Game DesignLaajuus (5 cr)
Course unit code: LUV6140
General information
- Credits
- 5 cr
- Responsible person
- Juha Valonen, Vastuuopettaja
Objective
Opiskelija:
- tunnistaa eri työvälineiden käyttötarkoituksia mediatuotannossa
- osaa valita mediatuotannon tarpeisiin parhaiten soveltuvat työvälineet ja -ohjelmistot
- hallitsee profiloitumisosaamisensa työvälineohjelmistojen peruskäytön
- osaa etsiä omaa oppimistasi tukevaa tietoa käytetyistä työvälineohjelmista ja tekniikoista
- osaa arvioida omaa osaamistaan suhteessa kaupallisten työtehtävien vaatimustasoon
Content
Opintojakso pitää sisällään Unity 2D/3D -pelisuunnittelun perusteiden ja ohjelmoinnin alkeiden opiskelua. Käytetty ohjelmointikieli on C#. Opiskelijat tuottava joko itsenäisesti tai pareittain yksinkertaisen 2D-platformer demon. Aikaisempi kokemus ohjelmoinnista ei ole välttämätöntä. Keskeinen tavoite on tutustua Unity-ympäristöön ja tunnistaa mahdollisia omia vahvuuksia pelisuunnittelun prosessissa.
Accomplishment methods
Opetus tapahtuu lähiopetuksena ja itsenäisenä työskentelynä. Itsenäisen työskentelyn tukena ovat luennot, ohjatut harjoitukset, työpajaharjoittelu, videotutoriaalit sekä oppimistehtävät. Vertaispalautteilla ja toisten töihin tutustumisella on myös tärkeä osuus opintojaksolla.