MarkkinointitutkimusLaajuus (5 op)
Tunnus: LTP7046
Laajuus
5 op
Opetuskieli
- suomi
Vastuuhenkilö
- Kim Wrange
Osaamistavoitteet
Opiskelijat ymmärtävät markkinointitutkimuksen merkityksen uuden liikeidean, tuotteen tai palvelun lanseerauksessa sekä olemassa olevien markkinoiden, tuotteiden, palveluiden ja asiakkuuksien tutkimisessa. Opiskelijat osaavat suunnitella ja suorittaa markkinointitutkimuksen annetun lähtötilanteen pohjalta sekä analysoida ja tehdä johtopäätöksiä saatujen tutkimustulosten perusteella. Opiskelijat osaavat ostaa ja tulkita valmiita markkinointitutkimuksia silloin kun tutkimuksen tekeminen omin voimin ei ole perusteltua.
Sisältö
Markkinointitutkimus yrityksen ja liikkeenjohdon työkaluna, tutkimuksen tekemisen perusteet, määrälliset ja laadulliset markkinointitutkimusmenetelmät, tutkimusaineiston hankkiminen, aineiston esittäminen, aineiston analysointi ja johtopäätösten teko.
Ilmoittautumisaika
01.04.2023 - 15.04.2023
Ajoitus
29.08.2023 - 22.10.2023
Opintopistemäärä
5 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Olli Hatakka
Vastuuopettaja
Olli Hatakka
Ryhmät
-
TOP23_24Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2023-2024
-
LLNS21Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2021
Tavoitteet
Opiskelijat ymmärtävät markkinointitutkimuksen merkityksen uuden liikeidean, tuotteen tai palvelun lanseerauksessa sekä olemassa olevien markkinoiden, tuotteiden, palveluiden ja asiakkuuksien tutkimisessa. Opiskelijat osaavat suunnitella ja suorittaa markkinointitutkimuksen annetun lähtötilanteen pohjalta sekä analysoida ja tehdä johtopäätöksiä saatujen tutkimustulosten perusteella. Opiskelijat osaavat ostaa ja tulkita valmiita markkinointitutkimuksia silloin kun tutkimuksen tekeminen omin voimin ei ole perusteltua.
Sisältö
Markkinointitutkimus yrityksen ja liikkeenjohdon työkaluna, tutkimuksen tekemisen perusteet, määrälliset ja laadulliset markkinointitutkimusmenetelmät, tutkimusaineiston hankkiminen, aineiston esittäminen, aineiston analysointi ja johtopäätösten teko.
Aika ja paikka
Syksyn 1. jaksp. Karelia-amk Wärtsilä kampus.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja tentit.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 133h. Luennot, harjoitukset ja tentit.
Sisällön jaksotus
Erillisen toteutussuunnitelman mukaan, joka jaetaan opintojakson alussa.
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Karelian yleiset arviointikriteerit käytössä.
Hylätty (0)
Opiskelija ei ole osallistunut opintojaksolle riittävän aktiivisesti ja vaadittuja suorituksia ei ole tehty.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija on osoittanut kiitettävää aktiivisuutta ja suorittanut kaikki vaadittavat osasuoritukset sekä tenttien keskiarvo ylittää kiitettävän rajan.
Ilmoittautumisaika
01.04.2022 - 30.04.2022
Ajoitus
29.08.2022 - 23.10.2022
Opintopistemäärä
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
80 % Lähiopetus, 20 % Etäopetus
Yksikkö
Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
- Suomi
Paikat
20 - 50
Koulutus
- Liiketalouden koulutus
Opettaja
- Ulla Kärnä
- Kim Wrange
Vastuuopettaja
Ulla Kärnä
Ryhmät
-
LTLNS20Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2020
-
TOP22_23Täydentävän osaamisen opintojen ryhmä lv 2022-2023
Tavoitteet
Opiskelijat ymmärtävät markkinointitutkimuksen merkityksen uuden liikeidean, tuotteen tai palvelun lanseerauksessa sekä olemassa olevien markkinoiden, tuotteiden, palveluiden ja asiakkuuksien tutkimisessa. Opiskelijat osaavat suunnitella ja suorittaa markkinointitutkimuksen annetun lähtötilanteen pohjalta sekä analysoida ja tehdä johtopäätöksiä saatujen tutkimustulosten perusteella. Opiskelijat osaavat ostaa ja tulkita valmiita markkinointitutkimuksia silloin kun tutkimuksen tekeminen omin voimin ei ole perusteltua.
Sisältö
Markkinointitutkimus yrityksen ja liikkeenjohdon työkaluna, tutkimuksen tekemisen perusteet, määrälliset ja laadulliset markkinointitutkimusmenetelmät, tutkimusaineiston hankkiminen, aineiston esittäminen, aineiston analysointi ja johtopäätösten teko.
Aika ja paikka
Syksyn 1. jakso, lähiopetus Wärtsilä-kampuksella
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alkaessa
Opetusmenetelmät
Luennot, harjoitukset ja tentti
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op = 133h, luennot, harjoitukset ja tentti
Sisällön jaksotus
Erillisen toteutussuunnitelman mukaan
Arviointiasteikko
H-5
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Karelian yleiset arviointikriteerit
Hylätty (0)
Opiskelija ei osallistu riittävän aktiivisesti opetukseen ja vaadittuja suorituksia ei ole tehty.