Asiakaslähtöisten sähköisten palvelujen kehittäminenLaajuus (5 op)
Tunnus: STP7007
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Osaamistavoitteet
Opinnot suoritettuaan opiskelija:osaa arvioida kriittisesti sähköisten palvelujen hyötyä ja riskejäosaa tunnistaa sähköisten palvelujen kehittämiskohteita tai uusia palvelu/tuote tarpeitaosaa hakea ja arvioida kriittisesti tutkimustietoa ja hyviä käytänteitä sekä hyödyntää niitä kehittämisessäosaa innovoidauusia sähköisiä/digitaalisiapalveluja/tuotteita ja tuntee niiden liiketoiminnallisen kehittämisenosaa kehittää innovatiivisesti ja käyttäjälähtöisestisähköisiä palveluja hyödyntäen palvelumuotoilun menetelmiä ja edistää niiden käyttöönottoa asiakasprosesseissatiedostaa oman roolinsa näiden palvelujen kehittäjänä ja käyttöönoton edistäjänä
Sisältö
sähköisten palvelujen hyödyn, riskien ja vaikuttavuuden arviointisähköisten/digitaalisten palvelujen innovointi ja liiketoiminnallinen kehittäminenasiakaslähtöisten palvelujen kehittämisprosessikehittämiseen vaikuttavat tekijät ja niiden huomioiminen kehittämistyössäpalvelumuotoilun menetelmien hyödyntäminen käyttäjälähtöisessä kehittämisessäammattilaisten ja asiakkaiden ohjaaminen ja tukeminen työn ja palvelun muutoksessaVerkkotehtävät, moniammatillinen työelämäprojekti (työpajat ja käytännön toteutus, projektiraportti ja sen esitys). Osa opinnoista englannin kielellä (materiaali).