Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämismenetelmätLaajuus (3 op)

Tunnus: BIM6037

Laajuus

3 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Ari Talkkari

Osaamistavoitteet

Opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin ja opinnäytetyölle asetetut tavoitteet ja vaatimukset. Opiskelija ymmärtää tutkimus- ja kehittämistoiminnan merkityksen toimialan kehittämisessä ja osana organisaation toimintaa. Opiskelija tuntee yleisimmät tutkimusstrategiat ja -tyypit ja ymmärtää niiden soveltamisen periaatteet. Opiskelija tuntee yleisimmät kehittämismenetelmät. Opiskelija osaa valita kehittämistehtävään soveltuvat tutkimus- tai kehittämismenetelmät tapauskohtaisesti.

Sisältö

Opinnäytetyö opiskelijan ammatillisen kasvun ja työelämän kehittämisen välineenä. Laadullinen ja määrällinen tutkimus ja niissä käytettävät aineistonhankintamenetelmät. Kehittämistoiminnan menetelmät. Tutkimus- ja kehittämismenetelmän valinta.

Ilmoittautumisaika

01.04.2023 - 31.10.2023

Ajoitus

01.10.2023 - 31.05.2024

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus (MM)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 70

Koulutus
  • Metsätalouden koulutus
Opettaja
  • Ari Talkkari
Vastuuopettaja

Ari Talkkari

Ryhmät
  • IENS21
    Insinööri (AMK), energia- ja ympäristötekniikka, päivä, syksy, 2021
  • MMNS21
    Metsätalousinsinööri (AMK), päivä, syksy, 2021

Tavoitteet

Opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin ja opinnäytetyölle asetetut tavoitteet ja vaatimukset. Opiskelija ymmärtää tutkimus- ja kehittämistoiminnan merkityksen toimialan kehittämisessä ja osana organisaation toimintaa. Opiskelija tuntee yleisimmät tutkimusstrategiat ja -tyypit ja ymmärtää niiden soveltamisen periaatteet. Opiskelija tuntee yleisimmät kehittämismenetelmät. Opiskelija osaa valita kehittämistehtävään soveltuvat tutkimus- tai kehittämismenetelmät tapauskohtaisesti.

Sisältö

Opinnäytetyö opiskelijan ammatillisen kasvun ja työelämän kehittämisen välineenä. Laadullinen ja määrällinen tutkimus ja niissä käytettävät aineistonhankintamenetelmät. Kehittämistoiminnan menetelmät. Tutkimus- ja kehittämismenetelmän valinta.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2022 - 31.10.2022

Ajoitus

16.01.2023 - 12.03.2023

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus (MM)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 70

Koulutus
  • Metsätalouden koulutus
Opettaja
  • Ari Talkkari
Vastuuopettaja

Ari Talkkari

Ryhmät
  • BIMNS20
    Metsätalousinsinööri (AMK), päivä, syksy, 2020

Tavoitteet

Opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin ja opinnäytetyölle asetetut tavoitteet ja vaatimukset. Opiskelija ymmärtää tutkimus- ja kehittämistoiminnan merkityksen toimialan kehittämisessä ja osana organisaation toimintaa. Opiskelija tuntee yleisimmät tutkimusstrategiat ja -tyypit ja ymmärtää niiden soveltamisen periaatteet. Opiskelija tuntee yleisimmät kehittämismenetelmät. Opiskelija osaa valita kehittämistehtävään soveltuvat tutkimus- tai kehittämismenetelmät tapauskohtaisesti.

Sisältö

Opinnäytetyö opiskelijan ammatillisen kasvun ja työelämän kehittämisen välineenä. Laadullinen ja määrällinen tutkimus ja niissä käytettävät aineistonhankintamenetelmät. Kehittämistoiminnan menetelmät. Tutkimus- ja kehittämismenetelmän valinta.

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

10.01.2022 - 13.03.2022

Opintopistemäärä

3 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Metsätalousinsinöörikoulutus (MM)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 50

Koulutus
  • Metsätalouden koulutus
Opettaja
  • Ari Talkkari
Vastuuopettaja

Ari Talkkari

Ryhmät
  • BIMNS19
    Metsätalousinsinööri (AMK), päivä, syksy, 2019
  • BIYNS19
    Insinööri (AMK), energia- ja ympäristötekniikka, päivä, syksy, 2019

Tavoitteet

Opiskelija tuntee opinnäytetyöprosessin ja opinnäytetyölle asetetut tavoitteet ja vaatimukset. Opiskelija ymmärtää tutkimus- ja kehittämistoiminnan merkityksen toimialan kehittämisessä ja osana organisaation toimintaa. Opiskelija tuntee yleisimmät tutkimusstrategiat ja -tyypit ja ymmärtää niiden soveltamisen periaatteet. Opiskelija tuntee yleisimmät kehittämismenetelmät. Opiskelija osaa valita kehittämistehtävään soveltuvat tutkimus- tai kehittämismenetelmät tapauskohtaisesti.

Sisältö

Opinnäytetyö opiskelijan ammatillisen kasvun ja työelämän kehittämisen välineenä. Laadullinen ja määrällinen tutkimus ja niissä käytettävät aineistonhankintamenetelmät. Kehittämistoiminnan menetelmät. Tutkimus- ja kehittämismenetelmän valinta.

Arviointiasteikko

H-5