Terveydenhoitaja (AMK), päivä, syksy, 2023: STNS23
Tunnus: STNS23
Kuvaus
OPETUSSUUNNITELMA
Terveydenhoitaja (AMK), päivä- ja monimuotototeutus
Karelia-ammattikorkeakoulun terveydenhoitajakoulutuksessa painotetaan terveyden edistämistä sekä lasten, nuorten, aikuisten ja perheiden voimavarojen tukemista ja vahvistamista elämänkulun eri vaiheissa. Lisäksi koulutuksessa korostuu myös sairauksien ennaltaehkäisy ja hoito. Terveydenhoitajakoulutus kytkeytyy tiiviisti ammattikorkeakoulun strategisiin tavoitteisiin ja tukee myös väljästi asuttujen alueiden hyvinvointipalvelujen toteuttamista ja kehittämistä. Valmistuttuasi sinulla on laaja-alaiset valmiudet terveydenhoitajana toimimiseen ja osaamista vaativiin tehtäviin niin julkiselle, yksityiselle kuin kolmannelle sektorille tai yrittäjäksi. Opinnoissasi käytät monimuotoisia oppimismenetelmiä ja sinulla on halutessasi mahdollisuus suorittaa osa opinnoista ulkomailla.
Suoritettava tutkinto
Tutkintonimike: Terveydenhoitaja (AMK)
Tutkinnon laajuus: 240 op / 4 v
Osaamisen kuvaus
Terveydenhoitaja on terveydenhoitajatyön, terveyden edistämisen ja kansanterveystyön asiantuntija. Terveydenhoitajan työssä painottuvat vahvat kliiniset perustiedot ja -taidot, hyvät vuorovaikutus-, ohjaus- ja yhteistyötaidot. Terveydenhoitajatutkinnon perustana ovat valtakunnalliset yleissairaan-hoitajan osaamisvaatimukset, terveydenhoitajan ammatilliset osaamisvaatimukset ja ammattikorkeakoulututkintojen yhteiset osaamisvaatimukset. Sairaanhoitajakoulutuksen valtakunnallisia osaamisvaatimuksia ovat:
- Ammatillisuus ja eettisyys
- Asiakaslähtöisyys
- Kommunikointi ja moniammatillisuus
- Terveyden edistäminen
- Johtaminen ja työntekijyysosaaminen
- Informaatioteknologia ja kirjaaminen
- Ohjaus- ja opetusosaaminen sekä omahoidon tukeminen
- Kliininen hoitotyö
- Näyttöön perustuva toiminta, tutkimustiedon hyödyntäminen ja päätöksenteko
- Yrittäjyys ja kehittäminen
- Laadun varmistus
- Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Potilas- ja asiakasturvallisuus
Terveydenhoitajakoulutuksen osaamisvaatimuksia ovat:
- Terveyttä edistävä terveydenhoitajatyö
- Yksilön, perheen ja yhteisön terveydenhoitajatyö
- Terveellisen ja turvallisen ympäristön edistäminen
- Terveydenhoitajatyön johtaminen ja kehittäminen
Erilaiset muutokset väestön palvelutarpeissa vaikuttavat terveydenhoitajien työhön kuten tällä hetkellä ja lähitulevaisuudessa edelleen voimistuva väestön ikääntyminen ja maahanmuuton sekä monikulttuurisuuden lisääntyminen. Lisäksi tehtävänsiirrot lääkäreiltä terveydenhoitajille ja uudistuvat asiantuntija- ja kehittämistehtävät vaativat jatkuvaa ammatillista kehittymistä. Terveydenhoitajan työ edellyttää itsenäistä päätöksentekokykyä ja rohkeutta puuttua varhain asiakkaan tilanteeseen elämänkulun eri vaiheissa.
Moniammatillisessa tiimissä toimiminen sekä terveys- sekä hyvinvointiteknologian hyödyntäminen on terveydenhoitajan työssä keskeisiä asioita. Kykenet soveltamaan osaamistasi uusissa ja muuttuvissa yhteyksissä. Yhteiskunnallinen ja työelämän jatkuva muutos edellyttävät sinulta kykyä jatku-vaan oppimiseen ja oman työsi kehittämiseen. Tähän pyritään vastaamaan myös ammattikorkeakoulujen yhteisillä kompetensseilla, jotka ovat oppimaan oppiminen, työelämässä toimiminen, eettisyys, kestävä kehitys, kansainvälisyys ja monikulttuurisuus sekä ennakoiva kehittäminen.
Osaamisen rakentuminen ja koulutuksen sisältö
Koulutuksessasi korostuvat näyttöön perustuvan tiedon lisäksi vuorovaikutustaidot, organisointi- ja ongelmanratkaisutaidot sekä eettinen ja ammatillinen toiminta. Opintojen alkuvaiheessa harjaannut hoitotyön perusosaamiseen, erilaisiin auttamismenetelmiin sekä pitkäaikaissairauksien ennaltaehkäisyyn ja hoitoon. Toisena opiskeluvuotenasi opit vahvistamaan asiakkaan voimavaroja ja toimintakykyä sekä toimimaan leikkaus- ja toimenpidepotilaan hoidossa. Kolmantena vuonna viimeistelet sairaanhoitajaopinnot ja aloitat syventymisen terveydenhoitajatyön ammatillisiin opintoihin. Kehityt lasten, nuorten ja perheiden hoitamisessa sekä hoitotyön laadun ja potilasturvallisuuden kriittisessä tarkastelussa ja kehittämisessä. Viimeisenä vuotena syvennät osaamistasi ja osoitat valmiuksiasi toimia ammattilaisena, joka kykenee toteuttamaan terveydenhoitajahoitajatyötä itsenäisesti ja työyhteisön jäsenenä.
Kokonaisvaltaista näkemystä rakennetaan sosiaali- ja terveysalojen yhteisillä moniammatillisilla opinnoilla, joissa voit opiskella yhdessä sairaanhoitaja-, fysioterapia-, sosionomi- ja geronomiopiskelijoiden kanssa. Moniammatillisten opintojen kautta saat valmiuksia moniammatilliseen työskentelyyn ja yhteistyöhön asiakkaan parhaaksi.
Tutkinto koostuu ydinosaamisen opinnoista (180 op) ja terveydenhoitajatyön ammattiopinnoista (60 op). Ydinosaamisen opinnot ovat kaikille opiskelijoille pakollisia opintoja, joiden sisältöä avataan tarkemmin opintojakso kuvauksissa. Terveydenhoitajakoulutuksen ammattitaitoa edistävän harjoittelun laajuus on yhteensä 100 op sisältäen 15 op laajuisen opinnäytetyön.
Täydentävän osaamisen opintojen avulla voit laajentaa tai syventää osaamistasi hyödyntäen joko Karelian tai muiden korkeakoulujen tarjontaa. Voit laajentaa ammattialakohtaista ydinosaamistasi Karelia-ammattikorkeakoulun sairaanhoitaja- ja terveydenhoitajakoulutusten täydentävän osaamisen opinnoilla esimerkiksi akuuttihoitotyö, mielenterveys- ja päihdetyö, palliatiivinen hoito sekä seksuaalisuus ja seksuaaliterveyden edistäminen.
Työelämäläheinen oppiminen
Karelia-ammattikorkeakoulussa toimit opiskelijana työelämäläheisessä ja modernissa oppimisympäristössä. Teemme tiivistä yhteistyötä maakunnan sosiaali- ja terveysalan palveluita tuottavien toimijoiden kanssa, jotka tarjoavat sinulle monipuolisia harjoittelupaikkoja. Kehitämme monia-laisesti kestävää hyvinvointia tukevia tuotteita, palveluja, toimintamalleja ja teknologisia ratkaisuja yhdessä kumppaniemme kanssa. Koulutuksessa sinulla on mahdollisuus osallistua terveyden ja hyvinvoinnin sekä ikäystävällisyyden edistämiseen.
Pedagogiset valinnat
Terveydenhoitajaopinnot toteutetaan moniammatillisesti ja -alaisesti. Opiskelu tapahtuu lähi- ja etäopetuksena tiimeissä ja itsenäisesti sisältäen teoriaopintoja, harjoittelua ja projektityöskentelyä. Opetuksessa hyödynnetään modernia teknologiaa ja erilaisia oppimisympäristöjä. Joka lukukaudella harjoitellaan oikeita hoitotilanteita klinikkatunneilla ja simulaatioharjoituksissa.
Koulutuksessa hyödynnetään tiimioppimista, joka on tavoitteellista yhdessä työskentelyä toisia kuuntelevassa ja osallistavassa vuorovaikutuksessa. Opintojen aikana voit hakea Karelia-ammattikorkeakoulun Y-akatemiaan, jossa opiskellaan monialaisissa tiimeissä yrittäjyyttä. Se tarjoaa sinulle mahdollisuuden yrittäjyyden ja opintojen yhteensovittamiseen. Siellä suoritat tutkintosi loppuun Y-akatemian opetussuunnitelman mukaisesti sekä suoritat oman alasi ammatilliset opinnot.
Opintojen joustava toteuttaminen
Terveydenhoitajakoulutuksen opetussuunnitelmaan perehdyt opintojen alussa ja tarkastelet sen sisältöjä aiemmin hankkimaasi osaamiseen. Aiemmin hankittu ja opintojen aikana kertyvä osaaminen mahdollistaa osaamisen tunnistamisen AHOT-menettelyn avulla.
Opinnot voit suorittaa joustavasti. Erilaiset toteutustavat antavat mahdollisuuden opiskella osin ajasta ja paikasta riippumattomasti. Monimuotototeutuksessa voit opiskella myös työn ohessa. Päivätoteutuksessa kontaktiopetusta on enemmän.
Voit myös nopeuttaa opintojasi yksilöllisten opiskelupolkujen suunnittelun ja opinnollistamisen kautta. Täydentävän osaamisen opintoja voit tehdä joustavasti missä tahansa opintojen vaiheessa Karelian ja muiden ammattikorkeakoulujen tarjonnasta. Kesäaikaisten opintojen tarjontakin lisääntyy koko ajan.
Kansainvälistyminen
Sinulla on mahdollisuudet kansainvälistymiseen opetustarjonnan, hanketyöskentelyn, verkko-opetuksen ja kansainvälisen opiskelijavaihdon kautta. Karelia-ammattikorkeakoulu tekee yhteistyötä useiden oppilaitosten kanssa esimerkiksi Sambiassa, Malawissa, Indonesiassa, Kanadassa ja Euroopassa. Voit lähteä opiskelu- tai harjoitteluvaihtoon yhteistyöoppilaitoksiin eri puolille maailmaa. Kareliaan tulee paljon myös vaihto-opiskelijoita muualta, mikä tarjoaa hyvät mahdollisuudet kotikansainvälistymiseen. Lisäksi kielten opiskelu on tehty mahdollisimman käytännönläheiseksi integroimalla niitä ammatillisiin opintoihin, mikä vahvistaa kansainvälisyysvalmiuksiasi.
Osaamisen arviointi
Osaamisen arviointi on koko opintojen ajan jatkuva prosessi, jota tapahtuu niin harjoitteluissa, oppimistehtävissä, tenteissä ja osaamisen näytöissä. Arvioinnissa hyödynnetään opiskelijoiden itsearviointia, opiskelutoverien vertaisarviointia sekä työelämäpalautetta. Oppimista tuetaan reflektiotilanteilla, joissa peilaat omaa osaamistasi asetettuihin tavoitteisiin. Arvioinnin ja saamasi palautteen avulla seuraat osaamisesi kehittymistäsi ja asetat uusia tavoitteita. Kareliassa on yhteiset arvioinnin perusteet, mutta tarkemmat arviointiperusteet on määritetty opintojaksokuvauksissa.
Uramahdollisuudet ja uraohjaus
Terveydenhoitajan tutkinto antaa sinulle pätevyyden toimia sairaanhoitajan ja terveydenhoitajan ammatissa. Valmistuessa sinut rekisteröidään laillistettuna terveydenhuollon ammattilaisena Valviran tietokantaan. Terveydenhoitajana voit työskennellä monenlaisissa työtehtävissä ja toimintaympäristöissä, kuten äitiys-, lasten- ja ehkäisyneuvoloissa, koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa, työterveydessä, avosairaanhoidon vastaanotoilla ja ikääntyneiden palveluissa sekä erilaisissa yhteisöissä, järjestöissä, asiantuntija-, koulutus- ja projektitehtävissä ja itsenäisenä yrittäjänä. Lisäksi voit toimia sairaanhoitajana sairaaloissa, terveyskeskuksissa, poliklinikoilla, osastoilla, hoitokodeissa ja etähoitotyössä.
Terveydenhoitajan työ- ja ammattinimikkeitä voivat olla muun muassa sairaanhoitaja/terveydenhoitaja, kehittämis-, koulutus- ja suunnitteluasiantuntija, projektiasiantuntija tai -päällikkö, terveyssuunnittelija, lääke-edustaja, tutkimushoitaja, palveluohjaaja ja e-ammattilainen. Suomalainen terveydenhoitajan tutkinto antaa sinulle mahdollisuuden työskennellä ammattilaisena myös eri puolilla maailmaa.
Työelämän muutokset ja henkilökohtainen urakehitys edellyttävät jatkuvaa osaamisen kehittämistä myös tutkinnon suorittamisen jälkeen. Terveydenhoitajana voit suorittaa tutkinnon jälkeen täydennyskoulutuksena erikoistumisopintoja. Lisäksi voit jatkaa opintojasi ylemmässä ammattikorkeakoulussa tai yliopistossa, mikä avaa sinulle mahdollisuuksia esimerkiksi asiantuntija- ja kehittämistehtäviin sekä johtamisen tehtäviin. Opettajatuutori ja opinto-ohjaaja tukevat sinua urasuunnittelussasi koko opintojen ajan.
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2023-2024 | 2024-2025 | 2025-2026 | 2026-2027 |
Syksy
2023 |
Kevät
2024 |
Syksy
2024 |
Kevät
2025 |
Syksy
2025 |
Kevät
2026 |
Syksy
2026 |
Kevät
2027 |
1. / 2023 | 2. / 2023 | 3. / 2023 | 4. / 2024 | 5. / 2024 | 6. / 2024 | 1. / 2024 | 2. / 2024 | 3. / 2024 | 4. / 2025 | 5. / 2025 | 6. / 2025 | 1. / 2025 | 2. / 2025 | 3. / 2025 | 4. / 2026 | 5. / 2026 | 6. / 2026 | 1. / 2026 | 2. / 2026 | 3. / 2026 | 4. / 2027 | 5. / 2027 | 6. / 2027 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
STNS23-1 |
Hoitotyön perusosaaja
(Valitaan kaikki) |
60 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-11 |
Hoitotyön perusosaaminen
(Valitaan kaikki) |
23 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10009 | Hoitotaito | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10010 | Ravitsemus | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10011 | Ergonomia | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10012 | Ensiapu | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10013 | Anatomia ja fysiologia 1 | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10014 | Lääkehoidon perusteet | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10015 | Farmakologia | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10016 | Tieto- ja viestintäteknologia | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10017 | Ammatillinen kasvu 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10018 | Hoitotyön harjoittelu 1 | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-12 |
Sote-alan moniammatilliset lähtökohdat
(Valitaan kaikki) |
7 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SY10002 | Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
SY10003 | Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 1 | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SY10004 | Raportointi ja kirjoitusviestintä | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-13 |
Pitkäaikaissairauksien ennaltaehkäisy ja hoito
(Valitaan kaikki) |
21 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10019 | Sisätautien hoitotyö | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10020 | Sisätaudit ja neurologia | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10021 | Infektioiden torjunta ja hoito | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10022 | Näytteenotto ja EKG | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10023 | Anatomia ja fysiologia 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10024 | Lääke- ja nestehoidon perusteet | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10025 | Potilaan/asiakkaan tietojen tuottaminen ja käyttö monialaisessa toiminnassa | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10026 | Hoitotyön harjoittelu 2 | 8 | 8 | 8 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-14 |
Sote-alan moniammatillinen toiminta
(Valitaan kaikki) |
9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SY10005 | Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SY10006 | Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
SY10007 | Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisen harjoittelu | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10027 | English at Work for Nursing | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-2 |
Hoitotyön soveltaja
(Valitaan kaikki) |
64 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-21 |
Voimavaroja vahvistava ja toimintakykyä tukeva hoitotyö
(Valitaan kaikki) |
24 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10028 | Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10029 | Psykiatria | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10030 | Ikääntyneiden hoitotyö | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10031 | Geriatria | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10032 | Ammatillinen kasvu 2 | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10080 | Hoitotyön harjoittelu 3A | 7 | 7 | 7 | 3.5 | 3.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10081 | Hoitotyön harjoittelu 3B | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-22 |
Kirurgisen potilaan hoitotyö
(Valitaan kaikki) |
26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10035 | Perioperatiivinen hoitotyö | 6 | 6 | 6 | 3 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10036 | Kirurgia ja anestesiologia | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10037 | Syöpätautien ja palliatiivisen hoitotyön perusteet | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10038 | Soveltava lääke- ja nestehoito | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
KY10001 | Opinnäytetyö, suunnitelma | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10039 | Hoitotyön harjoittelu 4A | 8 | 8 | 8 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10040 | Hoitotyön harjoittelu 4B | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-23 |
Sote-alan moniammatilliset opinnot
(Valitaan kaikki) |
14 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SY10008 | Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 1 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SY10009 | Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 2 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10055 | Svenska i arbetslivet för hälsovård | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SY10010 | Johtaminen, yrittäjyys ja talous | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-3 |
Hoitotyön kehittäjä
(Valitaan kaikki) |
54 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-31 |
Terveydenhoitaja perheiden tukena
(Valitaan kaikki) |
26 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10042 | Lasten ja nuorten hoitotyö | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10043 | Lastentaudit | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10044 | Vammaishoitotyö | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10002 | Lasta odottava perhe neuvolassa | 3.5 | 3.5 | 3.5 | 1.8 | 1.8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10003 | Seksuaali- ja lisääntymisterveys | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 0.8 | 0.8 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10004 | Varhainen vuorovaikutus ja imetysohjaus | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
KY10002 | Opinnäytetyö, toteutus | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10046 | Hoitotyön harjoittelu 5 | 8 | 8 | 8 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-32 |
Kehittyvä osaaminen terveydenhoitajatyössä
(Valitaan kaikki) |
28 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10005 | Työikäisten ja työyhteisöjen terveyden edistäminen | 3 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10050 | Rokotusosaamisen perusteet | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10006 | Rokotusosaamisen syventäminen | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10047 | Potilasturvallisuuden kehittäminen | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10048 | Syventävä lääke- ja nestehoito | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10049 | Lääketieteellinen fysiologia ja patofysiologia | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10052 | Ammatillinen kasvu 3 | 1 | 1 | 1 | 0.5 | 0.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
KY10003 | Opinnäytetyö, viimeistely | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10082 | Hoitotyön harjoittelu 6 | 12 | 12 | 12 | 6 | 6 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-4 |
Terveydenhoitajatyön osaaja
(Valitaan kaikki) |
47 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-41 |
Terveydenhoitajana eri toimintaympäristöissä
(Valitaan kaikki) |
25 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10007 | Terveydenhoitajana lastenneuvolassa, koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa | 8 | 8 | 8 | 4 | 4 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10008 | Hyvinvoiva ja toimintakykyinen ikäihminen | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10009 | Terveydenhoitajatyön harjoittelu 1 | 15 | 15 | 15 | 7.5 | 7.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-42 |
Terveydenhoitaja terveyden edistämisen asiantuntijana
(Valitaan kaikki) |
22 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10010 | Globaalit terveyshaasteet ja ympäristöterveys | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10011 | Terveydenhoitaja yhteiskunnallisena vaikuttajana | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10012 | Terveydenhoitajatyön kehittäminen | 5 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10013 | Terveydenhoitajatyön harjoittelu 2 | 10 | 10 | 10 | 5 | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-5 |
Täydentävän osaamisen opinnot
(Valitaan kaikki) |
15 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-51 |
Muut täydentävän osaamisen opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 5) |
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KP10030 | Svensk klinik - Rautalankaruotsia | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KP10028 | English Refresher | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
KP10029 | Boost Your English Skills! Englannin kertaus taitotasolla A2 | 3 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-52 |
Sosiaali- ja terveysalan täydentävän osaamisen opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 5) |
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10072 | Kriittisesti sairaan potilaan hoitotyö | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10006 | Elämänkriisien ja sairauksien vaikutus seksuaaliterveyteen | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10002 | Terveydenhuolto normaaliolojen häiriötilanteissa ja poikkeusoloissa | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10068 | Palvelujen robotisaatio | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10001 | Sairaanhoitajan etävastaanotto | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10056 | Muistiterveyden edistäminen elämänkulussa | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10083 | Elämää muistisairauden kanssa | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10063 | Toimintakykyisyys muistin heikentyessä | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10057 | Infektiot kotihoidossa | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10007 | Sairaanhoitajan vastaanottotyö ja ohjaustoiminta | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10062 | Kirjatun tiedon hyödyntäminen, tiedolla johtaminen | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10060 | Infektiosairaudet | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10015 | Ikääntymisen fysiologiaa | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ST10014 | Johdanto raskausajan fysiologiaan | 1 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10065 | Mitä on asiakaskokemus? | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10066 | Hyvän asiakaspalvelun puitteet | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10067 | Asiakkaan kohtaaminen | 2 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
STNS23-53 |
Hoitotyön profiloivat opinnot
(Valitaan opintopisteitä: 5) |
5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10069 | Ehkäisevä mielenterveys- ja päihdetyö | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10058 | Mielenterveys- ja päihdetyön menetelmäosaaminen | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10059 | Mielenterveys- ja päihdetyön syventävä osaaminen | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10075 | Potilaan tutkiminen ja hoitotoimenpiteet | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10076 | Potilaiden akuuttihoito | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10077 | Akuuttihoidon osaamisen syventäminen | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10004 | Seksuaaliterveyden perusteet | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10005 | Ammatillinen ja eettinen seksuaaliohjaus | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10006 | Elämänkriisien ja sairauksien vaikutus seksuaaliterveyteen | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
SH10078 | Palliatiivisessa hoidossa olevan potilaan oire- ja kivunhoito | 5 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Yhteensä | 240 | 60 | 59 | 59 | 47 | 30 | 30 | 29 | 30 | 31 | 28 | 25 | 22 | 0 | 14 | 16 | 16.5 | 13.5 | 0 | 0 | 14.5 | 14.5 | 15 | 15 | 0 | 0 | 15.6 | 15.6 | 14 | 14 | 0 | 0 | 12.5 | 12.5 | 11 | 11 | 0 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.
Ammattikorkeakoulututkintojen yhteiset kompetenssit 2022 alk
Suomen ammattikorkeakouluissa tutkintojen osaaminen on määritelty koulutuskohtaisina ja yhteisinä kompetensseina. Kompetensseilla tarkoitetaan laajoina osaamiskokonaisuuksina, yksilön tietojen, taitojen ja asenteiden yhdistelminä. Koulutuskohtaiset kompetenssit muodostavat opiskelijan ammatillisen asiantuntijuuden perustan. Yhteiset kompetenssit ovat eri koulutuksille ja tutkinnoille yhteisiä osaamisalueita, jotka luovat perustan työelämässä toimimiselle, yhteistyölle ja asiantuntijuuden kehittymiselle.
Sairaanhoitaja (AMK), osaamiskompetenssit 2022 alk
A Ammatillisuus ja eettisyys
- Osaa työskennellä hoitotyön arvojen, eettisten periaatteiden ja ohjeiden mukaisesti sekä osaa arvioida niiden toteutumista päivittäisessä työskentelyssä. |
Hoitotaito |
Tieto- ja viestintäteknologia |
Ammatillinen kasvu 1 |
Hoitotyön harjoittelu 1 |
Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö |
Syöpätautien ja palliatiivisen hoitotyön perusteet |
Vammaishoitotyö |
Opinnäytetyö, toteutus |
Ammatillinen kasvu 3 |
B Asiakaslähtöisyys
- Arvostaa asiakasta/ potilasta ja kohtaa hänet oman elämänsä asiantuntijana ja toimijana. |
Hoitotaito |
Ravitsemus |
Ergonomia |
Hoitotyön harjoittelu 1 |
Näytteenotto ja EKG |
Hoitotyön harjoittelu 2 |
Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö |
Geriatria |
Syöpätautien ja palliatiivisen hoitotyön perusteet |
Lasten ja nuorten hoitotyö |
Vammaishoitotyö |
C Kommunikointi ja moniammatillisuus
- Osaa viestiä ammatillisesti. |
Ammatillinen kasvu 1 |
Potilaan/asiakkaan tietojen tuottaminen ja käyttö monialaisessa toiminnassa |
Psykiatria |
Ammatillinen kasvu 2 |
Syöpätautien ja palliatiivisen hoitotyön perusteet |
Hoitotyön harjoittelu 4B |
Opinnäytetyö, viimeistely |
D Terveyden edistäminen
- Osaa soveltaa ajankohtaista terveyden edistämisen tutkimustietoa ja muuta näyttöä asiakas/potilastyössä. |
Hoitotaito |
Ravitsemus |
Ergonomia |
Ensiapu |
Anatomia ja fysiologia 1 |
Hoitotyön harjoittelu 1 |
Sisätautien hoitotyö |
Anatomia ja fysiologia 2 |
Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö |
Ikääntyneiden hoitotyö |
Lasten ja nuorten hoitotyö |
Lääketieteellinen fysiologia ja patofysiologia |
E Johtaminen ja työntekijyysosaaminen
- Osaa priorisoida työtehtäviään joustavasti tilanteen mukaan. |
Tieto- ja viestintäteknologia |
F Informaatioteknologia ja kirjaamisosaaminen
- Osaa tietojen luomisessa, käytössä, säilyttämisessä ja hävittämisessä noudattaa sosiaali- ja terveydenhuollon tietosuoja- ja turvallisuusvaatimuksia sekä niitä ohjaavia säädöksiä. |
Lääkehoidon perusteet |
Sisätautien hoitotyö |
Potilaan/asiakkaan tietojen tuottaminen ja käyttö monialaisessa toiminnassa |
Perioperatiivinen hoitotyö |
Hoitotyön harjoittelu 4B |
G Ohjaus- ja opetusosaaminen sekä omahoidon tukeminen
- Osaa arvioida asiakkaan/ potilaan tarpeet, voimavarat sekä oman vastuun ohjauksen suunnittelussa ja omahoidossa. |
Ravitsemus |
Ergonomia |
Ensiapu |
Lääkehoidon perusteet |
Sisätautien hoitotyö |
Näytteenotto ja EKG |
Hoitotyön harjoittelu 2 |
Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö |
Hoitotyön harjoittelu 4A |
Lasten ja nuorten hoitotyö |
Varhainen vuorovaikutus ja imetysohjaus |
Hoitotyön harjoittelu 5 |
H Kliininen hoitotyö
- Osaa vastata asiakkaan/ potilaan tarpeisiin suunnittelemalla, toteuttamalla ja arvioimalla sopivan ja yksilöllisen hoidon yhteistyössä asiakkaan/ potilaan, läheisten ja muiden sosiaali- ja terveysalan ammattilaisten kanssa. |
Hoitotaito |
Ensiapu |
Lääkehoidon perusteet |
Farmakologia |
Sisätautien hoitotyö |
Sisätaudit ja neurologia |
Infektioiden torjunta ja hoito |
Näytteenotto ja EKG |
Lääke- ja nestehoidon perusteet |
Hoitotyön harjoittelu 2 |
Ikääntyneiden hoitotyö |
Perioperatiivinen hoitotyö |
Kirurgia ja anestesiologia |
Syöpätautien ja palliatiivisen hoitotyön perusteet |
Soveltava lääke- ja nestehoito |
Opinnäytetyö, suunnitelma |
Hoitotyön harjoittelu 4A |
Lasten ja nuorten hoitotyö |
Lastentaudit |
Opinnäytetyö, toteutus |
Hoitotyön harjoittelu 5 |
Syventävä lääke- ja nestehoito |
Lääketieteellinen fysiologia ja patofysiologia |
Ammatillinen kasvu 3 |
I Näyttöön perustuva toiminta, tutkimustiedon hyödyntäminen ja päätöksenteko
- Ymmärtää sairaanhoitajan työskentelyn perustuvan näyttöön ja sitoutuu toteuttamaan sitä. |
Ravitsemus |
Anatomia ja fysiologia 1 |
Farmakologia |
Sisätaudit ja neurologia |
Anatomia ja fysiologia 2 |
Lääke- ja nestehoidon perusteet |
Psykiatria |
Geriatria |
Kirurgia ja anestesiologia |
Soveltava lääke- ja nestehoito |
Opinnäytetyö, suunnitelma |
Lastentaudit |
Opinnäytetyö, toteutus |
Syventävä lääke- ja nestehoito |
Lääketieteellinen fysiologia ja patofysiologia |
Opinnäytetyö, viimeistely |
J Yrittäjyys ja kehittäminen
- Ymmärtää sisäisen yrittäjyyden idean ja sitoutuu noudattamaan sitä työssään. |
Ei liitettyjä opintojaksoja |
K Laadunvarmistus
- Arvioi hoitotyön laatua kehittääkseen asiakkaan/ potilaan hoitoa ja omaa työskentelyään. |
Anatomia ja fysiologia 1 |
Anatomia ja fysiologia 2 |
Ikääntyneiden hoitotyö |
Hoitotyön harjoittelu 4A |
Potilasturvallisuuden kehittäminen |
L Sosiaali- ja terveydenhuollon palvelujärjestelmä
- Ymmärtää sosiaali- ja terveydenhuollon organisoinnin, palvelujen tuottamisen ja järjestämisen tavat sekä ohjauksen ja valvonnan Suomessa. |
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 1 |
Sisätautien hoitotyö |
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2 |
Ikääntyneiden hoitotyö |
Hoitotyön harjoittelu 4B |
Vammaishoitotyö |
Hoitotyön harjoittelu 5 |
M Potilas- ja asiakasturvallisuus
- Hallitsee potilas- ja asiakasturvallisuuden keskeisen tietoperustan |
Ergonomia |
Ensiapu |
Anatomia ja fysiologia 1 |
Lääkehoidon perusteet |
Infektioiden torjunta ja hoito |
Näytteenotto ja EKG |
Anatomia ja fysiologia 2 |
Lääke- ja nestehoidon perusteet |
Potilaan/asiakkaan tietojen tuottaminen ja käyttö monialaisessa toiminnassa |
Geriatria |
Perioperatiivinen hoitotyö |
Kirurgia ja anestesiologia |
Soveltava lääke- ja nestehoito |
Hoitotyön harjoittelu 4A |
Potilasturvallisuuden kehittäminen |
Syventävä lääke- ja nestehoito |
Luokittelemattomat |
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 1 |
Raportointi ja kirjoitusviestintä |
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 2 |
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisen harjoittelu |
English at Work for Nursing |
Hoitotyön harjoittelu 3A |
Hoitotyön harjoittelu 3B |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 1 |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 2 |
Svenska i arbetslivet för hälsovård |
Johtaminen, yrittäjyys ja talous |
Lasta odottava perhe neuvolassa |
Seksuaali- ja lisääntymisterveys |
Työikäisten ja työyhteisöjen terveyden edistäminen |
Rokotusosaamisen perusteet |
Rokotusosaamisen syventäminen |
Hoitotyön harjoittelu 6 |
Terveydenhoitajana lastenneuvolassa, koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa |
Hyvinvoiva ja toimintakykyinen ikäihminen |
Terveydenhoitajatyön harjoittelu 1 |
Globaalit terveyshaasteet ja ympäristöterveys |
Terveydenhoitaja yhteiskunnallisena vaikuttajana |
Terveydenhoitajatyön kehittäminen |
Terveydenhoitajatyön harjoittelu 2 |
Svensk klinik - Rautalankaruotsia |
English Refresher |
Boost Your English Skills! Englannin kertaus taitotasolla A2 |
Kriittisesti sairaan potilaan hoitotyö |
Elämänkriisien ja sairauksien vaikutus seksuaaliterveyteen |
Terveydenhuolto normaaliolojen häiriötilanteissa ja poikkeusoloissa |
Palvelujen robotisaatio |
Sairaanhoitajan etävastaanotto |
Muistiterveyden edistäminen elämänkulussa |
Elämää muistisairauden kanssa |
Toimintakykyisyys muistin heikentyessä |
Infektiot kotihoidossa |
Sairaanhoitajan vastaanottotyö ja ohjaustoiminta |
Kirjatun tiedon hyödyntäminen, tiedolla johtaminen |
Infektiosairaudet |
Ikääntymisen fysiologiaa |
Johdanto raskausajan fysiologiaan |
Mitä on asiakaskokemus? |
Hyvän asiakaspalvelun puitteet |
Asiakkaan kohtaaminen |
Ehkäisevä mielenterveys- ja päihdetyö |
Mielenterveys- ja päihdetyön menetelmäosaaminen |
Mielenterveys- ja päihdetyön syventävä osaaminen |
Potilaan tutkiminen ja hoitotoimenpiteet |
Potilaiden akuuttihoito |
Akuuttihoidon osaamisen syventäminen |
Seksuaaliterveyden perusteet |
Ammatillinen ja eettinen seksuaaliohjaus |
Elämänkriisien ja sairauksien vaikutus seksuaaliterveyteen |
Palliatiivisessa hoidossa olevan potilaan oire- ja kivunhoito |
Terveydenhoitaja (AMK),osaamiskompetenssit 2022 alk
A Terveyttä edistävä terveydenhoitajatyö/Promotiivinen ja preventiivinen terveydenhoitajatyö
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Lasta odottava perhe neuvolassa |
Seksuaali- ja lisääntymisterveys |
Varhainen vuorovaikutus ja imetysohjaus |
Työikäisten ja työyhteisöjen terveyden edistäminen |
Rokotusosaamisen perusteet |
Rokotusosaamisen syventäminen |
Terveydenhoitajana lastenneuvolassa, koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa |
Hyvinvoiva ja toimintakykyinen ikäihminen |
Terveydenhoitaja yhteiskunnallisena vaikuttajana |
B Terveyttä edistävä terveydenhoitajatyö/Voimavaroja vahvistava terveydenhoitajatyö
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Lasta odottava perhe neuvolassa |
Seksuaali- ja lisääntymisterveys |
Varhainen vuorovaikutus ja imetysohjaus |
Työikäisten ja työyhteisöjen terveyden edistäminen |
Hyvinvoiva ja toimintakykyinen ikäihminen |
C Terveyttä edistävä terveydenhoitajatyö/Etsivä terveydenhoitajatyö
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Terveydenhoitajana lastenneuvolassa, koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa |
D Terveyttä edistävä terveydenhoitajatyö/Monikulttuurinen terveydenhoitajatyö
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Terveydenhoitajana lastenneuvolassa, koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa |
Globaalit terveyshaasteet ja ympäristöterveys |
E Terveyttä edistävä terveydenhoitajatyö/Toimintamallit ja työmenetelmät terveydenhoitajatyössä
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Lasta odottava perhe neuvolassa |
Seksuaali- ja lisääntymisterveys |
Työikäisten ja työyhteisöjen terveyden edistäminen |
F Yksilön, perheen ja yhteisön terveydenhoitaja-työLasta odottavan perheen terveydenhoitajatyö/Valmistuva terveydenhoitaja osaa
- ohjata ja tukea asiakkaita parisuhteeseen ja perhesuunnitteluun liittyvissä asi-oissa |
Lasta odottava perhe neuvolassa |
Seksuaali- ja lisääntymisterveys |
Varhainen vuorovaikutus ja imetysohjaus |
G Yksilön, perheen ja yhteisön terveydenhoitajatyö/Lapsen, kouluikäisen, nuoren ja hänen perheensä terveydenhoitajatyö
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Terveydenhoitajana lastenneuvolassa, koulu- ja opiskeluterveydenhuollossa |
H Yksilön, perheen ja yhteisön terveydenhoitajatyö/Työikäisen ja hänen yhteisönsä terveydenhoitajatyö
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Työikäisten ja työyhteisöjen terveyden edistäminen |
I Yksilön, perheen ja yhteisön ter-veydenhoitajatyö/Ikääntyvän ja hänen perheensä terveydenhoitajatyö
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Hyvinvoiva ja toimintakykyinen ikäihminen |
J Terveellisen ja turvallisen ympäristön edistäminen/Ympäristöterveyden edistäminen
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Farmakologia |
Rokotusosaamisen perusteet |
Rokotusosaamisen syventäminen |
Globaalit terveyshaasteet ja ympäristöterveys |
K Terveellisen ja turvallisen ympäristön edistäminen/Tartuntatautien ehkäisy, hoito ja rokottaminen
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Rokotusosaamisen perusteet |
Rokotusosaamisen syventäminen |
L Terveydenhoita-jatyön johtaminen ja kehittäminen/Terveydenhoitajan ammattieettinen toiminta
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Terveydenhoitajatyön harjoittelu 1 |
Globaalit terveyshaasteet ja ympäristöterveys |
Terveydenhoitajatyön harjoittelu 2 |
M Terveydenhoitajatyön johtaminen ja kehittäminen/Terveydenhoitaja-työn johtaminen
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Terveydenhoitajatyön harjoittelu 1 |
Terveydenhoitaja yhteiskunnallisena vaikuttajana |
Terveydenhoitajatyön kehittäminen |
Terveydenhoitajatyön harjoittelu 2 |
N Terveydenhoita-jatyön johtaminen ja kehittäminen/Terveydenhoitajatyön kehittäminen
Valmistuva terveydenhoitaja osaa |
Terveydenhoitaja yhteiskunnallisena vaikuttajana |
Terveydenhoitajatyön kehittäminen |
Terveydenhoitajatyön harjoittelu 2 |
Luokittelemattomat |
Hoitotaito |
Ravitsemus |
Ergonomia |
Ensiapu |
Anatomia ja fysiologia 1 |
Lääkehoidon perusteet |
Tieto- ja viestintäteknologia |
Ammatillinen kasvu 1 |
Hoitotyön harjoittelu 1 |
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 1 |
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 1 |
Raportointi ja kirjoitusviestintä |
Sisätautien hoitotyö |
Sisätaudit ja neurologia |
Infektioiden torjunta ja hoito |
Näytteenotto ja EKG |
Anatomia ja fysiologia 2 |
Lääke- ja nestehoidon perusteet |
Potilaan/asiakkaan tietojen tuottaminen ja käyttö monialaisessa toiminnassa |
Hoitotyön harjoittelu 2 |
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistäminen 2 |
Asiakas aktiivisena toimijana sote-palveluissa 2 |
Hyvinvoinnin, terveyden ja toimintakyvyn edistämisen harjoittelu |
English at Work for Nursing |
Mielenterveys-, päihde- ja kriisihoitotyö |
Psykiatria |
Ikääntyneiden hoitotyö |
Geriatria |
Ammatillinen kasvu 2 |
Hoitotyön harjoittelu 3A |
Hoitotyön harjoittelu 3B |
Perioperatiivinen hoitotyö |
Kirurgia ja anestesiologia |
Syöpätautien ja palliatiivisen hoitotyön perusteet |
Soveltava lääke- ja nestehoito |
Opinnäytetyö, suunnitelma |
Hoitotyön harjoittelu 4A |
Hoitotyön harjoittelu 4B |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 1 |
Tutkimus-, kehittämis- ja innovaatiotoiminta 2 |
Svenska i arbetslivet för hälsovård |
Johtaminen, yrittäjyys ja talous |
Lasten ja nuorten hoitotyö |
Lastentaudit |
Vammaishoitotyö |
Opinnäytetyö, toteutus |
Hoitotyön harjoittelu 5 |
Potilasturvallisuuden kehittäminen |
Syventävä lääke- ja nestehoito |
Lääketieteellinen fysiologia ja patofysiologia |
Ammatillinen kasvu 3 |
Opinnäytetyö, viimeistely |
Hoitotyön harjoittelu 6 |
Svensk klinik - Rautalankaruotsia |
English Refresher |
Boost Your English Skills! Englannin kertaus taitotasolla A2 |
Kriittisesti sairaan potilaan hoitotyö |
Elämänkriisien ja sairauksien vaikutus seksuaaliterveyteen |
Terveydenhuolto normaaliolojen häiriötilanteissa ja poikkeusoloissa |
Palvelujen robotisaatio |
Sairaanhoitajan etävastaanotto |
Muistiterveyden edistäminen elämänkulussa |
Elämää muistisairauden kanssa |
Toimintakykyisyys muistin heikentyessä |
Infektiot kotihoidossa |
Sairaanhoitajan vastaanottotyö ja ohjaustoiminta |
Kirjatun tiedon hyödyntäminen, tiedolla johtaminen |
Infektiosairaudet |
Ikääntymisen fysiologiaa |
Johdanto raskausajan fysiologiaan |
Mitä on asiakaskokemus? |
Hyvän asiakaspalvelun puitteet |
Asiakkaan kohtaaminen |
Ehkäisevä mielenterveys- ja päihdetyö |
Mielenterveys- ja päihdetyön menetelmäosaaminen |
Mielenterveys- ja päihdetyön syventävä osaaminen |
Potilaan tutkiminen ja hoitotoimenpiteet |
Potilaiden akuuttihoito |
Akuuttihoidon osaamisen syventäminen |
Seksuaaliterveyden perusteet |
Ammatillinen ja eettinen seksuaaliohjaus |
Elämänkriisien ja sairauksien vaikutus seksuaaliterveyteen |
Palliatiivisessa hoidossa olevan potilaan oire- ja kivunhoito |