Siirry suoraan sisältöön

Kesäyrittäjyys ja tiimioppiminenLaajuus (15 op)

Tunnus: PYP7117

Laajuus

15 op

Opetuskieli

  • suomi

Vastuuhenkilö

  • Harri Mielonen

Osaamistavoitteet

Opiskelija tutustuu Karelian Y-akatemian toimintaan, monialaisen tiimioppimisympäristön viikoittaisiin käytäntöihin ja tiimipedagogiikan keskeisiin työkaluihin ja toimintamalleihin. Opiskelija tutustuu Osuuskuntamuotoiseen yrittäjyyteen ja opiskelija oppii osuuskunnan perustamiseen liittyvät prosessit ja tarvittavan dokumentaation.

Sisältö

Opiskelija kiinnittyy Y-akatemian osuuskuntiin ja varjostaa nuoria tiimiyrittäjiä heidän käytännön toimissa. Tämän lisäksi opiskelija jakaa omia oppimiskokemuksiaan opintojakson omissa dialogitreeneissä. Opinnon aikana kehitellään omaa liikeideaa, jota testataan kesäjaksolla käytännössä

Opintojakson kokonaispistemäärä määräytyy opiskelijan työmäärän mukaisesti ja opiskelija tekee työaikakirjaukset Teamworkin tuntikirjanpitoon.

Opintojakson keskeisiä oppimismenetelmiä ovat muun muassa:

-Tiimivalmennus
-Dialogitreenit
-Oppimissopimus
-Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen
-Tiimisopimus
-Kirjaessee
-Erilaisten projektin suunnittelu- ja arviointityökalujen käyttö

Ilmoittautumisaika

01.03.2022 - 31.03.2022

Ajoitus

01.04.2022 - 30.09.2022

Opintopistemäärä

3 - 15

Virtuaaliosuus

5 op

TKI-osuus

5 op

Toteutustapa

67 % Lähiopetus, 33 % Etäopetus

Yksikkö

Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)

Toimipiste

Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

5 - 20

Koulutus
  • Liiketalouden koulutus
Opettaja
  • Harri Mielonen
Vastuuopettaja

Harri Mielonen

Ryhmät
  • KAKK22
    Karelia, avoin, kaikki, kevät, 2022

Tavoitteet

Opiskelija tutustuu Karelian Y-akatemian toimintaan, monialaisen tiimioppimisympäristön viikoittaisiin käytäntöihin ja tiimipedagogiikan keskeisiin työkaluihin ja toimintamalleihin. Opiskelija tutustuu Osuuskuntamuotoiseen yrittäjyyteen ja opiskelija oppii osuuskunnan perustamiseen liittyvät prosessit ja tarvittavan dokumentaation.

Sisältö

Opiskelija kiinnittyy Y-akatemian osuuskuntiin ja varjostaa nuoria tiimiyrittäjiä heidän käytännön toimissa. Tämän lisäksi opiskelija jakaa omia oppimiskokemuksiaan opintojakson omissa dialogitreeneissä. Opinnon aikana kehitellään omaa liikeideaa, jota testataan kesäjaksolla käytännössä

Opintojakson kokonaispistemäärä määräytyy opiskelijan työmäärän mukaisesti ja opiskelija tekee työaikakirjaukset Teamworkin tuntikirjanpitoon.

Opintojakson keskeisiä oppimismenetelmiä ovat muun muassa:

-Tiimivalmennus
-Dialogitreenit
-Oppimissopimus
-Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen
-Tiimisopimus
-Kirjaessee
-Erilaisten projektin suunnittelu- ja arviointityökalujen käyttö

Opetusmenetelmät

Opiskelija tutustuu Karelian Y-akatemian toimintaan, monialaisen tiimioppimisympäristön viikoittaisiin käytäntöihin ja tiimipedagogiikan keskeisiin työkaluihin ja toimintamalleihin. Opiskelija tutustuu Osuuskuntamuotoiseen yrittäjyyteen ja opiskelija oppii osuuskunnan perustamiseen liittyvät prosessit ja tarvittavan dokumentaation. Opiskelija kiinnittyy Y-akatemian osuuskuntiin ja varjostaa nuoria tiimiyrittäjiä heidän käytännön toimissa. Tämän lisäksi opiskelija jakaa omia oppimiskokemuksiaan opintojakson omissa dialogitreeneissä. Opinnon aikana kehitellään omaa liikeideaa, jota testataan kesäjaksolla käytännössä

Opintojakson kokonaispistemäärä määräytyy opiskelijan työmäärän mukaisesti ja opiskelija tekee työaikakirjaukset Teamworkin tuntikirjanpitoon.

Opintojakson keskeisiä oppimismenetelmiä ovat muun muassa:

-Tiimivalmennus
-Dialogitreenit
-Oppimissopimus
-Oppimispäiväkirjan kirjoittaminen
-Tiimisopimus
-Kirjaessee
-Erilaisten projektin suunnittelu- ja arviointityökalujen käyttö

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson kokonaispistemäärä määräytyy opiskelijan työmäärän mukaisesti ja opiskelija tekee työaikakirjaukset Teamworkin tuntikirjanpitoon.

Minimi opintopistemäärä on 3op ja maksimi 15op

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opinnon lopussa käydään arviontikeskustelu ja opiskelija pohtii omaa osaamistaan ja kehittymistään seuraavien kysymysten avulla:

-Mikä meni hyvin?
-Mikä meni heikosti?
-Mitä opin?
-Mitä vien jatkossa käytäntöön?