Markkinoinnilla menestykseenLaajuus (5 op)
Tunnus: LTP7037
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Ulla Kärnä
Osaamistavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän tietää perusasiat markkinointikonseptista, henkilökohtaisesta myyntityöstä ja asiakaskokemuksesta. Hän osaa soveltaa erityisesti pienyrityksen näkökulmasta keskeisimpiä markkinoinnin oppeja.
Sisältö
Markkinoinnin merkitys yrityksen menestystekijänä, markkinointikonsepti, asiakastarpeiden selvittäminen ja henkilökohtainen myyntityö, asiakaslähtöinen toiminta ja sen vaikutukset yrityksen asiakkuuksien syntymiseen, ylläpitämiseen ja kehittämiseen.
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 22.01.2023
Ajoitus
06.02.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ajoitusryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1 (Koko: 10. Avoin AMK: 10.)
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2 (Koko: 10. Avoin AMK: 0.)
Ryhmät
-
KAKK23Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2023
-
TOP22_23Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023
Pienryhmät
- Pienryhmä (schedulingGroup) 1
- Pienryhmä (schedulingGroup) 2
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän tietää perusasiat markkinointikonseptista, henkilökohtaisesta myyntityöstä ja asiakaskokemuksesta. Hän osaa soveltaa erityisesti pienyrityksen näkökulmasta keskeisimpiä markkinoinnin oppeja.
Sisältö
Markkinoinnin merkitys yrityksen menestystekijänä, markkinointikonsepti, asiakastarpeiden selvittäminen ja henkilökohtainen myyntityö, asiakaslähtöinen toiminta ja sen vaikutukset yrityksen asiakkuuksien syntymiseen, ylläpitämiseen ja kehittämiseen.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan kokonaan etänä verkko-opintoina. Oppimateriaali on Moodle-oppimisympäristössä.
Oppimateriaalit
Bergström Seija & Leppänen Arja 2011,tai uudempi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita Helsinki.
Täydentävänä lukemisena: Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R. 1999: Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla, WSOY Porvoo.
Muu materiaali Moodle-oppimisympäristössä.
Opetusmenetelmät
Opiskelija laatii yksin tai pienessä ryhmässä valitsemalleen yritykselle markkinoinnin kehittämistyön ohjeistuksen mukaan.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 02.01.2022
Ajoitus
10.01.2022 - 29.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
TOP21_22Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
Tavoitteet
Opiskelija ymmärtää markkinoinnin merkityksen yrityksen menestystekijänä. Hän tietää perusasiat markkinointikonseptista, henkilökohtaisesta myyntityöstä ja asiakaskokemuksesta. Hän osaa soveltaa erityisesti pienyrityksen näkökulmasta keskeisimpiä markkinoinnin oppeja.
Sisältö
Markkinoinnin merkitys yrityksen menestystekijänä, markkinointikonsepti, asiakastarpeiden selvittäminen ja henkilökohtainen myyntityö, asiakaslähtöinen toiminta ja sen vaikutukset yrityksen asiakkuuksien syntymiseen, ylläpitämiseen ja kehittämiseen.
Aika ja paikka
Opintojakso toteutetaan kokonaan virtuaalisesti. Oppimateriaali on Moodle-oppimisympäristössä. sekä opintojaksolla osoitetussa kirjallisuudessa.
Oppimateriaalit
Bergström Seija & Leppänen Arja 2011,tai uudempi: Yrityksen asiakasmarkkinointi, Edita Helsinki.
Täydentävänä lukemisena: Storbacka Kaj & Lehtinen Jarmo R. 1999: Asiakkuuden ehdoilla vai asiakkaiden armoilla, WSOY Porvoo.
Muu materiaali Moodle-oppimisympäristössä.
Opetusmenetelmät
Virtuaalitoteutus.
Opiskelija tekee itsenäisesti oppimistehtäviä ja laatii valitsemalleen yritykselle markkinoinnin kehittämistyön annetun ohjeistuksen mukaan.
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
opintojaksolla ei ole tenttiä
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Oppimistehtävät, itsenäinen työskentely ohjeistuksen mukaan
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson ohjeistukseen tutustuminen ja oppimistehtävät 50 h, itsenäinen työskentely 41 h, oppimateriaaleihin tutustuminen 42 h, yhteensä 133h
Sisällön jaksotus
opiskelija voi rytmittää opiskelunsa itsenäisesti noudattaen kuitenkin oppimistehtävien palautusajankohtaa
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointikriteerit esitellään opintojaksolla