Kehittynyt pelien tekoälyLaajuus (5 op)
Tunnus: LTD7015
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Seppo Nevalainen
Osaamistavoitteet
- Osaat hyödyntää pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiä osana pelitekoälyn käytännön sovellutusta.
- Ymmärrät hyötylaskentapohjaisen ei-pelaajahahmon päättelyn toimintaperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta
- Osaat hyödyntää havaitsemista ja ympäristödatan keräämistä osana tekoälyn toimintaa.
- Osaat suunnitella pelitekoälyn kokonaisarkkitehtuurin sen eri osa-alueiden yhdistelemisen kautta.
Sisältö
Kurssilla tutustutaan pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiin, pelitekoälyn havaitsemiseen ja ympäristödatan hyödyntämiseen, erilaisiin kehittyneisiin reitinhakutekniikoihin, sekä tekoälyhahmon päättelyn toteuttamiseen hyötylaskelmien avulla. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat toteutetaan myös osana peliprojektia.
Ilmoittautumisaika
01.04.2024 - 30.04.2024
Ajoitus
26.08.2024 - 20.10.2024
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 85
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja
Seppo Nevalainen
Ryhmät
-
DTNS21Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
- Osaat hyödyntää pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiä osana pelitekoälyn käytännön sovellutusta.
- Ymmärrät hyötylaskentapohjaisen ei-pelaajahahmon päättelyn toimintaperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta
- Osaat hyödyntää havaitsemista ja ympäristödatan keräämistä osana tekoälyn toimintaa.
- Osaat suunnitella pelitekoälyn kokonaisarkkitehtuurin sen eri osa-alueiden yhdistelemisen kautta.
Sisältö
Kurssilla tutustutaan pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiin, pelitekoälyn havaitsemiseen ja ympäristödatan hyödyntämiseen, erilaisiin kehittyneisiin reitinhakutekniikoihin, sekä tekoälyhahmon päättelyn toteuttamiseen hyötylaskelmien avulla. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat toteutetaan myös osana peliprojektia.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 15.04.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 22.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
5 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 50
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja
Seppo Nevalainen
Ryhmät
-
LTDNS20Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2020
Tavoitteet
- Osaat hyödyntää pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiä osana pelitekoälyn käytännön sovellutusta.
- Ymmärrät hyötylaskentapohjaisen ei-pelaajahahmon päättelyn toimintaperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta
- Osaat hyödyntää havaitsemista ja ympäristödatan keräämistä osana tekoälyn toimintaa.
- Osaat suunnitella pelitekoälyn kokonaisarkkitehtuurin sen eri osa-alueiden yhdistelemisen kautta.
Sisältö
Kurssilla tutustutaan pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiin, pelitekoälyn havaitsemiseen ja ympäristödatan hyödyntämiseen, erilaisiin kehittyneisiin reitinhakutekniikoihin, sekä tekoälyhahmon päättelyn toteuttamiseen hyötylaskelmien avulla. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat toteutetaan myös osana peliprojektia.
Arviointiasteikko
H-5
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 23.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 60
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Seppo Nevalainen
Vastuuopettaja
Seppo Nevalainen
Ryhmät
-
LTDNS19Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2019
Tavoitteet
- Osaat hyödyntää pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiä osana pelitekoälyn käytännön sovellutusta.
- Ymmärrät hyötylaskentapohjaisen ei-pelaajahahmon päättelyn toimintaperiaatteet ja osaat soveltaa niitä monipuolisesti osana pelitoteutusta
- Osaat hyödyntää havaitsemista ja ympäristödatan keräämistä osana tekoälyn toimintaa.
- Osaat suunnitella pelitekoälyn kokonaisarkkitehtuurin sen eri osa-alueiden yhdistelemisen kautta.
Sisältö
Kurssilla tutustutaan pelitekoälyn visualisointi- ja debuggausmenetelmiin, pelitekoälyn havaitsemiseen ja ympäristödatan hyödyntämiseen, erilaisiin kehittyneisiin reitinhakutekniikoihin, sekä tekoälyhahmon päättelyn toteuttamiseen hyötylaskelmien avulla. Kyseiset tarkasteltavat tekniikat toteutetaan myös osana peliprojektia.
Arviointiasteikko
H-5