Markkinointiviestintä (4 op)
Toteutuksen tunnus: LL10039-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.10.2023 - 31.10.2023
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.03.2024 - 31.05.2024
- Toteutus on päättynyt.
- Opintopistemäärä
- 4 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Tradenomikoulutus / Liiketalous (LL)
- Toimipiste
- Wärtsilä-kampus Karjalankatu 3 (WÄR)
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 20 - 50
- Koulutus
- Liiketalouden koulutus
- Opettajat
- Martha Balerina
- Lotta Lilja
- Minna Sarola
- Vastuuopettaja
- Lotta Lilja
- Ryhmät
-
LLNS22Tradenomi (AMK), liiketalous, päivä, syksy, 2022
- Opintojakso
- LL10039
Arviointiasteikko
H-5
Tavoitteet
Ymmärrät sisäisen- ja ulkoisen- sekä visuaalisen viestinnän merkityksen brändin rakentamisessa ja organisaation toiminnassa eri kanavissa. Osaat suunnitella ja toteuttaa viestintää, tuottaa markkinointimateriaalia sekä suunnitella markkinointiviestintäkampanjan.
Sisältö
Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Visuaalinen viestintä
Opetusmenetelmät
Suomeksi
Tavoitteet: Opiskeliija ymmärtää sisäisen ja ulkoisen viestinnän merkityksen liiketoiminnassa eri kanavissa ja osaa suunnitella ja toteuttaa sisäistä ja ulkoista viestintää. Hän osaa tuottaa markkinointimateriaalia ja tuntee graafisen ohjeistuksen merkityksen. Lisäksi hän osaa suunnitella markkinointiviestintäkampanjan.
Opiskelijat laativat ryhmässä markkinointiviestintäsuunnitelman.
Keskeiset käsitteet:
Markkinointikampanjan suunnittelu
Sisältömarkkinointi
Sisäinen ja ulkoinen viestintä
Markkinointikirjeen laatiminen, markkinoivat tekstilajit
Asiakastilaisuuden suunnittelu ja järjestäminen
Mediatiedote ja kutsu
Graafinen ja visuaalinen viestintä
Markkinointiviestintäsuunnitelma on vahvasti kytköksissä lanseeraussuunnitelmaan (Lanseerausmarkkinointi-opintojakso).
Lisätiedot
Opintojaksolla tehdään kiinteää yhteistyötä Lanseerausmarkkinointi-opintojakson kanssa.