Siirry suoraan sisältöön

Sociala kontakter (3 op)

Toteutuksen tunnus: LUT6021-LUA20L1

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.04.2020 - 30.04.2020
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2020 - 20.11.2020
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Restonomikoulutus (PR)
Toimipiste
Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
Opetuskielet
suomi
Paikat
20 - 60
Opettajat
Marita Suomalainen
Merja Öhman
Vastuuopettaja
Merja Öhman
Ryhmät
LUTNS19
Restonomi (AMK), matkailu- ja palveluliiketoiminta, päivä, syksy, 2019
Opintojakso
LUT6021

Arviointiasteikko

H-5

Sisällön jaksotus

Opintojakso koostuu 3 kokonaisuudesta:
1) Itsestä, opinnoinnoista ja työkokemuksesta kertominen, työnhaku
2) Työympäristö, työtehtävät matkailualoilla
3) Työpaikan suulliset ja kirjalliset viestintätilanteet(asiakaspalvelu, yritysvierailu, tuotteiden ja palveluiden esittely ja markkinointi, pohjoismaisten kulttuurien välinen viestintä

Oman alan ammattiterminologia ja rakenteiden vahvistaminen on mukana jokaisessa osiossa.
Opintojakson lopussa kirjallinen ja suullinen koe.

Tavoitteet

Opiskelija kykenee toimimaan matkailun pohjoismaisessa toimintaympäristössä. Hän ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoaan. Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti keskeisissä matkailualan asiakastilanteissa sekä neuvotella kohteliaasti ja asianmukaisesti työelämän tilanteissa. Opiskelija vahvistaa oman ammattialansa sanaston hallintaa.

Sisältö

Asiakaspalvelutilanteet (hotelli, ravintola, matkatoimisto), neuvottelu/kokoustilanteet, pohjoismaisten vierailijoiden isännöinti, oman alan työympäristö ja työtehtävät, ammattialan sanasto, liikekirjeenvaihto, pohjoismaiset matkailualan ajankohtaiset ilmiöt, keskeiset pohjoismaiset matkailukohteet, pohjoismainen kulttuuritietous, pohjoismaisten kulttuurien välinen viestintä.

Aika ja paikka

Wärtsilä-campus1.9-30.10.2020

Oppimateriaalit

Jokisalo Timo, Minni Ritva, Flexservice, Svenska för högskolor, Otava 2006.

Opetusmenetelmät

Opiskelija kykenee toimimaan matkailun pohjoismaisessa toimintaympäristössä. Hän ymmärtää kielitaidon olevan oleellinen osa ammattitaitoaan. Opiskelija osaa viestiä suullisesti ja kirjallisesti keskeisissä matkailualan asiakastilanteissa sekä neuvotella kohteliaasti ja asianmukaisesti työelämän tilanteissa. Opiskelija vahvistaa oman ammattialansa sanaston hallintaa.

Tenttien ajankohdat ja uusintamahdollisuudet

Kaikki opintojaksoon liittyvät harjoitustyöt on suoritettava hyväksystysti ennen kuin opiskelija voi osallistua tenttiin.
Kirjallinen Moodle-tentti on opintojakson lopussa. Kirjallisista tenttiä voi uusia kaksi kertaa. Uusinta tapahtuu Exam-tenttiakvaariossa.
Suullinen koe on kirjallisen tentin jälkeen. Mikäli tentti ei mene läpi ensimmäisellä kerralla, tenttiä voi uusia kahdesti. Tenttiin ilmoittaudutaan Moodlessa olevan valinnan kautta. Sekä kirjallisen että suullisen tentin ajankohdat löytyvät Moodle-oppimisympäristöstä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Opintojakson voi suorittaa joko lähitoteutuksena tai monimuotototeutuksena verkossajolloin opiskeluun sisältyy enemmän itsenäistä opiskelua. Lähitoteutuksen opettajana toimii Marita Suomalainen ja monimuotototeutuksen opettajana Merja Öhman.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktiopetus 30 h/Monimuotototeutuksessa lähitapaamisia 10h
Ryhmätyöskentely 8 h
Oppimistehtävät 14 h/Verkkototeutuksessa 24h
Itsenäinen tiedonhankinta 10 h/Verkkototeutuksessa 20h
Arviointi ja palaute 2 h

Lisätiedot

Opintojaksolle tullessaan opiskelijan taitotason tulisi olla B1. Mikäli opiskelijan taitotaso on tätä alempi, on suositeltavaa suorittaa ruotsin kielen kertaavat opinnot ennen Sociala kontakter opintojaksoa.

Siirry alkuun