Asiakkuuden hallinta ja palvelujen markkinointi (8op)
Opintojakson tunnus: LTL2065
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 8 op
- Opetuskieli
- suomi
- Vastuuhenkilö
- Ulla Kärnä, Vastuuopettaja
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää asiakkuuden merkityksen liiketoiminnassa. Hän osaaluoda, ylläpitää ja kehittää asiakkuuksia ja pystyy rakentavastihoitamaan päättyvän asiakassuhteen. Opiskelija ymmärtää palvelujenmerkityksen lisäarvon tuottamisessa asiakkaalle sekä palvelujenerityispiirteet ja laatu-ulottuvuudet. Hän osaa toimia erilaisissapalvelutilanteissa laadukkaasti. Hän osaa kuvata palveluprosesseja jaselvittää niiden ongelmakohtia.
Sisältö
Mitkäovat asiakkuuden vaiheet? Miten asiakkuuksia synnytetään, ylläpidetäänja kehitetään? Miten asiakkuus päätetään kauniisti? Miksi on tärkeää,että päättyneet asiakkuudet analysoidaan ja miten asiakkuuksiasynnytetään uudelleen? Mistä asiakkuuden arvo muodostuu? Miten erilaisiaasiakkuusstrategioita sovelletaan? Millaisia kanta-asiakasjärjestelmiäon olemassa? Miten ja miksi kanta-asiakasjärjestelmiä hyödynnetään?Millaisia erityispiirteitä palvelujen markkinointiin liittyy? Mitä onlaadukas palvelu? Miten palveluilla tuotetaan asiakkaalle lisäarvoa?Opiskelijaymmärtää asiakkuuksien merkityksen ja vaikutuksen yrityksenkannattavuudelle. Hän ymmärtää palvelun laadun merkityksen lisäarvontuottamisessa asiakkaalle ja osaa tuottaa laadukasta palvelua.Opiskelija osaa luoda, ylläpitää ja kehittää asiakkuuksia. Opiskelijaosaa toimia asiakaslähtöisesti ja toteuttaa käytännössä eriasiakkuusstrategioita. Opiskelija pystyy kuvaamaan organisaatioidenpalveluprosesseja ja selvittämään ongelmakohtia.