Business Communication in FinnishLaajuus (5 cr)
Course unit code: LTL6017
General information
- Credits
- 5 cr
- Teaching language
- Finnish
- Responsible person
- Juha Suomalainen, Vastuuopettaja
Objective
Persuasive appearance, design and implementation of the sales speech or the foreboding. Impressive and convincing written expression, writing a marketing letter. Web communication, web writing (blog post), marketing communication in social media. Conference, meeting and meeting practices. Language planning.
Content
-
Materials
Honkala, P., Kortetjärvi-Nurmi, S., Rosenström, A. & Siira-Jokinen, S. 2013. Linkki. Työyhteisön viestintä. Helsinki: Edita.
Kauppinen, A., Nummi, J. & Savola, T. 2013 tai uud. Tekniikan viestintä. Kirjoittamisen ja puhumisen käsikirja. Helsinki: Edita, s. 259 - 298, 324 - 338, 366 - 369.
Kortetjärvi-Nurmi, S. & Murtola, M. 2015. Yritysviestinnän käsikirja. Helsinki: Otava.
Further information
Oppimateriaalin, muun aineiston ja tehtävien jakamisessa käytetään Moodlerooms-oppimisympäristöä.
Accomplishment methods
Aktiivinen osallistuminen oppitunneille ja valmisaineistoon perustuva lopputentti.