Tiimioppijan matkaeväätLaajuus (20 op)
Tunnus: PYP7103
Laajuus
20 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Harri Mielonen
Osaamistavoitteet
Opiskelija perehtyy tiimin toiminnan perusedellytyksiin ja tiimioppimisympäristön toimintamalleihin. Opiskelija ymmärtää itsensä johtamisen merkityksen ja osaa tunnistaa omaan käyttäytymiseensä vaikuttavia tekijöitä osana tiimiä. Opiskelija osaa arvioida omia vahvuuksiaan ja kehittämiskohteitaan itsensä johtamisen eri osa-alueilla. Opiskelija osaa kehittää omaa itsensä johtamistaitoaan ja näkee sen vaikutukset tiimin hyvinvointiin. Opiskelija osaa tunnistaa asiat, jotka vaikuttavat toimintaan tiimissä sekä hahmottaa henkilökohtaiset vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta ja ymmärtää palautteen merkityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa ratkaista tiimityössä vastaan tulevia haasteellisia tilanteita ja ymmärtää, kuinka tiimiin vaikutetaan positiivisesti. Opiskelija ymmärtää kuinka rakennetaan toimiva tiimi.
Sisältö
Opiskelija hankkii tietoa opintojakson teemasta, osallistuu dialogeihin ja toimii teeman mukaisissa rooleissa käytännön projekteissa.
Ilmoittautumisaika
01.01.2022 - 31.12.2022
Ajoitus
01.01.2022 - 31.12.2023
Opintopistemäärä
3 - 20
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Y-akatemia (YAO)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Y-Akatemia
Opettaja
- Eveliina Kononen
- Daniel Bågeberg
- Martha Balerina
- Harri Mielonen
- Kirsi Varis
- Riikka Räsänen
- Mikko Lahti
Vastuuopettaja
Harri Mielonen
Ryhmät
-
KYAK22HY-Akatemia, kevät, 2022
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy tiimin toiminnan perusedellytyksiin ja tiimioppimisympäristön toimintamalleihin. Opiskelija ymmärtää itsensä johtamisen merkityksen ja osaa tunnistaa omaan käyttäytymiseensä vaikuttavia tekijöitä osana tiimiä. Opiskelija osaa arvioida omia vahvuuksiaan ja kehittämiskohteitaan itsensä johtamisen eri osa-alueilla. Opiskelija osaa kehittää omaa itsensä johtamistaitoaan ja näkee sen vaikutukset tiimin hyvinvointiin. Opiskelija osaa tunnistaa asiat, jotka vaikuttavat toimintaan tiimissä sekä hahmottaa henkilökohtaiset vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta ja ymmärtää palautteen merkityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa ratkaista tiimityössä vastaan tulevia haasteellisia tilanteita ja ymmärtää, kuinka tiimiin vaikutetaan positiivisesti. Opiskelija ymmärtää kuinka rakennetaan toimiva tiimi.
Sisältö
Opiskelija hankkii tietoa opintojakson teemasta, osallistuu dialogeihin ja toimii teeman mukaisissa rooleissa käytännön projekteissa.
Opetusmenetelmät
Opiskelija perehtyy tiimin toiminnan perusedellytyksiin ja tiimioppimisympäristön toimintamalleihin. Opiskelija ymmärtää itsensä johtamisen merkityksen ja osaa tunnistaa omaan käyttäytymiseensä vaikuttavia tekijöitä osana tiimiä. Opiskelija osaa arvioida omia vahvuuksiaan ja kehittämiskohteitaan itsensä johtamisen eri osa-alueilla. Opiskelija osaa kehittää omaa itsensä johtamistaitoaan ja näkee sen vaikutukset tiimin hyvinvointiin. Opiskelija osaa tunnistaa asiat, jotka vaikuttavat toimintaan tiimissä sekä hahmottaa henkilökohtaiset vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta ja ymmärtää palautteen merkityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa ratkaista tiimityössä vastaan tulevia haasteellisia tilanteita ja ymmärtää, kuinka tiimiin vaikutetaan positiivisesti. Opiskelija ymmärtää kuinka rakennetaan toimiva tiimi.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty
Ilmoittautumisaika
01.10.2020 - 31.10.2020
Ajoitus
01.01.2021 - 31.12.2022
Opintopistemäärä
3 - 20
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Y-akatemia (YAO)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 40
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Eveliina Kononen
- Daniel Bågeberg
- Martha Balerina
- Harri Mielonen
- Kirsi Varis
- Riikka Räsänen
- Mikko Lahti
Vastuuopettaja
Harri Mielonen
Ryhmät
-
YAKAK21HY-Akatemia, kevät, 2021
Tavoitteet
Opiskelija perehtyy tiimin toiminnan perusedellytyksiin ja tiimioppimisympäristön toimintamalleihin. Opiskelija ymmärtää itsensä johtamisen merkityksen ja osaa tunnistaa omaan käyttäytymiseensä vaikuttavia tekijöitä osana tiimiä. Opiskelija osaa arvioida omia vahvuuksiaan ja kehittämiskohteitaan itsensä johtamisen eri osa-alueilla. Opiskelija osaa kehittää omaa itsensä johtamistaitoaan ja näkee sen vaikutukset tiimin hyvinvointiin. Opiskelija osaa tunnistaa asiat, jotka vaikuttavat toimintaan tiimissä sekä hahmottaa henkilökohtaiset vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta ja ymmärtää palautteen merkityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa ratkaista tiimityössä vastaan tulevia haasteellisia tilanteita ja ymmärtää, kuinka tiimiin vaikutetaan positiivisesti. Opiskelija ymmärtää kuinka rakennetaan toimiva tiimi.
Sisältö
Opiskelija hankkii tietoa opintojakson teemasta, osallistuu dialogeihin ja toimii teeman mukaisissa rooleissa käytännön projekteissa.
Opetusmenetelmät
Opiskelija perehtyy tiimin toiminnan perusedellytyksiin ja tiimioppimisympäristön toimintamalleihin. Opiskelija ymmärtää itsensä johtamisen merkityksen ja osaa tunnistaa omaan käyttäytymiseensä vaikuttavia tekijöitä osana tiimiä. Opiskelija osaa arvioida omia vahvuuksiaan ja kehittämiskohteitaan itsensä johtamisen eri osa-alueilla. Opiskelija osaa kehittää omaa itsensä johtamistaitoaan ja näkee sen vaikutukset tiimin hyvinvointiin. Opiskelija osaa tunnistaa asiat, jotka vaikuttavat toimintaan tiimissä sekä hahmottaa henkilökohtaiset vahvuudet, heikkoudet, mahdollisuudet ja uhat. Opiskelija osaa antaa ja vastaanottaa palautetta ja ymmärtää palautteen merkityksen toiminnan kehittämisessä. Opiskelija osaa ratkaista tiimityössä vastaan tulevia haasteellisia tilanteita ja ymmärtää, kuinka tiimiin vaikutetaan positiivisesti. Opiskelija ymmärtää kuinka rakennetaan toimiva tiimi.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/Hylätty