Siirry suoraan sisältöön

Palvelujen markkinointiLaajuus (3 op)

Tunnus: LTL6042

Laajuus

3 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Ulla Kärnä
  • Olli Hatakka

Osaamistavoitteet

Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.

Sisältö

Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.

Ilmoittautumisaika

01.10.2022 - 31.10.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 12.03.2023

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 90

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Olli Hatakka
Vastuuopettaja

Olli Hatakka

Ryhmät
  • LLNS21
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2021

Tavoitteet

Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.

Sisältö

Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2022 - 31.10.2022

Ajoitus

09.01.2023 - 12.03.2023

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Ulla Kärnä
Vastuuopettaja

Ulla Kärnä

Ryhmät
  • LLAS21
    Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2021

Tavoitteet

Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.

Sisältö

Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.

Aika ja paikka

Monimuoto-opetus, lähiopetus Wärtsilä-kampuksella

Oppimateriaalit

Lämsä A-M & Uusitalo O.(2012): Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena, Edita Prima Oy, Helsinki.
Grönroos C. (2010): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, WS Bookwell Oy, Juva.
Lisämateriaali: Kaikki luennoitsijan materiaali Moodle- oppimisympäristössä

Opetusmenetelmät

Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Keskeinen sisältö:
Palvelujen erityispiirteet
Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä.
Palvelumuotoilu ja tarinallistaminen
Palvelujen markkinointi eri näkökulmista
Palvelujen laatu ja laadun johtaminen
Opiskelu tapahtuu lähi- ja etäopetuksessa ja osaamisnäyttönä laadittava tehtävä tehdään pienryhmissä.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 13.03.2022

Opintopistemäärä

3 op

Virtuaaliosuus

2 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 90

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Olli Hatakka
Vastuuopettaja

Olli Hatakka

Ryhmät
  • LTLNS20
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2020

Tavoitteet

Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.

Sisältö

Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 18.03.2022

Opintopistemäärä

3 op

TKI-osuus

2 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Ulla Kärnä
Vastuuopettaja

Ulla Kärnä

Ryhmät
  • LTLAS20
    Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2020

Tavoitteet

Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.

Sisältö

Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.

Aika ja paikka

Monimuoto-opetus, lähiopetus Wärtsilä-kampuksella

Oppimateriaalit

Kurssikirjallisuus:
Lämsä A-M & Uusitalo O.(2012): Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena, Edita Prima Oy, Helsinki.
Grönroos C. (2010): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, WS Bookwell Oy, Juva.
Lisämateriaali: Kaikki luennoitsijan materiaali Moodle- oppimisympäristössä

Opetusmenetelmät

Tavoitteet:
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Keskeinen sisältö:
Palvelujen erityispiirteet
Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä.
Palvelumuotoilu ja tarinallistaminen
Palvelujen markkinointi eri näkökulmista
Palvelujen laatu ja laadun johtaminen

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä ja niihin liittyvillä suullisilla ryhmäesityksillä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

yhteensä noin 80 h

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi kuvataan tarkemmin opintojakson Moodlessa.