Siirry suoraan sisältöön

TilaustyötLaajuus (5 op)

Tunnus: HM10061

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Pilvi Dufva

Osaamistavoitteet

Osaat soveltaa aiempaa tietämystäsi ja osaamistasi erilaisissa mediatuotannon projekteissa. Hallitset useita mediatuotannon erityistehtäviä, kehität osaamisprofiilisi mukaisia taitoja ja opit uusia työtehtäviä. Osaat toimia työryhmän jäsenenä tuotantoprosessissa ja edistät osaltasi hyvää toimintakulttuuria työryhmässä. Luot työelämäverkostoja ja kehität taitojasi toimia asiakasrajapinnassa.

Sisältö

Opintojaksolla lähtökohtana on yhteistyö erilaisten sidosryhmien kanssa ja asiakkaan tarpeisiin vastaaminen. Opintojaksolla toteutetaan mediatuotantoja hanketyön ja erilaisten asiakastöiden viitekehyksessä.

Keskeinen oppimistapa on projektioppiminen.

Opintojaksolla opiskelijat muodostavat tuotantoryhmiä, joissa on mahdollista profiloida omaa osaamistaan ja kehittää aikaisemmin opittuja taitoja tuottaen mediamateriaalia asiakkaan tarpeisiin. Opiskelija valitsee rooli projektiryhmässä omaa ammatillista identiteettiään ja profiloitumistaan tukevaksi. Media-alan tuotantoprosessi, työryhmätyöskentely, projektinhallinta ja työelämäyhteistyön taidot ovat keskeisiä opiskeltavia asioita.

Oppimateriaalit

Liiketoimintaosaaminen
Työelämässätoiminen
Ennakoiva kehittäminen

Ilmoittautumisaika

01.10.2024 - 31.10.2024

Ajoitus

10.03.2025 - 31.07.2025

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Medianomikoulutus (HM)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Media-alan koulutus
Opettaja
  • Juha Linna
  • Aarno Savolainen
  • Pilvi Dufva
Vastuuopettaja

Pilvi Dufva

Ryhmät
  • HMNS22
    Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2022

Tavoitteet

Osaat soveltaa aiempaa tietämystäsi ja osaamistasi erilaisissa mediatuotannon projekteissa. Hallitset useita mediatuotannon erityistehtäviä, kehität osaamisprofiilisi mukaisia taitoja ja opit uusia työtehtäviä. Osaat toimia työryhmän jäsenenä tuotantoprosessissa ja edistät osaltasi hyvää toimintakulttuuria työryhmässä. Luot työelämäverkostoja ja kehität taitojasi toimia asiakasrajapinnassa.

Sisältö

Opintojaksolla lähtökohtana on yhteistyö erilaisten sidosryhmien kanssa ja asiakkaan tarpeisiin vastaaminen. Opintojaksolla toteutetaan mediatuotantoja hanketyön ja erilaisten asiakastöiden viitekehyksessä.

Keskeinen oppimistapa on projektioppiminen.

Opintojaksolla opiskelijat muodostavat tuotantoryhmiä, joissa on mahdollista profiloida omaa osaamistaan ja kehittää aikaisemmin opittuja taitoja tuottaen mediamateriaalia asiakkaan tarpeisiin. Opiskelija valitsee rooli projektiryhmässä omaa ammatillista identiteettiään ja profiloitumistaan tukevaksi. Media-alan tuotantoprosessi, työryhmätyöskentely, projektinhallinta ja työelämäyhteistyön taidot ovat keskeisiä opiskeltavia asioita.

Aika ja paikka

K2 2025

Opetusmenetelmät

Opintojaksolla opiskelijat suunnittelevat ja toteuttavat mediatuotantoja TKI-hanketyön ja erilaisten asiakastuotantojen viitekehyksessä. Lähtökohtana on asiakkaan tarpeisiin vastaaminen. Kurssin asiakkaat ja palvelupyynnöt järjestetään ohjaavien opettajien toimesta. Kurssilla opiskelija verkostoituu ja kehittää vuorovaikutus- ja viestintätaitojaan asiakasrajapinnassa sekä sitoutuu yhteistoimintaan eri toimijoiden kanssa syventäen omia työelämävalmiuksia moniammatillisessa työympäristössä.

Tuotantoryhmän sisällä opiskelijalla on mahdollista profiloida omaa osaamistaan ja valita rooli, joka tukee omaa ammatillista identiteettiään. Tuotantotiimi työskentelevät itseohjautuvasti ja dokumentoivat työprosessin etenemisen hyödyntäen projektinhallinnan työkaluja.

Keskeinen oppimistapa on projektioppiminen.

Keskeisiä kompetenseja media-alan osaamisen lisäksi ovat:
Liiketoimintaosaaminen
Työelämässä toimiminen
Ennakoiva kehittäminen


OSAAMISTAVOITTEET

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kurssi toteutetaan tiiviissä yhteistyössä monialaisten työryhmien kanssa.
TKI-hankeet ja muut Karelian sisäiset toimijat.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT: Kurssi on mahdollista hyväksilukea aiemmin tai opintojen aikana muualla hankitulla osaamisella. Aiempi osaaminen voi olla muodollista koulutusta (korkeakouluopintoja) tai muualla tavoin hankittua. Osaamisen tulee vastata alla lueteltuihin osaamistavoitteisiin. Opiskelijan on pystyttävä todistamaan osaamistavoitteiden täyttyminen erilaisin tuotannollisin dokumentein. Pelkkä lopputulos (teos) ei ole riittävä.
Jos haluat aloittaa AHOT-menettelyn, tutustu huolella oppimistavoitteisiin ja vertaa niitä omaan osaamiseesi. Jos osaamisesi ei ole muodollista koulutusta, mieti kuinka voit todentaa osaamisesi ja työskentelyprosessin, ja ota sitten yhteyttä opettajaan.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojaksoa rytmittävät tuotannon toteuttaminen sekä erilaiset palaveri opettajan, oman tiimin ja asiakkaan kanssa. Tuotannon toteuttaminen pyritään pääsääntöisesti keskittämään ennakolta määritellyille viikonpäiville, joka vahvistaa tiiminkeskinäistä yhteistyötä ja sujuvoittaa asiakkaan sitoutumista projektiin. Tämän ulkopuolella opiskelija on vastuussa omasta ajankäytöstään ja opintojen suunnittelusta. Opintojakso vaatii vahvaa sitoutumista ja motivaatiota.

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Osaamisentavoitteisiin perustuva numeraalinen arviointi asteikoilla 1-5
5 Kiitettävä osaaminen
4-3 Hyvä osaaminen
1-2 tyydyttävä osaaminen
0 hylätty