Siirry suoraan sisältöön

Monimediainen yritys- ja yhteisöviestintäLaajuus (5 op)

Tunnus: LUP7010

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Tiina Simonen
  • Tarja Kupiainen

Osaamistavoitteet

Opiskelija
- osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työyhteisön jäsenenä ja sen edustajana
- tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja tuotteen markkinoinnissa
- osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä
- osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti

Sisältö

Yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, digiajan viestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä, viestintä- ja markkinointikampanjan suunnittelu, toteutuskelpoinen suunnitelma kampanjaksi, markkinointimateriaalin tuottaminen.

Ilmoittautumisaika

01.04.2023 - 15.04.2023

Ajoitus

04.09.2023 - 31.12.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Restonomikoulutus (PR)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 30

Koulutus
  • Matkailun koulutus
Opettaja
  • Tarja Kupiainen
  • Olli Haapiainen
  • Tiina Simonen
Vastuuopettaja

Tarja Kupiainen

Ryhmät
  • TOP23_24
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
  • HMNS21
    Medianomi (AMK), päivä, syksy, 2021
  • PRNS21
    Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2021

Tavoitteet

Opiskelija
- osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työyhteisön jäsenenä ja sen edustajana
- tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja tuotteen markkinoinnissa
- osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä
- osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti

Sisältö

Yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, digiajan viestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä, viestintä- ja markkinointikampanjan suunnittelu, toteutuskelpoinen suunnitelma kampanjaksi, markkinointimateriaalin tuottaminen.

Aika ja paikka

Tikkarinne-kampus

Oppimateriaalit

Tunneilla osoitettu ja Moodlessa oleva kirjallisuus

Opetusmenetelmät

Oppimistavoitteet:
Opiskelija
- osaa viestiä tilanteen, kanavan ja muiden viestinnän osapuolten mukaisesti toimiessaan työyhteisön jäsenenä ja sen edustajana.
- tietää mitä osa-alueita yhteisön tai yrityksen viestintään kuuluu ja mikä merkitys niillä on yhteisö- tai yrityskuvan (brändin) syntymisessä ja tuotteen markkinoinnissa.
- osaa käyttää erilaisia kanavia sekä ulkoisessa että sisäisessä viestinnässä.
- osaa suunnitella ja toteuttaa yhteisö- ja markkinointiviestintää monikanavaisesti.
Keskeinen sisältö:
- yhteisön tai yrityksen viestinnän perusteet: markkinointiviestintä, mediaviestintä, digiajan viestintä, sidosryhmäviestintä, matkailuviestintä
- viestintä- ja markkinointikanavat
- toteuttamiskelpoisen viestintäsuunnitelman tuottaminen

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opintojakson suorittamiseen hyväksytysti tulee olla palautettuna seuraavat tehtävät:
Kirjareferaatti ja esitys (tiimitehtävä)
Viestintäsuunnitelma ja esitys (tiimitehtävä)
Oppimispäiväkirja sisältäen koonnit vierailuista sekä itse- ja vertaisarvioinnin
Tuntitehtävät ja aktiivisuus tunneilla otetaan huomioon arvioinnissa.

Hylätty (0)

Annetut tehtävät palauttamatta.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija
- tunnistaa erilaisia markkinointiviestinnän kohderyhmiä.
- tietää, mitä asioita viestintäsuunnitelma sisältää.
- tietää yritys- ja yhteisöviestinnän peruskäsitteet.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija
- osaa mukauttaa viestintää erilaisten kohderyhmien tarpeitten mukaisesti.
- osaa laatia tiimityönä tarkoituksenmukaisen ja käyttökelpoisen kampanjasuunnitelman.
- osaa kirjoittaa selkeitä ja sujuvia yhteisön tai yrityksen viestintään liittyviä tekstejä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija
- osaa hyödyntää viestinnässä erilaisia ratkaisuja ja perustella valintojaan.
- osaa soveltaa teoreettista tietämystään yhteisö- ja yritysviestinnässä.
- kykenee hyödyntämään lähdeaineistoja kriittisesti.
Englanniksi
Englanniksi