Palvelujen markkinointiLaajuus (3 op)
Tunnus: LTL6042
Laajuus
3 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Ulla Kärnä
- Olli Hatakka
Osaamistavoitteet
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Sisältö
Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 12.03.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
LLNS21Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Sisältö
Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 31.10.2022
Ajoitus
09.01.2023 - 12.03.2023
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
LLAS21Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2021
Tavoitteet
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Sisältö
Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.
Aika ja paikka
Monimuoto-opetus, lähiopetus Wärtsilä-kampuksella
Oppimateriaalit
Lämsä A-M & Uusitalo O.(2012): Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena, Edita Prima Oy, Helsinki.
Grönroos C. (2010): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, WS Bookwell Oy, Juva.
Lisämateriaali: Kaikki luennoitsijan materiaali Moodle- oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Keskeinen sisältö:
Palvelujen erityispiirteet
Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä.
Palvelumuotoilu ja tarinallistaminen
Palvelujen markkinointi eri näkökulmista
Palvelujen laatu ja laadun johtaminen
Opiskelu tapahtuu lähi- ja etäopetuksessa ja osaamisnäyttönä laadittava tehtävä tehdään pienryhmissä.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.10.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 13.03.2022
Opintopistemäärä
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
34 % Lähiopetus, 66 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 90
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
LTLNS20Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2020
Tavoitteet
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Sisältö
Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.10.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 18.03.2022
Opintopistemäärä
3 op
TKI-osuus
2 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
LTLAS20Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2020
Tavoitteet
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Sisältö
Palvelujen erityispiirteet. Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä. Palvelujen markkinointi eri näkökulmista. Palvelujen laatu ja laadun johtaminen.
Aika ja paikka
Monimuoto-opetus, lähiopetus Wärtsilä-kampuksella
Oppimateriaalit
Kurssikirjallisuus:
Lämsä A-M & Uusitalo O.(2012): Palvelujen markkinointi esimiestyön haasteena, Edita Prima Oy, Helsinki.
Grönroos C. (2010): Palvelujen johtaminen ja markkinointi, WS Bookwell Oy, Juva.
Lisämateriaali: Kaikki luennoitsijan materiaali Moodle- oppimisympäristössä
Opetusmenetelmät
Tavoitteet:
Opintojakso antaa valmiuksia kokonaisvaltaisen palvelujen markkinoinnin ymmärtämiseen, suunnitteluun ja toteutukseen. Opintojaksolla tarkastellaan palvelujen markkinointia asiakkaan, prosessin- ja henkilöstön näkökulmista. Lisäksi opintojaksolla tarkastellaan palvelujen ja asiakassuhteen laatua ja palvelun laadun johtamista.
Keskeinen sisältö:
Palvelujen erityispiirteet
Palvelujen tuotteistaminen ja palvelut organisaation keskeisenä strategisena tekijänä.
Palvelumuotoilu ja tarinallistaminen
Palvelujen markkinointi eri näkökulmista
Palvelujen laatu ja laadun johtaminen
Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet
Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojakso suoritetaan oppimistehtävillä ja niihin liittyvillä suullisilla ryhmäesityksillä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
yhteensä noin 80 h
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi kuvataan tarkemmin opintojakson Moodlessa.