Siirry suoraan sisältöön

Tapahtuman digitaalinen markkinointi ja analytiikka (3 op)

Toteutuksen tunnus: HM10083-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.08.2023 - 03.09.2023
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
15.08.2023 - 24.09.2023
Toteutus on päättynyt.
Opintopistemäärä
3 op
Lähiosuus
0 op
Virtuaaliosuus
3 op
Toteutustapa
Etäopetus
Yksikkö
Medianomikoulutus (HM)
Toimipiste
Tikkarinne-kampus Tikkarinne 9 (TIK)
Opetuskielet
suomi
Paikat
15 - 50
Koulutus
Media-alan koulutus
Avoimen AMK:n opinnot
Opettajat
Maria Iltola
Vastuuopettaja
Maria Iltola
Ajoitusryhmät
Avoimen opiskelijat (Koko: 50 . Avoin AMK : 50.)
Tutkinto-opiskelijat (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
Avoimen opiskelijat
Tutkinto-opiskelijat
Opintojakso
HM10083

Arviointiasteikko

Hyväksytty/Hylätty

Sisällön jaksotus

Koulutus on kokonaan suomeksi.

Tavoitteet

Opintojakson suoritettuasi:
• Tunnet digitaalisen markkinoinnin keskeiset työkalut ja menetelmät.
• Osaat valita tapahtuman markkinointia parhaiten tukevat työkalut.
• Osaat käyttää keskeisiä digitaalisen markkinoinnin työkaluja tuloksellisesti.
• Osaat kerätä ja hyödyntää digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa ja myynnissä.

Toteutustavat

Verkko-opinnot Moodle-ympäristössä

Suoritustavat

Completing and returning assigned tasks according to instructions.

Sisältö

Opintojaksolla perehdyt digitaalisen markkinoinnin keskeisimpiin menetelmiin ja työkaluihin sekä opit, miten niitä voi soveltaa tapahtuman markkinoinnissa. Opintojaksolla harjoittelet digitaalisen markkinoinnin työkalujen käyttöä sekä opit analysoimaan ja visualisoimaan digitaalisista kanavista saatua dataa tapahtuman markkinoinnissa.

1. Digitaalisen markkinoinnin työkalut ja menetelmät:
• Sisältömarkkinointi
• Hakukonenäkyvyys Googlessa (ilmainen ja maksullinen)
• Sosiaalisen median markkinointi (ilmainen ja maksullinen) - Facebook, Instagram, LinkedIn
• Google Ads video- ja display-mainonta
• Sähköpostimarkkinointi
• Tapahtuma- ja lipunmyyntialustat ja verkkokaupat

2. Digitaalisen markkinoinnin seuranta ja analysointi:
• Tavoitteiden asettaminen ja konversioseuranta digitaalisen markkinoinnin työkaluilla
• Seurantaan perustuvat markkinoinnin toteutusmenetelmät
• Google Analytics
• Markkinoinnin tulosten mittaus ja analysointi 
• Mediaseuranta ja tiedonhaku

Aika ja paikka

Moodle-oppimisympäristö 15.8.2023–24.9.2023

Opetusmenetelmät

Verkko-opinnot Moodle-ympäristössä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

3 op vastaa 81 h opiskelijan työtuntia.
Työmäärä jakautuu: Koulutusvideot 27 tuntia.Ulkopuoliset oppiaineistot, lukeminen ja katselu 27 tuntia.Tehtävät ja suunnitelmat 27 tuntia.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty

Oikein tehdyt, palautetut tehtävät.

Lisätiedot

Opinnot toteutetaan kokonaan verkko-opintoina, jotka opiskelija voi suorittaa itsenäisesti oman aikataulunsa mukaan. Opintojakso on tuotettu yhdessä Joona Kotilaisen ja Tovari Oy:n kanssa.

Opinnot toteutetaan nonstop-opintoina eli opiskelija voi ilmoittautua opintoihin milloin tahansa ennen ilmoittautumisajan päättymistä. Uudet ilmoittautumiset käsitellään kerran viikossa. Ilmoittautumiseen ja opintojen aloittamiseen liittyvissä mahdollisissa kysymyksissä ota yhteyttä avoinamk@karelia.fi.

Koulutus on tuotettu Smart Event Managers (SEM) -hankkeessa https://sem.karelia.fi. Toiminnan mahdollistaa Euroopan Sosiaalirahastolta, Etelä-Savon ELY- keskukselta ja Karelia ammattikorkeakoululta saatu rahoitus. Hankkeen kesto on 1.5.2021-31.10.2023.

Siirry alkuun