Siirry suoraan sisältöön

Mediasuunnittelun työvälineet (5op)

Opintojakson tunnus: LUV6029

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opiskelija:tunnistaa eri työvälineiden käyttötarkoituksia mediatuotannossaosaa valita mediatuotannon tarpeisiin parhaiten soveltuvat työvlineet ja -ohjelmistothallitsee profiloitumisosaamisensa työvälineohjelmistojen peruskäytönosaa etsiä omaa oppimistasi tukevaa tietoa käytetyistä työvälineohjelmista ja tekniikoistaosaa arvioida omaa osaamistaan suhteessa kaupallisten työtehtävien vaatimustasoon

Sisältö

Mediasuunnittelun työvälineet-opintojakson keskeinen oppimistapa on työpajaopiskelu pienryhmässä. Opiskelija valitsee työpajan omaa profiloitumistaan tukevaksi. Vuosittain työpajojen määrä ja sisällöt vaihtelevat. Opiskelija voi valita työpajoista itselleen sopivimman.Opiskelija tuottaa opintojaksolla itsenäisesti lopputyön. Itsenäisen työskentelyn tukena ovat työpajaharjoittelu, mahdolliset nauhoitetut harjoitukset ja verkkoluennot sekä oppimistehtävät. Vertaispalautteilla ja toisten töihin tutustumisella on myös tärkeä osuus opintojaksolla.MultimediatöpajaTämä työpaja painottaa verkossa julkaistavan multimedian ilmaisua ja viestinnällisiä ominaisuuksia. Työpaja kannattaa valita silloin, kun sinulla ei ole aiempaa kokemusta ohjelmoinnista, animaatiosta tai pelisuunnittelusta. Työpajassa osaamista arvioidaan ensisijaisesti käytettävyyden ja interaktioiden suunnittelun lähtökohdista. Lopputyön tulee olla ehjä kokonaisuus, tärkeintä on oppia valitsemaan omaa viestiä tai tarinaa tukeva toteutustapa. Vuorovaikutteisuus tai ohjelmallisten elementtien käyttö ei kuitenkaan ole pakollista. Lopputyö voi olla esim. peli, animaatio, portfolio tai presentaatio. Toteutuksen sisältö voi muuttua vuosittain.2015 Multimediatyöpajan toteutus: Pelisuunittelu: 2015 multimediatyöpaja pitää sisällään Unity 2D/3D pelisuunnittelun perusteiden ja ohjelmoinnin alkeiden opiskelua. Käytetty ohjelmointikieli on C#. Opiskelijat tuottava joko itsenäisesti tai pareittan yksinkertaisen 2D-platformer demon. Aikaisempi kokemus ohjelmoinnista ei ole välttämätöntä.Huom. pelisuunnittelulla ei työpajassa tarkoiteta game designia.

Siirry alkuun