MarkkinointiviestintäLaajuus (5 op)
Tunnus: LTP7044
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Ulla Kärnä
Osaamistavoitteet
Opiskeliijaymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaa suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintääosaa tuottaa markkinointimateriaalia ja tuntee graafisen ohjeistuksen merkityksenosaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan
Sisältö
Sisältö:
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä
Markkinointikampanjan suunnittelu
Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 15.04.2023
Ajoitus
28.08.2023 - 15.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Martha Balerina
- Lotta Lilja
- Minna Sarola
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
TOP23_24Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
-
LLNS21Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
Opiskeliijaymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaa suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintääosaa tuottaa markkinointimateriaalia ja tuntee graafisen ohjeistuksen merkityksenosaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan
Sisältö
Sisältö:
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä
Markkinointikampanjan suunnittelu
Aika ja paikka
Lähiopetusta, luennot ja harjoitustunnit sekä ryhmätyötä.
Opetusmenetelmät
Tavoitteet: Opiskeliija ymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaa suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää. Hän osaa tuottaa markkinointimateriaalia ja tuntee graafisen ohjeistuksen merkityksen. Lisäksi hän osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan.
Opiskelijat laativat ryhmässä markkinointiviestintäsuunnitelman.
Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma on vahvasti kytköksissä lanseeraussuunnitelmaan (Lanseerausmarkkinointi-opintojakso).
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyötä.
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla tehdään kiinteää yhteistyötä Lanseerausmarkkinointi-opintojakson kanssa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteet esitellään tarkemmin opintojaksolla.
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 23.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
TKI-osuus
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Martha Balerina
- Ulla Kärnä
- Lotta Lilja
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
LTLNS20Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2020
-
TOP22_23Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023
Tavoitteet
Opiskeliijaymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaa suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintääosaa tuottaa markkinointimateriaalia ja tuntee graafisen ohjeistuksen merkityksenosaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan
Sisältö
Sisältö:
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä
Markkinointikampanjan suunnittelu
Aika ja paikka
Lähiopetusta, luennot ja harjoitustunnit
Opetusmenetelmät
Tavoitteet: Opiskeliija ymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaa suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää. Hän osaa tuottaa markkinointimateriaalia ja tuntee graafisen ohjeistuksen merkityksen. Lisäksi hän osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan.
Opiskelijat laativat ryhmässä markkinointiviestintäsuunnitelman.
Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma on vahvasti kytköksissä lanseeraussuunnitelmaan (Lanseerausmarkkinointi-opintojakso).
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksolla tehdään työelämäyhteistyötä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Yhteensä 133 h
Lisätietoja opiskelijoille
Opintojaksolla tehdään kiinteää yhteistyötä Lanseerausmarkkinointi-opintojakson kanssa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arvioinnin perusteet esitellään tarkemmin opintojaksolla.