauksen teoriaa ja tutkimustietoa työnsä suunnittelussa, toteutuksessa ja arvioinnissa.
2. Osaa toimia sosiaali- ja terveysalan arvojen ja eettisten ohjeiden mukaan ja edistää hyvinvointia ja terveyttä sekä sosiaalisten oikeuksien toteutumista asiakas- ja palveluohjauksessa.
3. Hallitsee sosiaaliturvaohjauksen, lainsäädännön ja palvelujärjestelmän edellytykset ja vaatimukset työssään.
4. Osaa jäsentää palvelujen tuottamisen lähtökohdat ja arvioida palvelujen soveltuvuutta asiakkaan tarpeisiin
Content
Opintojakson osaamissisällöt
1. Asiakas- ja palveluohjaus käsitteenä ja teoreettiset lähtökohdat
2. Palveluohjausmallit sosiaali- ja terveysalan asiakastyössä
3. Asiakas- ja palveluohjaus eri asiakasryhmien kanssa tehtävässä työssä
4. Asiakas- ja palveluohjausta määrittävä keskeinen lainsäädäntö, palvelujärjestelmä- ja sosiaaliturvaosaaminen
5. Sosiaali- ja terveysalan eettinen osaaminen asiakastyössä
6. Asiakas- ja palveluohjaus uudistuvissa sosiaali- ja terveydenhuollon palvelurakenteissa
Execution methods
Opinnot toteutetaan verkko-opintoina Karelia ammattikorkeakoulun Moodleympäristössä helmi-toukokuussa 2021. Opinnot sisältävät luento-opetusta, itsenäistä oppimateriaaliin tutustumista sekä itsenäisiä ja ryhmätehtäviä.