Siirry suoraan sisältöön

Pelikehityksen perusteetLaajuus (5 op)

Tunnus: DT10029

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Anssi Gröhn
  • Seppo Nevalainen

Osaamistavoitteet

Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
Tunnet pelien keskeiset pelien GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit ja osaat hyödyntää niitä pelimoottorissa.
Osaat toteuttaa pelihahmon pelimoottorin avulla.
Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle pelille.
Tunnistat pelien eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
Osaat käsitellä ääniassetteja ohjelmallisesti pelimoottorissa.
Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
Omaat yleiskäsityksen pelisuunnittelun perusperiaatteista.
Osaat luoda valikko- ja pelikenttiä pelimoottorin avulla.
Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
Osaat luoda peliobjekteja pelimoottorin valmiista ja pelimoottoriin tuoduista asseteista.
Osaat luoda ja käyttää materiaaleja pelimoottorin avulla.

Sisältö

Pelikehityksen osa-alueisiin perehtyminen.
Peliprojektin toteuttaminen
Visuaalinen skriptaus
Peliassettien ohjelmallinen hyödyntäminen
Pelimoottorin käyttö

Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 31.10.2024

Ajoitus

07.01.2025 - 01.06.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 80

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja

Seppo Nevalainen

Ryhmät
  • DTNS23
    Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2023

Tavoitteet

Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
Tunnet pelien keskeiset pelien GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit ja osaat hyödyntää niitä pelimoottorissa.
Osaat toteuttaa pelihahmon pelimoottorin avulla.
Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle pelille.
Tunnistat pelien eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
Osaat käsitellä ääniassetteja ohjelmallisesti pelimoottorissa.
Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
Omaat yleiskäsityksen pelisuunnittelun perusperiaatteista.
Osaat luoda valikko- ja pelikenttiä pelimoottorin avulla.
Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
Osaat luoda peliobjekteja pelimoottorin valmiista ja pelimoottoriin tuoduista asseteista.
Osaat luoda ja käyttää materiaaleja pelimoottorin avulla.

Sisältö

Pelikehityksen osa-alueisiin perehtyminen.
Peliprojektin toteuttaminen
Visuaalinen skriptaus
Peliassettien ohjelmallinen hyödyntäminen
Pelimoottorin käyttö

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2023 - 31.10.2023

Ajoitus

08.01.2024 - 10.03.2024

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 50

Koulutus
  • Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
  • Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja

Seppo Nevalainen

Ryhmät
  • DTNS22
    Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2022

Tavoitteet

Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
Tunnet pelien keskeiset pelien GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit ja osaat hyödyntää niitä pelimoottorissa.
Osaat toteuttaa pelihahmon pelimoottorin avulla.
Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle pelille.
Tunnistat pelien eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
Osaat käsitellä ääniassetteja ohjelmallisesti pelimoottorissa.
Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
Omaat yleiskäsityksen pelisuunnittelun perusperiaatteista.
Osaat luoda valikko- ja pelikenttiä pelimoottorin avulla.
Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
Osaat luoda peliobjekteja pelimoottorin valmiista ja pelimoottoriin tuoduista asseteista.
Osaat luoda ja käyttää materiaaleja pelimoottorin avulla.

Sisältö

Pelikehityksen osa-alueisiin perehtyminen.
Peliprojektin toteuttaminen
Visuaalinen skriptaus
Peliassettien ohjelmallinen hyödyntäminen
Pelimoottorin käyttö

Arviointiasteikko

H-5