Siirry suoraan sisältöön

AsiakkuudenhallintaLaajuus (5 op)

Tunnus: LTP7043

Laajuus

5 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Ulla Kärnä

Osaamistavoitteet

Opiskelija ymmärtää asiakkuuksien ja asiakaslähtöisyyden merkityksen organisaatiolle. Hän hallitsee asiakastyytyväisyyteen ja -kokemukseen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita.

Sisältö

Asiakastyytyväisyyden ja -kokemusten johtaminen, Asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat, CRM

Ilmoittautumisaika

01.10.2022 - 31.10.2022

Ajoitus

13.03.2023 - 31.05.2023

Opintopistemäärä

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 60

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Ulla Kärnä
Vastuuopettaja

Ulla Kärnä

Ryhmät
  • TOP22_23
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023
  • LLAS21
    Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2021
  • LLNS21M
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2021, markkinointi

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää asiakkuuksien ja asiakaslähtöisyyden merkityksen organisaatiolle. Hän hallitsee asiakastyytyväisyyteen ja -kokemukseen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita.

Sisältö

Asiakastyytyväisyyden ja -kokemusten johtaminen, Asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat, CRM

Arviointiasteikko

H-5

Ilmoittautumisaika

01.10.2021 - 31.10.2021

Ajoitus

14.03.2022 - 29.05.2022

Opintopistemäärä

5 op

Virtuaaliosuus

1 op

TKI-osuus

3 op

Toteutustapa

80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

20 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Ulla Kärnä
Vastuuopettaja

Ulla Kärnä

Ryhmät
  • TOP21_22
    Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2021-2022
  • LTLNS20M
    Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2020, markkinointi
  • LTLAS20
    Tradenomi (AMK), liiketalous, monimuoto, syksy, 2020

Tavoitteet

Opiskelija ymmärtää asiakkuuksien ja asiakaslähtöisyyden merkityksen organisaatiolle. Hän hallitsee asiakastyytyväisyyteen ja -kokemukseen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita.

Sisältö

Asiakastyytyväisyyden ja -kokemusten johtaminen, Asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat, CRM

Aika ja paikka

Lähiopetus Wärtsilä -kampuksella

Oppimateriaalit

Ilmoitetaan opintojakson alkaessa

Opetusmenetelmät

Tavoitteet:
Opiskelija ymmärtää ja hallitsee asiakastyytyväisyyteen pohjautuvan johtamisen periaatteet. Opiskelija tuntee asiakkuusajattelun peruskäsitteet ja saa valmiuksia luoda ja ylläpitää yrityksen asiakassuhteita.
Keskeiset käsitteet:
Asiakastyytyväisyyden kuunteleminen, asiakastyytyväisyysjohtaminen, asiakkuusajattelun viitekehys, asiakkuuden elinkaari, asiakkuuden talous, asiakkuusstrategiat ja asiakkuusohjelmat.

Opiskelijat laativat tiimissä asiakkuuksien kehittämisen projektityön toimeksiantajayritykselle.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Opintojaksolla ei ole tenttiä. Opintojaksolla laaditaan tiimissä projektityö toimeksiantajayritykselle.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

133 h/opiskelija

Arviointiasteikko

H-5

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Tarkemmat arviointikriteerit esitellään opintojaksolla.