Pelikehityksen perusteetLaajuus (5 op)
Tunnus: DT10029
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Anssi Gröhn
- Seppo Nevalainen
Osaamistavoitteet
Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
Tunnet pelien keskeiset pelien GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit ja osaat hyödyntää niitä pelimoottorissa.
Osaat toteuttaa pelihahmon pelimoottorin avulla.
Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle pelille.
Tunnistat pelien eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
Osaat käsitellä ääniassetteja ohjelmallisesti pelimoottorissa.
Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
Omaat yleiskäsityksen pelisuunnittelun perusperiaatteista.
Osaat luoda valikko- ja pelikenttiä pelimoottorin avulla.
Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
Osaat luoda peliobjekteja pelimoottorin valmiista ja pelimoottoriin tuoduista asseteista.
Osaat luoda ja käyttää materiaaleja pelimoottorin avulla.
Sisältö
Pelikehityksen osa-alueisiin perehtyminen.
Peliprojektin toteuttaminen
Visuaalinen skriptaus
Peliassettien ohjelmallinen hyödyntäminen
Pelimoottorin käyttö
Ilmoittautumisaika
01.10.2024 - 31.10.2024
Ajoitus
13.01.2025 - 01.06.2025
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 80
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja
Seppo Nevalainen
Ryhmät
-
DTNS23Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2023
Tavoitteet
Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
Tunnet pelien keskeiset pelien GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit ja osaat hyödyntää niitä pelimoottorissa.
Osaat toteuttaa pelihahmon pelimoottorin avulla.
Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle pelille.
Tunnistat pelien eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
Osaat käsitellä ääniassetteja ohjelmallisesti pelimoottorissa.
Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
Omaat yleiskäsityksen pelisuunnittelun perusperiaatteista.
Osaat luoda valikko- ja pelikenttiä pelimoottorin avulla.
Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
Osaat luoda peliobjekteja pelimoottorin valmiista ja pelimoottoriin tuoduista asseteista.
Osaat luoda ja käyttää materiaaleja pelimoottorin avulla.
Sisältö
Pelikehityksen osa-alueisiin perehtyminen.
Peliprojektin toteuttaminen
Visuaalinen skriptaus
Peliassettien ohjelmallinen hyödyntäminen
Pelimoottorin käyttö
Opetusmenetelmät
Esitietovaatimuksena: yleiset kehittäjätaidot -opintokokonaisuus (Tietoturva sovelluskehityksessä, API-rajapinnat, sovellusarkkitehtuurit)
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.10.2023 - 31.10.2023
Ajoitus
08.01.2024 - 10.03.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
5 - 50
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja
Seppo Nevalainen
Ryhmät
-
DTNS22Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2022
Tavoitteet
Osaat hyödyntää pelimoottoria peliprojektin toteuttamisessa.
Tunnet pelien keskeiset pelien GUI-elementit ja osaat toteuttaa niitä pelimoottorin avulla.
Tunnistat erilaiset pelikehityksessä käytettävät assetit ja osaat hyödyntää niitä pelimoottorissa.
Osaat toteuttaa pelihahmon pelimoottorin avulla.
Osaat ohjelmoida visuaalisen skriptauksen avulla toiminnallisuuden yksinkertaiselle pelille.
Tunnistat pelien eri pääpeligenret ja niiden keskeiset alagenret.
Tunnistat peliohjelmoijan rooliin kuuluvat tarkemmat alaroolit.
Osaat käsitellä ääniassetteja ohjelmallisesti pelimoottorissa.
Tunnistat erilaiset pelin kohdealustat.
Omaat yleiskäsityksen pelisuunnittelun perusperiaatteista.
Osaat luoda valikko- ja pelikenttiä pelimoottorin avulla.
Tiedät, kuinka eri pelikehitysprosessin vaiheet ajoittuvat suhteessa toisiinsa.
Pystyt hyödyntämään versionhallintaa peliprojektisi säilyttämiseen ja varmuuskopiointiin.
Osaat luoda peliobjekteja pelimoottorin valmiista ja pelimoottoriin tuoduista asseteista.
Osaat luoda ja käyttää materiaaleja pelimoottorin avulla.
Sisältö
Pelikehityksen osa-alueisiin perehtyminen.
Peliprojektin toteuttaminen
Visuaalinen skriptaus
Peliassettien ohjelmallinen hyödyntäminen
Pelimoottorin käyttö
Arviointiasteikko
H-5