Peligrafiikan perusteetLaajuus (4 op)
Tunnus: LTD7014
Laajuus
4 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Anssi Gröhn
Osaamistavoitteet
Tavoitteena on, että saat perustiedot 3D-mallintimesta, jolla voit itse tuottaa alustavaa animoitua grafiikkaa peleihin ja simulaatioihin. Tämän opintojakson tehtävänä ei ole tehdä huipputason 3D-mallintajia, vaan tarjota nopea ja tehokas taitopaketti graafiseen kehitykseen ohjelmoijille.
Sisältö
Blender -mallinnustyökalu
Mallintimen käyttöliittymä ja säätäminen
Mallinnus perusmuodoilla
Verteksipohjainen mallinnus
Käyriin perusteuva mallinnus
Malleja muokkaavat operaatiot
Ekstruusio, inset, 3D-kursorin käyttö
Snap-asetukset
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 16.10.2022
Opintopistemäärä
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomi / Tietojenkäsittely (DD)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
10 - 70
Koulutus
- Tietojenkäsittelyn koulutus
Opettaja
- Anssi Gröhn
Vastuuopettaja
Anssi Gröhn
Ryhmät
-
DTNS21Tradenomi (AMK), Tietojenkäsittely, päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
Tavoitteena on, että saat perustiedot 3D-mallintimesta, jolla voit itse tuottaa alustavaa animoitua grafiikkaa peleihin ja simulaatioihin. Tämän opintojakson tehtävänä ei ole tehdä huipputason 3D-mallintajia, vaan tarjota nopea ja tehokas taitopaketti graafiseen kehitykseen ohjelmoijille.
Sisältö
Blender -mallinnustyökalu
Mallintimen käyttöliittymä ja säätäminen
Mallinnus perusmuodoilla
Verteksipohjainen mallinnus
Käyriin perusteuva mallinnus
Malleja muokkaavat operaatiot
Ekstruusio, inset, 3D-kursorin käyttö
Snap-asetukset
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kokonaisajankäyttö 106h. Itsenäinen opiskelu ja oppimistehtävät 88h, ohjausta 16h, palaute ja itsearviointi 2h.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi Bloomin taksonomian mukaan:
Perustaso: (1)
Osoitat, että tiedät ja ymmärrät miten oppimistavoitteissa vaaditut mainitut asiat toimivat.
Edistynyt taso: (3)
Osoitat, että osaat soveltaa oppimistavoitteissa mainittuja asioita eri tilanteissa kuin mitä Moodle-työtilan materiaaleissa esitetty.
Tavoiteltava taso: (5)
Osoitat, että osaat luoda täysin uusia ratkaisuja oppimistavoitteissa mainittujen asioiden avulla tai soveltaa niitä täysin erilaisissa tilanteissa aiempaan nähden.
Osoitat, että osaat arvioida ja perustella miksi mitäkin oppimistavoitteissa mainittua asiaa voi ja kannattaa soveltaa tekemälläsi tavalla uusissa tilanteissa.
Jokainen oppimistehtävä pisteytetään edellä mainitulla tavalla asteikolla 0-5.
Lopullinen opintojakson arvosana lasketaan kaavalla:
Pisteet = Yhteenlasketut pisteet oppimistehtävistäsi
Max = Oppimistehtävistä saatava maksimipistemäärä
Lopullinen opintojakson arvosana = (Pisteet / Max) * 5.