Sosiaalialan asiakastyön prosessiLaajuus (5 op)
Tunnus: STS6089
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Sari Johansson
Osaamistavoitteet
Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja
Sisältö
Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
09.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
8 - 30
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Sari Johansson
Vastuuopettaja
Sari Johansson
Ryhmät
-
KASK21Lastenhoitajasta varhaiskasvatuksen sosionomiksi
Tavoitteet
Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja
Sisältö
Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.10.2022 - 15.01.2023
Ajoitus
01.01.2023 - 31.05.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Sari Johansson
Vastuuopettaja
Sari Johansson
Ryhmät
-
SSAK22Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2022
Tavoitteet
Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja
Sisältö
Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Lauri Saarelainen
- Sari Johansson
- Päivi Putkuri
Vastuuopettaja
Sari Johansson
Ryhmät
-
SSNS21Sosionomi (AMK), päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja
Sisältö
Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.10.2021 - 31.10.2021
Ajoitus
10.01.2022 - 29.05.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Sosionomikoulutus (SS)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 70
Koulutus
- Sosionomikoulutus
Opettaja
- Sari Johansson
Vastuuopettaja
Sari Johansson
Ryhmät
-
STSAK21Sosionomi (AMK), monimuoto, kevät, 2021
Tavoitteet
Olet sisäistänyt ammatillisuuden ja metodisuuden merkityksen sekä asiakastyön prosessimaisen luonteen ja prosessin eri vaiheet ammatillisessa vuorovaikutuksessa.
Osaat ohjata ja arvioida asiakastyön prosessia.
Olet harjaantunut tavoitteellisessa ja suunnitelmallisessa vuorovaikutuksessa sekä yhteistyössä ja asiakkaan osallisuuden tukemisessa sekä asiakastyön määrämuotoisessa kirjaamisessa.
Osaat laatia asiakassuunnitelman yhteistyössä asiakkaan ja verkoston kansssa ja käyttää asiakassuunnitelmaa työvälineenä.
Osaat ohjata asiakasta käyttämään palvelujärjestelmää voimavaralähtöisesti.
Osaat arvioida palvelujärjestelmän toimivuutta ja kehittää sitä.
Osaat tukea asiakaan kasvuprosesseja
Sisältö
Metodisuus sosiaalialan työssä
Asiakastyön prosessi
Tavoitteellinen suunnitelmaprosessi
Asiakastyön dokumentointi ja määrämuotoinen kirjaaminen
Sosiaalipedagogiset kasvuprosessit asiakastyössä
Arviointiasteikko
H-5